מאזדה CX5 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2019 הגיע לישראל הדגם לאחר מתיחת פנים קלילה. השינוי המרכזי נוגע לשדרוג מערכת ה-GVC (ר"ת של G-Vectoring Control). מערכת זו משנה את המומנט המועבר לגלגלים המניעים (קדמיים ב-2.0 ליטר, כולם ב-2.5 ליטר), לפי הפנית ההגה, ובכך לצמצם את נטיית המרכב בכניסה לפניה. כעת זהו דורה השני של המערכת שנקראת, 'GVC Plus', כשהחידוש הוא שיתוף הבלמים, במטרה לצמצם את נטיית המרכב גם ביציאה מהפניה. לאחר שהנהג מרכז את ההגה בסוף הפנייה, הגלגלים החיצוניים נבלמים קלות לייצוב מידי. לפי מאזדה, מערכת זאת משפרת לא רק את התנהגות הרכב, דרך שליטה בהעברות משקל הנוצרות בהאצה, בלימה ופנייה, אלא גם את איכות הנסיעה, הודות להתנהלות שוטפת ומעודנת יותר שמפחיתה עומסי צד על הנוסעים.
יחידות הכוח נותרו כשהיו (2.0 ל', 165 כ"ס, ו-2.5 ל', 195 כ"ס) כשהמנוע הגדול זוכה לניתוק 2 צילינדרים בזמן שיוט, לשיפור צריכת הדלק.
העיצוב החיצוני נשמר כשרק פנסי החזית והחישוקים עוצבו מחדש. בתא הנוסעים עודכן ממשק המולטימדיה שכעת כולל גם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, והוחלפו מתגי בקרת האקלים ולוח המחוונים. מאזדה גם טוענת לבידוד משופר.
במסגרת מתיחת הפנים שונו רמות האבזור של מאזדה CX-5 2019. הרמה הבסיסית היא כעת 'קומפורט' (קודם היה 'אקזקיוטיב'), כשהמחיר לא השתנה והאבזור דומה. רמת 'אקזקיוטיב' שודרגה וכעת מציעה חישוקים "19 (לעומת "17), וחלון גג. האבזור דומה לרמת 'לקשרי' שבוטלה בהזדמנות זו, רק במחיר מעט מוזל. רמת גימור 'פרימיום' נותרה כשהיתה עם תוספת של מצלמות חנייה היקפיות, כשמעליה נוספה רמת גימור חדשה, 'סיגנצ'ר'. היא מוצעת רק עם מנוע 2.5 ל' ולה דיפון עץ זן אמיתי, ריפוד עור נאפה, מחוונים מוקרנים, תאורת לד מלאה ואדפטיבית בחזית וחישוקים בגימור ייחודי.
לצד כל אלה CX-5 המחודש מציע גם שדרוג למערך הבטיחות לכל רמות הגימור: זה כולל כעת בלימת חירום אוטונומית משודרגת, שכוללת זיהוי הולכי רגל גם בתנאי חושך. לגרסת ה-2.5 ל' נוסף ניטור שטחים מתים בצדדים ומאחור.
-
עיצוב ונוכחות
מבחוץ עיקרי השינוי במתיחת הפנים נוגעים לפנסים ולסגנון החישוקים. התוצאה הכללית מחודדת מעט יותר ומאוד נאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המשופרת יחד עם תוספות האבזור, משדרגים את האווירה המצוינת שהיתה גם קודם. המרווח מלפנים ומאחור טוב, כמו גם נפח תא המטען.
-
מנוע וביצועים
שילוב של מנוע ה-2.0 ליטר חזק ותיבת ההילוכים חלקה וזריזה, יוצרים יחידת כוח מעולה וחסכונית, גם אם המתחרים כבר מציעים מנועים יעילים וחסכוניים יותר. מנוע ה-2.5 ליטר מספק ביצועים נמרצים שעדיפים על מנועי הטורבו של המתחרים.
-
נוחות והתנהגות
מאזדה CX-5 2019 מציע נוחות נסיעה טובה מאוד גם אם הוא פחות מוצלח על בליטות קטנות ושברים גדולים. הבידוד המשופר לא מסנן מספיק את רעשי הרוח והמנוע. ההתנהגות מצוינת על אף הגה קל מדי, ותחושה מעט ספוגית בדוושת הבלם.
-
תמורה למחיר
החבילה הטובה שהיתה בעבר שופרה והתרחבה עם עוד רמות גימור. אבל המתחרים רצים קדימה עם יותר אבזור ויחידות כוח זריזות וחסכוניות יותר. התמורה טובה, אבל לא כבעבר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אקזקיוטיב 2 ליטר עם כ-3700 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 2.5 ליטר עם כ-150 יחידות.
 
-
מה חדש במאזדה CX5 2019
במאי 2019 הדגם הגיע לאחר עדכון הכולל שינויי עיצוב לחוץ ולפנים, שדרוג מערכת GVC, מסך מולטימדיה משודרג, תוספת של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד.
-
סיכום
מהאיכותיים והנעימים שבנמצא.