מאזדה 6 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו הדור השלישי של מאזדה 6 והוא נמצא איתנו כבר עשור – נצח במושגי עולם הרכב. הוא הוצג בסוף שנת 2012 וכדי להישאר תחרותי עבר הדגם שלוש מתיחות פנים: ב-2015, ב-2017 וב-2019. מאז לא חל שינוי מכאני או עיצובי ב-6, אבל השנה עודכנה קלות רמת הגימור האמצעית. שמה החולף מ'פרימיום' ל'בלאק אדישן', היא כוללת את אותו אבזור כשההבדלים היחידים הם קוסמטיים ונוגעים להשחרה של החישוקים, בתי המראות, כמה אזורים בתא הנוסעים וריפוד העור השחור הוחלף בכזה בגוון אדום. על רמות הגימור ופירוט תכולתן ניתן לקרוא בדף הדגם של שנת 2019.
בחרטומה עדיין אותם מנועים שעודכנו במהלך 2019. אלה מנועי בנזין אטמוספריים, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ל' עם 165 כ"ס ו-2.5 ל' שנפיק 195 כ"ס וגם מציע ניתוק צילינדרים לצמצום צריכת הדלק (בטווח שבין 40 ל-80 קמ"ש – נמוך מהמקובל שעומד על 100 קמ"ש). בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
מאזדה 6 2021 היא מכונית וותיקה מאוד. הצללית מאוד מוכרת ומזוהה, אבל איכשהו הגיל לא ניכר בה, והיא עדיין נראית מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
תא נוסעים איכותי ונאה. מציע שפע של אבזור והנדסת אנוש טובה ונוחה (כמו בורר המולטימדיה שבין המושבים), אבל לא מושלמת (כפתורי התפעול של מערכות הבטיחות). תנוחת הנהיגה נמוכה – בהתאם לאופי הדינמי של מאזדה. המרווח מלפנים טוב, ומאחור מעולה לברכיים ובינוני לראש. תא המטען יעיל ובעל נפח דומה למתחרות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' חזק ומציע ביצועים טובים שמגובים גם בצליל נעים. הוא פחות נמרץ בסל"ד נמוך ממנועי הטורבו או ההיברידיים של המתחרות, אבל האופי הזריז של התיבה מפצה על כך, במיוחד במצב 'ספורט'. מנוע ה-2.5 ל' מציע ביצועים חזקים משמעותית. בשתי הגרסאות צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר מעט קשיחה, אבל לא באופן מוגזם. מחוץ לעיר נוחת הנסיעה של מאזדה 6 2021 מעולה. בידוד הרעשים טוב. רעשי רוח נשמעים מעל 120 קמ"ש ורעשי הכביש מעט מתחת לכך. התנהגות הכביש מעולה ומענגת - כישורים שהופכים לנדירים.
-
תמורה למחיר
הסגמנט הולך ומצטמצם והמתחרות מתפוגגות גם כן. המחיר עדין תחרותי, היכולות עדיין גבוהות, האבזור שופע, כך שעל אף הגיל המתבגר, התמורה גבוהה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סיגנצ'ר 2.5 ליטר עם כ-300 יחידות.
אחריה גרסת לקצ'רי 2 ליטר עם כ-150 יחידות.
 
-
מה חדש במאזדה 6 2021
רמת גימור 'פרימיום' מוחלפת ברמת 'בלאק אדישן'. היא כוללת את אותו אבזור כשההבדלים היחידים הם קוסמטיים ונוגעים להשחרה של פריטים מחוץ ובתוך המכונית, ושינוי צבע ריפוד העור לאדום.
-
סיכום
העיצוב מפגין נוכחות, ומשדר מצוין את היכולות הגבוהות של המכונית.