מרצדס E קופה וקבריולה 2009-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס E קלאס קופה היא הגרסה הסקסית ל-E הסאלונית של מרצדס.
בניגוד לדעה הרווחת, ה-E קופה מבוססת דווקא על ה-C קלאס - אולם בדומה למשפחת ה-E קלאס, גרסת הקופה מלאת טכנולוגיה, אבזור עשיר ובטיחות מקסימלית - כמו גם יחידות הנעה חזקות וגמישות.
בניגוד ל-E הרגילה, E קופה נהנית מכיול מתלים המאפשר נהיגה דינאמית ראויה, במחיר מסוים ברמת נוחות הנסיעה.
מחירה הגבוה (יותר משל ה-E) מקטין את כמות הלקוחות (המצומצמת ממילא) ושומר אותה לאנשים המעדיפים עיצוב וייחודיות על פני מרחב פנים.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד ל-E הסאלונית, ולמרות השימוש במאפייני עיצוב דומים, הקופה תמיד נראתה מיוחדת ומושכת.
 
לאחר מתיחת הפנים, ה-E
קופה קיבלה את החזית החדשה המזכירה את זו של ה-E המעודכנת – והתוצאה נראית נהדר ומושכת מבטי קנאה. -
תא נוסעים ומטען
התחושה בתא הנוסעים יוקרתית ואוורירית. סביבת נהג מרצדסית אופיינית – איכותית, עניינית ועשירה. שפע אפשרויות כיוונון
חשמליות מאפשרות ליצור תנוחת נהיגה מיטבית ורק תפעול מערכי המידע–שמע וכו' דורש הסתגלות. 
המרחב מאחור אינו גדול (בייחוד לראש) אבל האווירה, בזכות המושבים המפוצלים כמו גם האפשרות לפתוח את החלון האחורי במלואו, נהדרת.
 
לתא המטען נפח מספק.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 המוגדש והחדש בנפח 3.0 ליטר, שמייצר 333 כ"ס, הופך את הקופה למהירה ביותר, עם זינוק למאה קמ"ש ב-5.2 שניות.
 
מדובר ביחידת כוח מאוד חזקה ואפקטיבית בכל מצב, כזו שיכולה לנוע בחצי גז, בעצלות נעימה, ושמחה גם למשוך למעלה עם שפע גרגורים גבריים.
 
צריכת הדלק סבירה, עם 11.9 ק"מ לליטר בשיוט או 9.4 במסלול מגוון יותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר לא מבריקה, בייחוד על מהמורות בגודל בינוני.
 
מחוץ לעיר שיבושים גדולים מורגשים מדי וגם הקטנים יוצרים תחושה עסוקה, אך ככל שעולה המהירות הנוחות משתפרת.
 
רעשי הכביש בולטים מדי.
 
התנהגות הכביש של ה-E אינה טמפרמנטית, אלא בוגרת ובשלה.
 
יכולת גבוהה על הכביש, מבלי להיות עצבנית או אגרסיבית.
 
כל פעולה בה - מההיגוי, דרך שינויי כיוון, ועד יציאה מפניה - היא מאוד מדודה.
 
היא איננה ששה לשלוף זנב באופן מוגזם (למעט מקרים קיצוניים) אלא מעדיפה להגיב באופן מדויק לפקודות ההגה (שאינו פטפטן) והמצערת.
 
השלווה מופרת על גלים, שם בולט מחסור בריסון, אלא שהעניינים נותרים תמיד בשליטה.
-
תמורה למחיר
המראה המיוחד ממקם אותה מחוץ לתחרות ישירה עם מותגי היוקרה הגרמניים, גם אם בסופו של דבר היא מעט יקרה.
-
סיכום
GT מושכת שמייצרת חוויות, אשליות ואת תחושת החיים הטובים.