מאזדה 3 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי למאזדה 3 הוצג ב-2013, וכעבור כ-3 שנים עבר ריענון. השינויים עדינים, וכוללים עדכון עיצובי לחזית ומאחור, כולל מעבר לתאורת לד במקום קסנון. בפנים תמצאו גלגל הגה שעוצב מחדש, תצוגה עילית שהפכה לצבעונית (ועוד), והכי בולט - בלם חנייה חשמלי במקום הידני. שינויים חשובים יותר תמצאו במערכות העזר השונות. מערכת GVC (G Vectoring Control), שמסייעת ליכולת פניה משופרת והיגוי חלק יותר. מערכת הבלימה האוטונומית עודכנה, עם יכולת בלימה עצמאית ממהירות יותר גבוהה והוספת זיהוי הולכי רגל. בגזרת יחידות ההנעה (הרלוונטיות לישראל) אין שינוי; מנועי 1.5 ליטר (120 כ"ס) ו-2.0 ליטר (165 כ"ס) ותיבה אוטומטית 6 הילוכים. במסגרת השקת הדגם המחודש בישראל, באפריל 2017, הודיעה היבואנית על העשרה של מפרט האבזור (נוחות ובטיחות) - במקביל להורדת מחירים. כמו כן, מבחר גרסאות ה-2.0 ליטר הורחב, על חשבון מבחר גרסאות ה-1.5 ליטר שצומצם.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה של ה-3, גם לאחר מתיחת הפנים – הקשה מעט להבחנה – נותרה נאה, ייחודית ודינאמית במידה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שודרגה באופן יותר מורגש (הגה, בלם יד חשמלי), אך גם כאן האווירה הכללית נשמרה - עם עיצוב נאה ואיכות ראויה. מרחב המחייה מאחור מצומצם מעט, גם אם לא בפער גדול מהמתחרות.
-
מנוע וביצועים
אין שינוי לאחר מתיחת הפנים בגזרת המנועים, או הביצועים. מנוע ה-1.5 ליטר מפתיע לטובה גם בביצועים וגם בצריכת הדלק, אך מנוע ה-2.0 ליטר תואם יותר את אופייה, בלי לשלם מחיר גדול בצריכת הדלק.
-
נוחות והתנהגות
ה-3 היא עדיין אחת המשפחתיות הדינמיות, ולמרות שהיא "בוגרת" יותר מהדורות הקודמים היא עדיין מאוד מהנה לנהיגה. נוחות הנסיעה טובה אף היא (גם עם חישוקי "18), אך רעשי הכביש פוגמים באיכות הנסיעה.
-
תמורה למחיר
ה-3 ממשיכה להציע אופי ייחודי ואבזור רב, שמתיחת הפנים ושיפור המפרט – בצמוד להוזלה במחיר – שיפרו עוד יותר את התמורה שהייתה טובה גם קודם.
-
סיכום
הטוב נהיה קצת יותר טוב (השאר נותר דומה) - עדיין אחת המשפחתיות הטובות ביותר.