מאזדה 3 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של מאזדה 3 עלה ארצה בספטמבר 2019 ובכל פרמטר הציג קפיצת מדרגה אל עבר מדרגת הפרימיום. רואים את זה בעיצוב וברשימת האבזור, ומרגישים את זה במגע החומרים ובאיכות הביצוע של מטלות הנהיגה.
עבור שנת 2021 אין חדש והמשפחתית המשיכה ללא עדכונים כלשהם. כבעבר היא מוצעת בשתי תצורות מרכב, סדאן והאצ'בק, כשההבדלים ביניהם מוחשיים מבדורות העבר. שתי התצורות חולקות את אותו בסיס גלגליים שגדל ב-2.5 ס"מ ביחס לדור הקודם ומהארוכים בקטגוריה, אבל בעוד הסדאן צמחה באורך, ההאצבק כמעט ולא גדלה.
בחו"ל נמצא מגוון מנועים. בישראל היא מוצעת רק עם אחד: בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' מסדרת 'סקיי-אקטיב G' של הדור היוצא לאחר ביצוע התאמות קלות, שמפיק כעת 165 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
גרסת הסדאן מוצעת בשתי רמות גימור, 'קומפורט' שמיועדת לציי רכב ו'ספיריט' שממוקדת יותר לשוק הפרטי. גרסת ההאצ'בק מוצעת רק ברמת הגימור הבכירה 'ספיריט'. פרוט תכולת רמות הגימור מוצע בדף הדגם של שנת 2020.
בשנת 2019 ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע, ואת הציונים הגבוהים במיוחד בכל הסעיפים אשר הקנו למשפחתית 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות השונות מבעבר, כמו החרטום הארוך והרוחב הגדול, יוצרות מראה אגרסיבי. החלק האחורי שונה מאוד בין הסדאן להאצ'בק מתוך כוונה ליצור זהות שונה לכל תצורת מרכב: אלגנטי לסדאן, ושרירי להאצ'בק.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של מאזדה 3 2021 אלגנטית וסולידית. יחד עם החומרים השונים המרכבים את התא, ורשימת האבזור הארוכה, נוצרת תחושת כמעט פרימיום.
מלפנים יש המון מקום, תנוחת הישיבה נמוכה, והמושבים עצמם מעולים. מאחור מרווח הראש טוב כשלברכיים מרווח סביר. תא המטען מציע נפח ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח הזו פשוט מוצלחת. מנוע ה-2.0 ל' האטמוספרי חלק, חזק ונעים. הוא שקט לאורך קשת הסל"ד וגם כשהוא נשמע הוא מייצר צליל ספורטיבי. התיבה זריזה גם בהורדות הילוכים, חלקה וסה"כ מהמוצלחות מסוגה. צריכת הדלק טובה ועומדת על 13 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
המתלים של מאזדה 3 2021 יחסית נוקשים. נוקשות זו בולטת בעיקר בהתנהלות עירונית ובמעבר על פגמים גדולים. מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית. סה"כ נוחות הנסיעה טובה. ברמת הגימור הנמוכה חישוקי קטנים במידה, ומספקים נוחות עדיפה. בידוד הרעשים מצוין ומהמוצלחים בסגמנט. התנהגות הכביש היתה ונותרה מצוינת.
-
תמורה למחיר
מאזדה שואפת להעניק לדגמיה מרכיב יוקרתי, וזה ניכר גם ב-3. לחובתה מרחב ברכיים יחסית מצומצם מאחור, ונוחות נסיעה בינונית במהירות עירונית, אבל בכל סעיף אחר היא פשוט מצטיינת. המחיר לא זול, אבל סה"כ תחרותי. כך שהתמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה ספיריט 2 ליטר עם כ- 3200 יחידות.
-
מה חדש במאזדה 3 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
משפחתית מיוחדת מצוידת היטב ושופעת קסם.