מאזדה 6 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה 6 טרם זכתה ליורשת. הדור הזה הוצג בסוף 2012, עבר מאז שתי מתיחות פנים, ומחליף כבר היה אמור להיות מעבר לפינה. כנראה שהריצה של העולם לכיוון הפנאי, גרמה למאזדה לדחות תוכניות, והובילה לכך שבינואר 2019 נחתה בישראל מתיחת פנים נוספת, שלישית. בשונה מהאחרות, זו עמוקה יותר, מהותית יותר, ועוסקת גם ברצונה של מאזדה להיתפס כמותג יוקרתי יותר.
הדגם המחודש מבוסס במידה רבה על קודמו, וגם נראה דומה עם ליטוש נוסף של הצללית המוכרת, אבל מאזדה טוענת לשינויים רבים: הקשחת המרכב, שימוש בשכבת מתכת עבה יותר בחלק האחורי, הורדת מרכז הכובד, החלפת המתלים ומערכת ההיגוי בחדשים לגמרי, ושיפור הבידוד.
תא הנוסעים ששונה לחלוטין מקודמו. למעשה פרט לגלגל ההגה ולמספר מתגים, כולו חדש במטרה להציע אווירה יוקרתית יותר, ולכן יש לא מעט חלקים שעוטים דמוי עור או אלומיניום מוברש. בנוסף נמצא לוח מחוונים חדש, מושבים חדשים (רחבים ועבים יותר), מסך מולטימדיה מקורי חדש גדול יותר ("8, במקום "7) ובעל רזולוציה משופרת, שלראשונה במאזדה מתממשק לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
בישראל היא מוצעת עם אותם מנועים אטמוספריים שהיו קודם, ולאחר שעברו שידרוג. במנוע ה-2.0 ל' שופרה עקומת המומנט בסל"ד נמוך לטובת תגובה הדרגתית יותר למצערת (ללא שינוי בהספק או במומנט). במנוע ה-2.5 ל' ההספק עלה ל-195 כ"ס (192 כ"ס בעבר), נוספה אפשרות לניתוק צילינדרים (בטווח שבין 40 ל-80 קמ"ש – נמוך מהמקובל שעומד על 100 קמ"ש), ונוספה מערכת לצמצום רעידות בדגש על פעולת מערך העצור והתנע.
יש שלוש רמות גימור. גרסת ה-2.0 ל' מוצעת ברמת גימור אחת, 'לקשרי', שכוללת, חישוקי "17, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים (עם זיכרון לנהג) ועוד. גרסת ה-2.5 ל' מוצעת ברמת 'לקשרי' ומוסיפה גג זכוכית נפתח. רמת 'פרמיום' כוללת חישוקי "19, תצוגה עילית, אוורור מושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות כהות, ועוד. בפסגת מצטרפת רמת גימור חדשה, 'סיגנצ'ר' שמעבר לתוספות קוסמטיות כמו שילוב של עור נאפה וזמש, כוללת מערכת סטריאו של BOSE, מצלמות היקפיות, פנסי חזית עקבי פניה, צג "7 בלוח המחוונים, גלגל הגה ייחודי, ועוד.
לכל הגרסאות מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב (לראשונה ברמות הגימור הנמוכות), בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת התרעה לעייפות נהג ועוד. מרמת גימור פרמיום יש גם מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני לוטש בשבכה החדשה והאגרסיבית, פנסים שונים מלפנים ומאחור ובחישוקים חדשים. אלה שינויים מעודנים שעוזרים ל-6 להפגין נוכחות ולהישאר מהמכוניות הנאות בקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים החדש מרים את האווירה לטריטוריית מכוניות היוקרה. האבזור הרב עוזר לכך למרות שהוא כבר לא חריג לטובה כפי שהיה בעבר. תנוחת הישיבה נמוכה, כשמלפנים יש מספיק מקום ומאחור יש הרבה מקום לברכיים, ומרווח ראש בינוני. תא המטען לא מרשים, אך מספק.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מספק ביצועים טובים, אלא שהמתחרות מציעות מנועי טורבו בעלי זמינות כוח עדיפה בסל"ד נמוך. מנוע ה-2.5 ל' מציע ביצועים נמרצים יותר. צריכת הדלק טובה בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה של מאזדה 6 2019 טובה מבעבר. עם חישוקי "19 הנוחות בתוואי עירוני מעט נפגמת, אך היא עדיין טובה. במהירות בינעירונית הנוחות מצוינת ובידוד הרעשים מוצלח. עם חישוקי "17 המצב טוב יותר בכל מהירות וגם שקט יותר. התנהגות הכביש מעולה.
-
תמורה למחיר
לאט לאט מאזדה ממשיכה בטיפוס לכיוון היוקרה. זה מתרחש גם כאן – ב-6 הזו שכבר נחשבת וותיקה. המחיר לא זול, והמתחרות מציבות תחרות קשה, ועדיין מאזדה 6 2019 מספקת תמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה לקצ'רי 2.5 ליטר עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת לקצ'רי 2 ליטר עם כ-300 יחידות.
-
סיכום
משלבת יעילות של משפחתית גדולה עם הנאה מנהיגה.