מאזדה 6 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה 6 הזו, היא כבר מכונית וותיקה. היא הוצגה בסוף 2012, ומאז עברה שלוש מתיחות פנים (ב-2015, ב-2017 וב-2019) שנועדו להשאיר אותה רעננה ורלוונטית. בשנה זו לא חל שינוי בדגם או ברמת האבזור.
זהו הדור השלישי לדגם שמוזן באותם מנועים שעודכנו במהלך מתיחת הפנים של 2019. אלה מנועי בנזין אטמוספריים, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ל' עם 165 כ"ס ו-2.5 ל' שמפיק 195 כ"ס וגם מציע ניתוק צילינדרים לצמצום צריכת הדלק (בטווח שבין 40 ל-80 קמ"ש – נמוך מהמקובל שעומד על 100 קמ"ש). בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים.
יש שלוש רמות גימור: 'לקשרי' ו'סיגנצ'ר' שקיימות מ-2019 ורמת 'בלאק אדישן' שהצטרפה ב-2020. גרסת ה-2.0 ל' מוצעת ברמת גימור אחת, 'לקשרי', שכוללת, חישוקי "17, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים (עם זיכרון לנהג) ועוד. גרסת ה-2.5 ל' מוצעת ברמת 'בלאק אדישן' עם פרטי עיצוב מושחרים (חישוקים, בתי מראות ועוד מני נגיעות בתא הנוסעים), חישוקי "19, תצוגה עילית, אוורור מושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות כהות, ועוד. בפסגה רמת 'סיגנצ'ר' שמעבר לתוספות קוסמטיות כמו שילוב של עור נאפה וזמש, כוללת מערכת סטריאו של BOSE, מצלמות היקפיות, פנסי חזית עקבי פניה, צג "7 בלוח המחוונים, גלגל הגה ייחודי, ועוד.
לכל הגרסאות מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת התרעה לעייפות נהג ועוד. מרמת גימור 'בלאק אדישן' יש גם מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת. ארגון EuroNcap העניק למכונית ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחן שפורסם ב-2018.
-
עיצוב ונוכחות
מאזדה 6 היא מכונית וותיקה מאוד. הצללית מאוד מוכרת ומזוהה, אבל איכשהו הגיל לא ניכר בה, והיא עדיין נראית מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים החדש מרים את האווירה לטריטוריית מכוניות היוקרה. האבזור הרב עוזר לכך למרות שהוא כבר לא חריג לטובה כפי שהיה בעבר. תנוחת הישיבה נמוכה, כשמלפנים יש מספיק מקום ומאחור יש הרבה מקום לברכיים, ומרווח ראש בינוני. תא המטען לא מרשים, אך מספק.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' חזק ומציע ביצועים טובים שמגובים גם בצליל נעים. הוא פחות נמרץ בסל"ד נמוך ממנועי הטורבו או ההיברידיים של המתחרות, אבל האופי הזריז של התיבה מפצה על כך, במיוחד במצב 'ספורט'. מנוע ה-2.5 ל' מציע ביצועים חזקים משמעותית. בשתי הגרסאות צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר מעט קשיחה, אבל לא באופן מוגזם. מחוץ לעיר נוחת הנסיעה מעולה. בידוד הרעשים טוב. רעשי רוח נשמעים מעל 120 קמ"ש ורעשי הכביש מעט מתחת לכך. התנהגות הכביש מעולה ומענגת – כישורים שהופכים לנדירים.
-
תמורה למחיר
כניסתה החזקה של טסלה מודל 3 לשוק ניערה את הסגמנט. פתאום גם המתחרות מוכרות יותר (גם בגלל שחזר המלאי). מאזדה 6, על אף גילה, היא מכונית תחרותית, גם מבחינת היכולות גבוהות, האבזור שופע, וגם בגלל המחיר. כך שהתמורה גבוהה.
-
מה חדש במאזדה 6 2022
אין שינויים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
העיצוב מפגין נוכחות, ומשדר מצוין את היכולות הגבוהות של המכונית.