מאזדה CX-30 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בעולם רכבי פנאי שהולך ומצטופף מאזדה הוסיפה את CX-30 שהגיע לישראל בנובמבר 2019. ההיגיון אומר שצריך היה לקרוא לו CX-4, אלא שלמאזדה כבר יש דגם בשם הזה בשוק הסיני, ושימוש באותו שם בשווקים אחרים היה יוצר בלבול. לכן נבחר השם CX-30 שגם מגדיר את מיקום הדגם בהיררכיה, קרוב יותר ל-CX-3 הקטן ממנו מאשר CX-5 הקומפקטי.
הוא מבוסס על פלטפורמת מאזדה 3 החדשה (דור רביעי), אבל מציג בסיס גלגלים קצר משמעותית מהמשפחתית: 265 ס”מ לעומת 272 ס”מ במאזדה 3. שאר ממדיו ממקמים אותו בדיוק במרווח שבין שני דגמי הפנאי של מאזדה: אורכו 439.5 ס”מ, רוחבו 179.5 ס”מ וגובהו 154 ס”מ.
בעולם הוא מוצע עם מגוון יחידות הנעה כולל מערכת היברידית מתונה, כשלישראל הוא מגיע בשתי אפשרויות בחירה מסדרת 'סקייאקטיב-G': מנוע 2.0 ל', 165 כ"ס כמו זה שקיים בדור הנוכחי והרביעי של מאזדה 3 (מנוע שבעצמו מתבסס על זה שהיה במאזדה 3 הקודמת), ומנוע 2.5 ליטר, 195 כ"ס שמשרת את מאזדה 6 ואת מאזדה CX-5 הגדולים יותר. שניהם משודכים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.
יש שלוש רמות גימור כשהבסיסית, 'קומפורט', כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.8, שמשות כהות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור ועוד. רמת גימור 'אקזקיוטיב' מוסיפה תאורה חכמה עם עיצוב שונה לקווי הלד בתוך הפנס, חלון גג, מפתח חכם והעברת הילוכים מההגה. רמת גימור 'פרמיום' כוללת חישוקי "18 שונים, ריפודי עוד, תצוגת מידע עילית לנהג, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, דלת אחורית חשמלית וגימור מהודר יותר לפרטים שונים בתא הנוסעים. מנוע ה-2.0 ל' מוצע בכל רמות הגימור כשמנוע ה-2.5 ל' מוצע רק בשתי הרמות הבכירות.
כל הגרסאות ורמות הגימור כוללות מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות ועוד. במבחני הריסוק של EuroNCAP הוא קיבל 5 כוכבי בטיחות כולל הניקוד הגבוה בהיסטוריית המבחנים להגנה על נוסעים בוגרים.
-
עיצוב ונוכחות
החזית המחודדת עם פנסי הלד השקועים, הסבכה וחלקים נוספים, מראים דמיון ל-3, כשהרושם הכללי הוא יותר של קרוסאובר ספורטיבי וקליל מאשר יורד שבילים קלאסי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של מאזדה CX-30 2019 דומה לזה שבמאזדה 3, עם אותו מראה מינימליסטי ייחודי וחומרים איכותיים שמעניקים תחושה שמדובר ברכב יקר יותר. האבזור רב והנדסת האנוש טובה ברובה. המרחב בתא הנוסעים ונפח תא המטען ממוצעים לסגמנט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל’ האטמוספרי (165 כ”ס) מספק ביצועים טובים שדומים למתקבל ממנועי הטורבו הקטנים יותר של המתחרים. מנוע ה-2.5 ל' (195 כ"ס) חזק בהרבה, וגם מציע תחושה פחות מאומצת. צריכת הדלק בשתי הגרסאות דומה, ומעט מתחת לממוצע בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מעט קשיחים ועדיין נוחות הנסיעה טובה ומעט מעל לממוצע בקטגוריה. הוא מתמודד טוב על שיבושים קטנים וחספוסי אספלט במהירות עירונית, ומעט פחות עם במפרים. כשעולה המהירות חספוסי הכביש מורגשים אבל ברמה סבירה. בידוד הרעשים טוב מאוד. התנהגות הכביש מצוינת.
-
תמורה למחיר
מאזדה CX-30 2019 מציע אווירה איכותית וכמעט יוקרתית. בנוסף יש המון אבזור, מנוע חזק וצריכת דלק דומה לקבוצה. התמורה טובה מאוד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 2 ליטר עם כ-20 יחידות.
 
-
מה חדש במאזדה CX-30 2019
מאזדה CX-30 הגיע לישראל בנובמבר 2019 והוצע עם מנוע 2.0 ל' או 2.5 ל' ובשלוש רמות גימור.
-
סיכום
תחליף למשפחתית?