מרצדס A180 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מרצדס חשפה את הדור הרביעי של ה-A-קלאס בפברואר 2017, ואלינו הוא הגיע באוקטובר 2018.
הדור החדש מציג אבולוציה מחודדת ודינמית יותר של קודמו, מבוסס על פלטפורמה חדשה ומציג מידות גדולות מעט יותר.
גרסת הבסיס נקראת A180 ומוצעת עם מנוע 1.3 ליטר שפותח בשת"פ עם רנו, ולזה תפוקה של 136 כ"ס ו-24.4 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.2 שניות והמהירות המרבית 215 קמ"ש.
ב-2023 נחתה בארץ גרסה מחודשת ל-A180, לאחר שעברה מתיחת פנים. בחזית המכונית המחודשת סבכה, כונסי אוויר, פגוש ויחידות תאורה חדשות. מאחור יחידות תאורה, פגוש ומפלטים שונים. בסביבת הנהג הגה חדש, מולטימדיה מחודשת ושינויי עיצוב בפריטים נוספים.
-
עיצוב ונוכחות
במבט מהפרופיל העיצוב מאופק משהו בהשוואה לדגם הקודם, בעיקר בגלל שכעת יש פחות קפלים וקמטים. אך מרכיבי החזית אגרסיביים יותר – "פני טורף", כפי שמרצדס מגדירה זאת, ועם דימיון ל-CLS.
מאחור יחידות תאורה גדולות מקנות לרכב מראה רחב כשבתחתית פתחי מפלט סגורים. פתחי דמה שכאלה, הם לא משהו חדש במרצדס. התוצאה מאוד נאה ולא מנקרת עיניים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג חדשה לגמרי, וכולה מכריזה קידמה. בולטים בה שני צגי מידע גדולים הצמודים זה לזה: הראשון מתפקד כלוח מחוונים (7"), השני כמולטימדיה ("10.25 בכל הדגמים פרט לרמת הגימור הבסיסית, 'אדוונסד', שבה זה 7"). יש גם מערכת פיקוד קולי בשפה הטבעית שמאוד נוחה לשימוש.
המרחב מלפנים טוב מאוד ומציע המון תאים נוחים לשימוש.
מאחור, למרות שלמכונית בסיס הגלגלים הארוך בקטגוריה, המרחב פחות מרשים. חסר מקום לכפות הרגליים, המושב נמוך וחסרה תמיכה לירכיים. מעל הכל אין פתחי מיזוג למושב האחורי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.33 ל' בגרסת A180 מפיק 136 כ"ס, משולב לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ומזיז את המכונית הזאת באופן נאה.
לעיתים השילוב מראשון לשני בתיבת ההילוכים נעשה בחוסר החלטיות, אבל במרבית הזמן התיבה עובדת היטב ובזריזות.
-
נוחות והתנהגות
בגרסת A180 מתלה אחורי פשוט יותר (קורת מתח) לעומת מתלה מתקדם יותר בגרסאות הבכירות. ועדיין, גם ב-A180 נוחות הנסיעה טובה בכל טווח המהירות.
במהירות בינעירונית היא מעט מתקשה לטפל בשיבושים קטנים, ועדיין התוצאה הסופית טובה מאוד. לעומת זאת רעשי המנוע חורגים מהסביר ברכב פרמיום.
ההתנהגות מעולה, עם זוויות גלגול שטוחות, והידוק זנב שנעשה באופן לינארי. ההיגוי קל אך מדויק, והבלמים מצוינים.
-
תמורה למחיר
זו אולי המרצדס הזולה ביותר, אבל היא יקרה מדי ביחס לקטגוריה. התמורה לא גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
מרצדס A180 המחודשת מוצעת בשלוש רמות אבזור. ב'פרמיום' תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וצג מרכזי "10.25. ברמת 'פלטינום' חישוקי "18, מפתח חכם ולוח מחוונים מוקרן גדול יותר. בחבילת 'AMG' כיול ספורטיבי למתלים, חישוקים מוגדלים ("18 בפרמיום ו-"19 בפלטינום) ופריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
בשקלול ציוני מבחני הבטיחות השונים - הגנה על נוסעים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות - מרצדס A180 זכתה בתואר המשפחתית הקומפקטית הבטוחה ביותר של ארגון יורו NCAP ב-2018 עם ציון מרבי של 5 כוכבים.
אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטומטית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, חנייה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הייתה מעולה, עמדה על 13.7 ק"מ/לליטר, והשלימה יחידת כוח מוצלחת.
-
מה חדש במרצדס A180 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מרצדס A180 היא מכונית נהדרת. היא מציעה שילוב מוצלח בין נוחות נסיעה, התנהגות, צריכת דלק ותא נוסעים איכותי ומתקדם.
מנגד המושב האחורי טעון שיפור, האבזור לא מאוד עשיר - והמחיר גבוה ביחס לתמורה.