מאזדה CX5 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הראשון של מאזדה CX-5 גם היה הדגם ראשון שפותח לאחר שפורד עזבה, והוכיח לכולם כי מאזדה חייה ובועטת. חמש שנים אח"כ מאזדה הציגה את הדור השני שהגיע לישראל ביולי 2017. הדור השני דומה מאוד לדור הראשון. הוא משתמש בדיוק באותה פלטפורמת 'סקאי-אקטיב' שתוכננה לחסוך בדלק, ממדיו דומים לדגם הפורש כשבסיס הגלגלים זהה, ובחרטומו בדיוק אותם יחידות כוח. אז אפשר להתייחס לדגם החדש כמתיחת פנים עמוקה, אבל לאור השינויים הרבים שחלו בדגם, עדיף לראות בו כדור שני.
בין השינויים נמצא שלדה שהוקשחה ב-15% לטובת שיפור נוחות הנסיעה כמו גם היכולת הדינמית, ותא מטען שגדול ל-442 ל' (לעומת 403). תא הנוסעים עבר שידרוג מהותי בעיצוב, בהנדסת האנוש, ובעיקר באיכות החומרים. בנוסף מאזדה טיפלה בכיול המתלים, במערכת ההנעה הכפולה ובבידוד הרעשים.
יחידות ההנעה דומות לעבר עם מנועי בנזין אטמוספריים בנפח 2.0 ל' (165 כ"ס כמו בדור הקודם) ו-2.5 ל' (195 כ"ס, 3 כ"ס יותר). שני המנועים משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית כבעבר, מנוע ה-2.0 ל' עם הנעה קדמית בלבד, מנוע ה-2.5 ל' עם הנעה כפולה בלבד.
יש שלוש רמות גימור, כשאבזור הבטיחות בשתי הרמות הראשונות ('אקזקיוטיב' ו'לקשרי') כולל בלימת חירום אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל) שפעילה עד למהירות 80 קמ"ש. רמת 'פרימיום' (הבכירה) מוסיפה לזה התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור (עד 8 קמ"ש), תאורה אדפטיבית, והתרעת הירדמות. מעניין לציין שניטור שטחים מתים שהיה בדור הקודם, לא קיים בדור החדש של CX-5. בנוסף, העדר חלק מדרישות הבטיחות הישראליות גורם לכך שבכל הגרסאות ורמות הגימור חובה להתקין מערכת מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
הממדים והעיצוב של מאזדה CX-5 2017 דומים לדור הקודם. אבל בגלל ההנמכה הקלה, והחרטום המזדקר עם הפנסים הצרים, הוא נראה חד, ארוך, רחב ודינמי מקודמו. דבר שגורם למקור להראות אנמי וגמלוני.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים קו מינימליסטי. הוא נראית מצוין ובעיקר מרגיש איכותית וכמעט יוקרתית. המרחב מלפנים מצוין והמושבים נוחים. גם מאחור המרחב מעולה, יש פתחי מיזוג, כשהמושבים הנוחים מעט נמוכים. תא המטען גדול מבדור הקודם ודומה למתחרים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מנפק מספיק סוסים, ותיבת ההילוכים זריזה וחלקה. יחד השניים מדרבנים בנהג לסחוט את הדוושה. צריכת הדלק טובה מהממוצע. מנוע ה-2.5 ל' חזק יותר באופן מורגש.
-
נוחות והתנהגות
בליטות קטנות ושברים גדולים פחות מסוננים, ועדיין מאזדה CX-5 2017 מספק נוחות נסיעה מצוינת. התנהגות הכביש מצוינת כשההגה מרגיש קל מידי ולא מספיק מדויק בתחילת פניה, ודוושת הבלמים בעלת מהלך ארוך מידי.
-
תמורה למחיר
לדור החדש תחושה בשלה ועומק שחסרים לחלק מהמתחרים. המחירים דומים לדור הקודם ותחרותיים למדי כך שהתמורה טובה מאוד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אקזקיוטיב 2 ליטר עם כ-3600 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 2.5 ליטר עם כ-100 יחידות.
-
מה חדש במאזדה CX5 2017
הדור השני של CX-5 הגיע לישראל ביולי 2017 והוא מציג שיפור משמעותי בכל היבט ביחס לקודמו - החל מעיצוב חיצוני, סביבת הנהג העשירה ואיכות ועידון הנסיעה. המנועים נותרו דומים לדור היוצא.
-
סיכום
הדגם המצוין שופר עוד יותר בדורו החדש.