מאזדה 6 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
למרות המיתוג הישראלי שמכנה אותם "מכונית מנהלים", הקטגוריה הזו של משפחתיות גדולות מאבדת נפח לטובת הקרוסאוברים השונים. עד לסוף שנת 2015, מאזדה 6 היתה המכונית הנמכרת ביותר בסגמנט. בסוף שנת 2016, היא הידרדרה למקום השלישי, בעיקר בגלל יונדאי סונטה ההיברידית, אבל גם בגלל סקודה סופרב.
המשפחתית הגדולה של מאזדה בדורה השלישי הגיעה לישראל בינואר 2013 והיתה הראשונה מבין דגמי מאזדה שעוצבה בעיצוב 'קודו' העכשווי, וגם הראשונה מבין דגמי המותג להתבסס על רצפה ומנועי 'סקייאקטיב' – שם שיווקי למרכב קל ושימוש ביחידות כוח חסכוניות בדלק. ביוני 2015 הגיעה 6 לאחר מתיחת פנים מהותית, ונמכרה מאז ולאורך כל שנת 2016 ללא שינוי.
היצע המנועים כולל מנועי בנזין אטמוספריים בנפח 2.0 ל', 165 כ"ס, ו-2.5 ל' עם 192 כ"ס. שניהם משודכים לאותה תיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים.
אין שינוי בשתי רמות הגימור הקיימות, שפירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2015.
-
עיצוב ונוכחות
זו מכונית גדולה, ועיצובה מצליח לשלב אלגנטיות, נוכחות ותחושה דינמית. התוצאה מרשימה למראה. העובדה שאלפי מכוניות כאלו כבר נמצאות על הכביש, מחלישה את האפקט המקורי הנאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של מאזדה 6 2016 איכותית, והאבזור שופע כבר מגרסת הבסיס. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה אבל טובה, והמושבים המחודשים נוחים. המרווח מלפנים טוב, ומאחור מספק בעיקר בגלל מרווח בינוני לראש. תא המטען סביר.
-
מנוע וביצועים
למנוע ה-2.0 ל' הספק נאה של 165 כ"ס, ששמח לעלות בסל"ד ומלווה זאת בצליל נעים. הביצועים טובים. תיבת ההילוכים מצוינת עם העברות חלקות ומהירות. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד בעיר וגם בכביש הבינעירוני. על כביש גלי גיהוץ הגבעות פחות טוב והמכונית מתנדנדת מעלה מטה מעט יותר מהרצוי. בידוד הרעשים טוב, אם כי רעשי הרוח והכביש נוכחיים במהירות כביש 6.
ההגה לא מספיק מדויק, והמתלים כעת רכים מבעבר, ועדיין מאזדה 6 2016 היא מהטובות בקבוצתה בתחום הדינמי.
-
תמורה למחיר
היא מרווחת, מעודנת למדי, נוחה, מאובזרת וחסכונית. המחיר תחרותי לקבוצה, כך שהתמורה טובה מאוד.
-
מה חדש במאזדה 6 2016
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
הייתה ונותרה אחת המכוניות הטובות בקטגוריה.