מאזדה CX-30 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה CX-30 ממוצב בין מאזדה CX-3 הקטן ממנו, למאזדה CX-5 הקומפקטי בממדיו. הוא מכונה "30" כי למאזדה כבר יש דגם שנקרא CX-4 ונמכר בסין. לישראל עלה בנובמבר 2019, ומאז נמכר ללא שינוי – עד שנה זו – בה נוספה רמת גימור 'פרמיום בלאק' וחבילת 'בלאק' ליתר רמות הגימור (בתוספת תשלום).
הרמה החדשה נקראת 'פרמיום בלאק' ומוסיפה ריפוד עור אדום. את חבילת 'בלאק' ניתן לקבל בתוספת תשלום ביתר הרמות ('קומפורט' ו'אקזקוטיב') וכוללת גימור ייחודי בחישוקים ובבתי המראות בחוץ, בתפרים האדומים בפנים.
מאזדה CX-30 מבוסס על פלטפורמת מאזדה 3 החדשה (דור רביעי), כשבסיס הגלגלים קצר מזה של ה-3 ועומד על 265.5 ס"מ (לעומת 272 ס"מ ב-3) וכך גם האורך הכללי. הרוחב דומה כשהגובה כמובן שונה.
מתחילת דרכו הוא מוצע עם אותן יחידות כוח מסדרת 'סקייאקטיב-G'. בנזין אטמוספרי 2.0 ל', 165 כ"ס (כמו במאזדה 3), ובנזין אטמוספרי 2.5 ל', 195 כ"ס (כמו במאזדה 6 ובמאזדה CX-5 הגדולים יותר). בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
המראה החיצוני הוא אחת החוזקות של CX-30. קשתות הגלגלים מודגשות, אבל הגג יחסית נמוך ואין קורות העמסה, כך שהתוצאה אלגנטית ומשלבת נכון בין פרופורציה לצורה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים דוחף למעלה לכיוון הפרימיום. העיצוב מינימליסטי, החומרים מעולים, המולטימדיה בגודל "8.8 נשלט מחוגה בין המושבים, יש שפע של אבזור, והכל בולט לטובה בסגמנט.
מושב הנהג נוח, שופע כיוונים אך חסר הקשחה לגב. תנוחת הנהיגה נמוכה ביחס לדגמי פנאי, קרובה יותר לזו שבמשפחתיות. מאחור, המושבים נוחים אך המרחב סביר מינוס. תא המטען מספק.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' (165 כ"ס) מטפס בקלילות לסל"ד גבוה, ועושה זאת באופן מהנה. ביצועיו מקבילים למתחרים עם מנועי טורבו קטנים. מנוע ה-2.5 ל' (195 כ"ס) חזק יותר באופן מורגש ומציע פעולה פחות מאומצת. שני המנועים פועלים בהרמוניה עם התיבה האוטומטית החלקה.
-
נוחות והתנהגות
הנוחות מרוסנת ונעימה. במהירות עירונית הוא מטפל היטב בשיבושים קטנים ומעט פחות טוב על במפרים. במהירות בינעירונית מורגשים חספוסי הכביש. סה"כ נוחות הנסיעה טובה ומעט מעל למקובל בקבוצה, כשבידוד הרעשים מצוין. התנהגות הכביש מעולה.
-
תמורה למחיר
משלב נכון בין מראה, איכות חומרים ועיצוב. סביבת הנהג מבריקה, ומעניקה תחושה משודרגת גם מול המתחרים הקשוחים ביותר בסגמנט. המחיר תחרותי והתמורה טובה.
-
בטיחות
במבחני הריסוק של EuroNCAP הוא קיבל ציון של 5 כוכבי בטיחות כולל הניקוד הגבוה בהיסטוריית המבחנים להגנה על נוסעים בוגרים. כל הגרסאות ורמות הגימור כוללות מערכות בטיחות מתקדמות ובהן: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בשניהם דומה וממוצעת לקטגוריה. במבחן המאומץ מדדנו 10.5 ק"מ/ל'.
 
-
מה חדש במאזדה CX-30 2022
רמת גימור חדשה שנקראת 'פרמיום בלאק' וחבילת 'בלאק' בתוספת תשלום, ליתר רמות הגימור ('קומפורט' ו'אקזקוטיב').
-
סיכום
זה הוא SUV לאנשים שאוהבים לנהוג ולא צריכים לשבת גבוה.