מרצדס CLS קלאס 2011-2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של המרצדס CLS הוצג בתערוכת פאריס 2010.
כמו בעבר, הפלטפורמה שייכת למכונית הסאלון של החברה ה-E קלאס, אך מציע חוויה עיצובית שונה לחלוטין – צללית קופה במרכב סדאן.
בדור השני העיצוב היפהפה הפך ליותר אגרסיבי.
כמו בעבר, מחיר העיצוב הוא בפרקטיות; מלפנים התחושה קלסטרופובית משהו באשמת הגג הצמוד לראש, ומאחור יושבים שניים בלבד הסובלים גם הם ממרווח ראש מצומצם.
ה-CLS מעולה בגמיעת מרחקים בשקט ובנינוחות רבה. גם התנהגות הכביש מרשימה, למעט ההגה המאכזב בחוסר התקשורת.
המחיר גבוה ביחס ל-E ובכלל. בתערוכת דטרויט 2011 הציגה מרצדס את גרסת ה-AMG והאימתנית: 5.5 ליטר, V8 טווין טורבו, 525 כ"ס ו-4.4 שניות למאה. דגמי 2015 (הנקראים CLS400, לעומת CLS350) זכו למנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ל' עם 333 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
ה-CLS החדשה נראית טוב, אולי קצת פחות מהקודמת אבל עדיין נאה ומיוחדת - ובעיקר מושכת תשומת לב.
-
תא נוסעים ומטען
מרצדס השתדלו יותר מבעבר ליצור אווירה שונה מה-E.
 
איכות החומרים ושילובי הגוונים הם ברמה הצפויה.
 
המרווח טוב מבעבר, אך עדיין יהיה צפוף מעט לגבוהים, גם מאחור.
 
תא המטען, שנסגר חשמלית, גדול למדי.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין "החלשה" מציעה מנוע V6 בנפח 3.5 ל' המייצר 306 כ"ס.
 
זהו מנוע בעל אופי רגוע ויחד עם התיבה בעלת שבעת ההילוכים, העסק עובד בצורה מאוד נינוחה.
 
לטובת החיסכון והניקיון מצוידת חטיבת הכוח במנגנון "עצור וסע" שעובד באופן כמעט לא מורגש.
-
נוחות והתנהגות
בעיר היא עשויה להרגיש לעיתים נוקשה, בייחוד על כיסויי ביוב ובורות אחרים.
 
גם מחוץ לעיר שיבושים גדולים עוברים לעיתים באופן ישיר מדי לישבן.
 
מבחינת התנהגות ה-CLS מרגישה ספורטיבית יותר מה-E אך פחות מגרסת הקופה.
-
תמורה למחיר
ה-CLS יוצרת חוויה שונה ואווירה ייחודית וזה בעצם מה שאנחנו מחפשים במכונית כזו.
 
לכן יש מי שמוכן לשלם עבורה יותר.
-
סיכום
ה-CLS מתגלה כמקרה בו השלם עולה על סך חלקיו - והחוויה הזו, היא שקונה אותנו בסופו של דבר.