מאזדה 3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של מאזדה 3 הוצג בסוף שנת 2018 וממשיך את שפת העיצוב שהוצגה עם מכונית הקונספט 'קאי' – זה אומר חרטום בולט, סבכה קדמית ענקית ויציבה נמוכה ורחבה. ההופעה ביחס לדור הקודם דרמטית בהרבה, ולכך עוזר גם השינוי במידות – היא ארוכה יותר ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר (466 ס"מ ו-272.5 ס"מ בסדאן).
עם הדור החדש במאזדה מכוונים גבוה יותר - לעבר מותגי פרימיום – והיצרנית מספרת על שימוש בחומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים, אבזור עשיר ותחושה יוקרתית.
יחידות ההנעה של הדור החדש נשענות על מנועי ה'סקיי-אקטיב G' של הדור היוצא, ובארץ ה-3 מוצעת רק עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבה אוטמטית עם 6 הילוכים.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
למאזדה 3 עיצוב דינאמי, בוגר ולא מצועצע, כשהתוצאה הכוללת פשוט נהדרת.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים טובה וכוללת שימוש בלא מעט עור. בעוד המרחב במושבים הקדמיים טוב, זה של המושב האחורי פחות מרשים. תא המטען סביר בגודלו.
-
מנוע וביצועים
למאזדה 3 המשווקת בארץ מנוע 2.0 ליטר, אטמוספרי, עם 165 סוסים. תיבת ההילוכים אוטומטית-פלנטרית עם שישה יחסי העברה. הביצועים טובים בסך הכל, אך בעת מאמץ שאון המנוע נשמע היטב וזה פחות נחמד.
התיבה זריזה גם בהורדות הילוכים, חלקה ויעילה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מאזדה 3 לא מצטיינת. המתלים מכוילים על הצד הנוקשה ושברים ותיקונים בכביש מורגשים היטב בתא הנוסעים. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך עדיין לא מזהיר. נוחות הנסיעה בגרסת הבסיס טובה במעט בזכות צמיגים בחתך גבוה יותר. ההתנהגות בטוחה ופחות מרגשת מזו של הדורות הקודמים. לזכותה בידוד רעשים מאוד מרשים.
-
תמורה למחיר
המחיר אינו זול, אך במסגרת המקובל בקטגוריה. ובעוד שנוחות הנסיעה והמרחב מאחור פחות מעודדים, איכות תא הנוסעים, האבזור, הניהוג ואף העיצוב בהחלט מרשימים - כך שהתמורה סבירה בהחלט.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'קומפורט' הבסיסית כוללת מולטימדיה "8.8 עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חישוקי "16, תאורת לד קדמית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, צג "7 בלוח המחוונים, חיישני תאורה וגשם, קיפול חשמלי למראות הצד, מצלמה אחורית ועוד.
רמת גימור 'ספיריט' מוסיפה לזה תאורת לד אחורית, תאורה עוקבת פנייה מלפנים, חלון גג, מפתח חכם, חישוקי "18, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה ומראה פנימית נגד סנוור.
רמת גימור 'בלאק' מציעה גימור שחור לחישוקי ה-"18 ולבתי המראות, שמשות כהות, חיישני חניה אחוריים ותפרים אדומים בתא הנוסעים.
-
בטיחות
בשנת 2019 ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק למאזדה 3, בו זכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות.
מפרט הבטיחות בכל רמות הגימור כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון ושמירת מרכז הנתיב, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 13 ק"מ/ל' בממוצע המבחן. לא רע.
-
סיכום
למעט ה"זום-זום" הספורטיבי שקצת אבד, מאזדה 3 מציגה חבילה מאוד מרשימה ומשכנעת.