מרצדס G קלאס 2000-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במהלך 36 שנות חייו הספיק ה-G-קלאס, רכב השטח הקשוח של מרצדס, גם לנצח בראלי פריז-דאקאר וגם לשמש כרכבו של האפיפיור.
זהו גם הדגם בעל אורך החיים הרב ביותר בכל שנות קיומה של מרצדס - ובפער ניכר.
ה-G קלאס ידוע כרכב שטח קשוח, עם יכולת שטח שהייתה לאגדה מאז ומעולם, בעיקר בזכות מכלולים מאסיביים, שנועדו לעבודת שטח קשה במיוחד - שלדת סולם, שני סרנים חיים, הילוך כוח ושלושה (!) דיפרנציאלים ננעלים.
עוד פרט שנותר על כנו מאז ימי הייצור המקורי הוא ההתבססות על עבודת יד, אחת הסיבות למחיר הגבוה.
מ-2012 זכה ה-G קלאס למספר עדכונים מבחוץ (יחידות תאורה חדשות מאחור ומלפנים, כולל תאורת יום LED כצו האופנה) ומבפנים, עם לוח מחוונים חדש, המיישר קו עם דגמי מרצדס האחרונים.
גם מערכת ההנעה זתכה לזריקות רענון עם השנים, כאשר העדכון האחרון נרשם באמצע 2015.
מנוע הדיזל (3.0 ל', היחיד בהיצע) מתהדר ב-245 כ"ס (211 כ"ס עד אמצע 2015) כאשר לגרסת ה-G500 הבאה בתור מניין של 422 סוסים, המגיעים ממנוע V8 בנפח 4.0 ל' כפול מגדשים,שהגיע מה-AMG GT.
הלאה מכאן נמצאות שתי גרסאות AMG אימתניות בעוצמתן - בשני המקרים מדובר במנוע בנזין כפולי-מגדשים, כאשר לדגם המאוד-חזק (G63) מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר המייצר 571 כ"ס (544 כ"ס עד אמצע 2015) בעוד שלדגם המאוד-מאוד חזק יש מנוע V12 עצום בנפח 6.0 ל', עם לא פחות מ-630 כ"ס (612 כ"ס עד 2015) ו-101.9 קג"מ! יחד עם זאת, חוקי הפיזיקה אינם פוסחים על ה-G ולמרות שפע הכוח וכיול המתלים הנוקשה, אין מדובר ברכב ספורטיבי.
מהצד השני של המתרס נמצא ה-G500 סקווארד ("בריבוע"), שנכנס לייצור באמצע 2015. ה-G האולטימטיבי - למעשה גרסה סדרתית, קצרה ומוחלשת ל-G63 AMG המפלצתי שהוצג ב-2013 ויוצר בכמות מאוד מוגבלת - הוא מפלצת אדירת ממדים (משקל עצמי של כ-3 טון וממד גובה המתנשא לכדי 2.25 מ'!) עם צמיגי שטח עצומים (22 אינץ'!), סרנים פורטאליים (כמו ביונימוג האייקוני) ומרווח גחון חסר תקדים של 45 ס"מ! במשך שנים רבות הוצע ה-G קלאס הוצע בשלוש גרסאות מרכב – ארוכה, קצרה או קצרה-קבריולט, אך מ-2013 מוצע ה-G רק במרכב ארוך ומשפחתי.
ה-G קלאס עבר תחת ידינו בגיליון "אוטושטח" 4 (אפריל 2002).
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום