מרצדס C קלאס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של מכונית הסאלון הקטנה של מרצדס, ה-C קלאס (המכונה גם W205) הוצג בשלהי שנת 2013.
ה-C מסתערת על הזירה עם יומרות גדולות מאי פעם ומציגה מראה שמזכיר יותר מתמיד את ספינת הדגל של היצרנית – מרצדס S קלאס.
מידות המרכב צמחו באופן משמעותי ביחס לדגם היוצא, כאשר בסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-9 ס"מ (284 ס"מ סה"כ). למרות זאת, היא קלה מהדור היוצא בכ-100 ק"ג תודות לשימוש נרחב באלומיניום.
תא הנוסעים מציג קפיצה משמעותית בכל הקשור לעיצוב ולתחושה היוקרתית.
ה-C מגיעה אלינו עם מגוון יחידות הנעה - בנזין, דיזל ואפילו היברידי - כולן מוגדשות (מגדש יחיד בדגמי הבנזין, מגדש-כפול בדגמי הדיזל וההייבריד) וכולן מצוידות בתיבה אוטומטית עם 7 הילוכים (גרסת ה-AMG נעזרת בשירותיה של תיבה אוטומטית-סיקוונסיאלית MCT).
ה-C הגיעה לישראל ביוני 2014, בעוד שדגם ה-AMG הושק בישראל בדיוק כשנה מאוחר יותר, ביולי 2015 - במחיר מעט נמוך משל הדגם היוצא.
-
עיצוב ונוכחות
ה-C קלאס מציגה דמיון רב ל-S קלאס הבכירה, מכל כיוון. למרות שהיא קטנה בהרבה מה-S, היא נראית מצוין - יפה ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרשים ביותר - אין ספק שמדובר בעיצוב היפה בקטגוריה. מנגד, הרושם נסדק מעט כאשר מגע יד חושף פלסטיקים פשוטים וחלולים במקומות רבים מדי.
 
המרווח מלפנים טוב, אולם המרווח מאחור צנוע - יש אמנם מרווח טוב לברכיים והמושב נוח, אבל בסיס המושב קצר מדי ומנהרת ההינע המגודלת מחסלת את האפשרות להסיע נוסע במרכז.
 
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה (C180) מפתיעה עם תחושה זריזה לצד חיסכון בדלק - 11.5 ק"מ לליטר - בתנאי המבחן הלא-רגועים.
 
הנהג יכול לבחור בין מספר תכניות של מצבי נהיגה, המשנות את תגובות מערכת ההנעה באופן ניכר.
 
ההתנהגות מרגישה בטוחה הודות ליכולות האחיזה הגבוהות.
-
נוחות והתנהגות
כולת הבידוד מפני הדרך ב-C קלאס בינונית, בדגש על הנוחות העירונית.
 
רעשים הרוח נוכחים כבר ב-100 קמ"ש. צליל המנוע לא נעים במאמץ.
-
תמורה למחיר
ה-C קלאס יקרה באופן משמעותי מהמתחרות - והיא איננה מציגה יתרונות מהותיים על פניהן.
-
סיכום
טובה, אך יקרה בהרבה מיתרונותיה וממתחרות ראויות.