מרצדס E קופה וקבריולה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס חשפה ב-2016 את הדור החדש של ה-E קופה – כמעט שמונה שנים אחרי שהוצג הדור הפורש. השינוי העיקרי ביחס לדגם הקודם הוא בכך שהקופה החדשה אכן מתבססת על Eקלאס – זאת בניגוד לדור הקודם, שהתבסס מזה 20 שנים על C קלאס.
הממדים, כמובן, גדולים בהרבה. בסיס הגלגלים עומד על 287 ס"מ – 11 ס"מ יותר מאשר הדגם הפורש, אך 7 ס"מ פחות מאשר הסדאן. האורך הוא 482.5 ס"מ, גם כאן יותר מהקודם (12 ס"מ) ופחות מה-E הרגילה (10 ס"מ). הגובה, 147 ס"מ, גבוה מאשר בדגם הקודם ב-3 ס"מ תמימים.
ה־E קופה נמכרת בישראל בשלוש גרסאות מוגדשות. הראשונה בעלת מנוע 2.0 ל', 184 כ"ס. מעליה, בנפח מנוע זהה, אך ההספק 245 כ"ס. בפסגת ההיצע המקומי גרסת 400 עם מנוע 3.0 ל', 333 כ"ס. התיבה אוטומטית 9 הילוכים בכולן, ההנעה אחורית בשתיים הראשונות, כפולה באחרונה.
רמת הגימורAMG Line כוללת חישוקי "19 שבכה עם פינים מוכספים, תאורת לד מלאה, פגושים וחצאיות בעיצוב AMG, בקרת אקלים מפוצלת, אפל קארפלי ואנדרואיד אוטו, מערכת ניווט מקורית, גג פנורמי, כניסה והתנעה ללא מפתח, חניה עצמית, דלת תא מטען חשמלית ופתיחה עם הרגל, מושבי עור, מצלמות היקפיות, מושבים חשמליים מחוממים, שני מסכים "12.3 (מחוונים ומידע). אבזור הבטיחות כולל התרעה ותיקון סטייה נתיב, התרעות תנועה חוצה מאחור ורכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית כולל בלימה עצמאית בזמן חירום ותאורה אקטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס E קופה 2020 נראית מצוין, ומהווה דוגמא ומופת לעיצוב מושך, עם קווים וקימורים שמידתם מדויקת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרשים לא פחות מהעיצוב החיצוני. עם פתיחת הדלת הגדולה מקבלים את פניך צמד מושבים עטופים בעור איכותי, נאים, גדולים ועם שפע אפשרויות כוונון. מול הנהג שני מסכי "12.3; התפעול דורש הסתגלות, אבל רוב הבוחנים מצאו אותו נוח.
המרחב מלפנים טוב ברוב הממדים, ורק מרווח הראש עלול להיות גבולי במקצת לגבוהים. מאחור תמצאו פתחי מיזוג וצמד מושבים שמציעים מרווח ברכיים מפתיע לטובה ומרווח ראש חסר לגבוהים. תא המטען גדול ושימושי אך הפתח לא גדול.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת 300 שנבחנה מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המספק 245 כ"ס ו־37.7 קג"מ, והוא משודך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים המעבירה את הכוח לאחור.
המנוע עושה את עבודתו נאמנה, בעיקר בהתחשב במסה של 1.7 טון אותה הוא סוחב. עם זאת, הביצועים נאים אך לא מסעירים.
התיבה עובדת כמעט תמיד מצוין.
 
-
נוחות והתנהגות
רמת הנוחות אינה אחידה; המכונית מתמודדת היטב עם שיבושים קטנים והיא מרוסנת למדי על גלי כביש, אבל כאשר היא צולחת רצף שיבושים בגודל בינוני היא נכנסת לוויברוץ מוגזם.
איכות הנסיעה טובה, ורעש רוח קל בשיוט ורעשי כביש נשמעו, אך בעוצמה לא מציקה.
 
בכביש המפותל הרשימה הקופה הגדולה ביכולתה. היא לא סכין חדה, לא מאוד מערבת, אבל יכולתה הדינמית טובה והיא מהנה לנהיגה.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של מרצדס E קופה 2020 גבוה מאוד בפני עצמו, אבל זהו תג המחיר המקובל בקטגוריה (אפילו קצת פחות) — ובעיקר: למתחרים אין גרסאות כניסה שכאלו. כך שלמעשה, המחיר פחות יקר מהמקובל.
-
צריכת דלק
בכל הקשור לצריכת דלק, הממוצע עמד על 9.5 ק"מ/ל', נתון טוב מאוד לרכב כזה.
 
-
מה חדש במרצדס E קופה וקבריולה 2020
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2020.
-
סיכום
קולעת למטרה.