מרצדס E קופה וקבריולה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2020 מרצדס חשפה גרסאות מחודשות לקופה ולקבריולה של ה-E קלאס. מתיחת הפנים כוללת עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, שדרוג טכנולוגי מקיף ומנועים מעודכנים שרובם עושים שימוש במערכת היברידית מתונה.
כמקובל במתיחות פנים כאלו, זכו הפנסים מלפנים ומאחור, כמו גם הסבכה, למראה אגרסיבי מבעבר.
בתא הנוסעים זכו הדגמים לגלגל ההגה החדש של מרצדס עם כפתורי מגע ועדכון לממשק ה-MBUX המוכר. היצע יחידות הכוח כולל שני מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין המשודכים לתיבת 9 הילוכים אוטו'.
כל מנועי הבנזין נעזרים במערכת היברידית מתונה המעניקה תוספת של 14 כ"ס ו-15.3 קג"מ במנועי הארבעה צילינדרים ו-22 כ"ס ו-25.5 קג"מ במנוע השישה צילינדרים.
גרסת הבנזין הבסיסית, E200, מצוידת במנוע 2.0 ליטר המספק 197 כ"ס ו-32.6 קג"מ. מעליה גרסת 300, העושה שימוש באותו מנוע, אך בהספק 258 כ"ס ו-37.7 קג"מ. גרסת E450 מצוידת במנוע 3.0 ליטר עם 367 כ"ס ו-50.5 קג"מ, ומשודכת להנעה כפולה כסטנדרט.
גרסאות 53AMG עושות גם הן שימוש במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים, כאן בסיוע נוסף של מגדש חשמלי. ההספק עומד על 435 כ"ס ו-53 קג"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הגרסה מתוחת הפנים מציגה חזית ספורטיבית יותר, ויחד עם שבכת 'AMG ליין' ויחידות תאורת הלד החדשות, נראית מצוין והולמת את הרכב. כך גם הטיפול בפגושים ובכונסי האוויר.
הבד השחור "מונח" באלגנטיות מרהיבה על מרכב הקבריולה, משלים פרופורציות מעולות בזכות חרטום ארוך וישבן קצרצר.
 
-
תא נוסעים ומטען
החידוש המשמעותי בתוך הרכב וכמו בקופה הוא הגה חדש — נאה מאוד בעיצובו, אך בעל פקדי מגע מעצבנים בתפעולם — ואליו הוסיפה מרצדס את הגרסה העכשווית של מערך הצגים הכפול שלה. כנדרש וכצפוי החומרים משובחים — ריפוד עור, דיפון עץ מחוספס — והגוונים נעימים מאוד לעין.
 
בקבריולה, בין המושבים, שורה של פקדי אלומיניום שנועדו רק לה. "לוח הפיקוד" אחראי על הפשלת הגג והרמתו ב־20 שניות, וניתן לעשות זאת עד 50 קמ"ש, לחצן אחד לשליטה בכל השמשות בפעולה אחת, והפעלת מגיני הרוח המאוד יעילים.
תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית, גם בגלל שיפוע הקורה הקדמית, והראות לאחור אינה מצטיינת גם בגלל השמשה הקטנה. טוב שיש מצלמות היקפיות.
 
הכניסה לאחור ובייחוד היציאה משם אינן קלות. עם זאת הנוסעים שם דיווחו שהמרחב באזור המושבים האלה, הדחוקים לכיוון מרכז הרכב, מפתיע, לפחות עבור נוסעים שאינם גדולים. נדירות הן המכוניות הפתוחות שיכולות להיות כה נעימות ומרווחות גם ליושבים מאחור.
כמו בקבריולה אחרות, גם כאן נפח תא המטען מושפע מהשימוש בגג. כאשר הוא מופשל, הנפח קטן יחסית (310 ל'), והמבנה לא מוצלח (רדוד וארוך). כאשר הגג מורם, הנפח גדל משמעותית (380 ל') והמבנה יעיל יותר.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו־בנזין 2.0 ליטר המחודש — 258 כ"ס, 37.7 קג"מ — מיצר ביצועים טובים מאוד.
-
נוחות והתנהגות
העובדה שלקבריו אין גג קשיח אחראית לכך שהחוזק המבני שלה טוב פחות מזה של הקופה, והדבר משפיע הן על היכולת הדינמית, הן על נוחות הנסיעה. ביחס למכוניות פתוחות היא חסונה, אבל תחת עומס בפניות ניתן לחוש שהמרכב מעט מתעוות שם. אלה גורמים לניהוג שהוא פחות חד ומדויק בהשוואה למה שמעניקה הקופה.
נוחות הנסיעה בעיר נאותה, אך שיבושים גדולים עלולים לאתגר אותה בגלל ריסון חסר; מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה בהרבה, אך הריסון אינו מצטיין על גלי כביש. איכות הנסיעה טובה במפתיע, לא מעט בזכות הגג האיכותי המבודד היטב את רעשי הרוח.
-
תמורה למחיר
מרצדסE קבריולה 2021 יקרה מאוד, ויקרה מגרסת הקופה; אבל בהשוואה למתחרות מבית לקסוס וב.מ.וו, מחירה אטרקטיבי יחסית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק — 8.3 ק"מ/ל' בתוואי מבחן מאומץ, 12.5 ק"מ/ל' בשיוט — אינה מזהירה, אך נראית סבירה למכונית כזו.
-
מה חדש במרצדס E קופה וקבריולה 2021
מתיחת פנים לגרסאות קופה וקבריולה במאי 2020.
-
סיכום
מרצדס E קבריולה 2021 היא מכונית מיוחדת שנראית נהדר והנהיגה והנסיעה בה ממכרות, בוודאי במזג האוויר ובשעות המתאימות.