מאזדה 6 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של מאזדה 6 הגיע לישראל בינואר 2013. הוא היה הראשון מבין דגמי מאזדה שעוצב בסגנון 'קודו' העכשווי, והראשון מבין דגמי המותג להתבסס על רצפה ומנועי 'סקייאקטיב' – שם שיווקי למרכב קל ושימוש במנועים ותיבות הילוכים שתורמים לחסכון בדלק. שינוי ראשון בדגם התרחש במסגרת מתיחת פנים שעלתה ארצה ביוני 2015, שכללה עדכון חיצוני קל, ושינויים מהותיים אחרים.
שינויי החוץ קטנים מאוד ונמצאים בעיקר בסבכה הקדמית, בפנסים חדשים וחישוקי "19 חדשים עבור רמת גימור 'פרימיום'. בתא הנוסעים העדכונים משמעותיים יותר וכוללים לוח מחוונים מעודכן, עיצוב מחדש לקונסולה שבין המושבים כשבפסגתה נמצא מסך מולטימדיה בעיצוב חדש וממשק MZD שמחליף ממשק אחר. לצד אלה נמצא גם חומרים שונים ואיכותיים מבעבר, ריפוד עור משודרג למושבים, ואיכות ההרכבה משופרת שכוללת גם צמצום מרווחים בין חלקי הפנים.
בנוסף המנועים עודכנו כאשר מנוע ה-2.0 ל' זוכה לתוספת של 10 כ"ס (ל-165 כ"ס סה"כ), וה-2.5 ל' מקבל תוספת של 4 כ"ס (192 כ"ס סה"כ). אין שינוי בתיבת ההילוכים (פלנטרית 6 יחסים), אבל נוסף מצב 'ספורט' לתיבה שלא היה בעבר. תחום הנוחות זוכה לריענון מקיף עם כיול מחדש של המתלים, מושבים חדשים עם תמיכה עדיפה ונוחות משופרת, ותוספת חומרי בידוד. גם ההיגוי כויל מחדש.
יש שתי רמות גימור, 'לקשרי' ו'פרימיום', כששיווק רמת 'פרימיום פלוס' הגבוהה, הופסק. ברמת גימור 'לקשרי' נמצא, מסך מולטימדיה בגודל "7, מצלמת אחורית, חישוקי "17, כפתור התנעה, בקרת שיוט, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה וגשם, תאורת יום, ועוד. גרסת הסטיישן שנמכרת רק עם מנוע ה-2.0 ל' ורק ברמת זו כוללת גם כניסה ללא מפתח וחיישני חניה היקפיים מקוריים, אבל מחסירה חיישני גשם. רמת גימור 'פרימיום' שקיימת רק עם מנוע ה-2.5 ל' מוסיפה, חישוקי "19, חלון שמש, תאורת יום מסוג לד, חיישני חנייה היקפיים מקוריים, תצוגה עילית צבעונית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים עם זיכרונות, ריפוד עור ועוד.
בתחום הבטיחות, כל הגרסאות וכל רמות הגימור כוללות מערכת בלימה לתחום העירוני מבוססת לייזר (פעילה עד 30 קמ"ש ולא כוללת התרעה קולית).
-
עיצוב ונוכחות
צריך עין חדה במיוחד כדי לזהות את ההבדלים החיצוניים המבדילים בין לפני לאחרי מתיחת הפנים. זה מצוין כי מאזדה 6 הייתה מכונית יפיפייה – ונשארה כזו גם אחרי מתיחת הפנים.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי הבולט ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים הוא הקונסולה המרכזית ומסך המולטימדיה שמזדקר מעל. יחד עם חומרים טובים, הרכבה הדוקה ומדויקת, מאזדה 6 2015 מציגה רושם כללי איכותי. האבזור שופע כבר בגרסת הבסיס.
אין שינוי בתחום המרחב הפנימי. הוא טוב מלפנים, ומספק מאחור בשל מרווח ראש בינוני בלבד. תא המטען מעט רדוד ונפחו (438 ל') לא מרשים, אך סביר.
-
מנוע וביצועים
זה אותו מנוע 2.0 ל' אטמוספרי עם תוספת סוסים קטנה ולא מורגשת. כעת יש 165 כ"ס שמספקים ביצועים טובים מאוד. התיבה מתפקדת היטב כשהתוספת של מצב "ספורט" בתיבה (שלא היה בעבר), מכניס במכונית קצת פלפל. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
במסגרת מתיחת הפנים מאזדה כיילה מחדש את המתלים, והדבר מורגש. הם רכים מבעבר, ומתמודדים טוב יותר עם שיבושים קטנים ובינוניים. שיפור זה בולט בעיקר במהירויות עירוניות, אך גם מחוץ לעיר מאזדה 6 2015 מספקת נוחות משופרת. את המחיר משלמים בכבישים גליים, בהם ריסון המרכב פחות טוב מבעבר. בידוד הרעשים טוב, אם כי רעשי הרוח והכביש נוכחיים במהירות כביש 6.
ריכוך המתלים משפיע גם על היכולת בכביש המפותל. יחד עם כיול שונה להיגוי, התחושה פחות מהודקת ומדויקת. ועדיין מדובר באחת המכונית הטובות ביותר בקבוצה מבחינה דינמית.
-
תמורה למחיר
מתיחת פנים נועדה לשפר את איכות החיים במכונית. המחיר הוא יכולת דינאמית, תחום בו הצטיינה ה-6 לפני מתיחת הפנים. רוב הקהל לא יחוש בהבדל הדינמי וכן ירגיש בשידרוג האיכות. המחיר תחרותי והתמורה מעולה.
-
מה חדש במאזדה 6 2015
מתיחת פנים לדור השלישי, קונסולה מרכזית חדשה, מולטימדיה חדשה, לוח מחוונים חדש, מושבים חדשים, מנועים משופרים, כיול מחדש של המתלים ומערכת ההיגוי, הפסקת שיווק רמת הגימור הגבוהה, 'פרימיום פלוס'.
-
סיכום
למרות שהשינוי בעיצוב הפנים הוא מה שתופס את העין, השינוי המשמעותי נעשה דווקא מתחת לפח, בכיול המתלים המרוכך ובשינוי שנעשה בהגה.