מרצדס GLA קלאס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס GLA הוצג לראשונה לקראת תערוכת פרנקפורט 2013, ממלא את משבצת רכב הפנאי הקומפקטי של יצרנית היוקרה. הוא חולק את השלדה והמכלולים עם מרצדס A קלאס, עניין שבולט בעיצוב החיצוני.
היצע יחידות ההנעה כולל מנועי בנזין מוגדשי טורבו בנפחי 1.6 (156 כ"ס) ו-2.0 ליטר (184 או 211 כ"ס), מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר (136 ו-170 כ"ס), כשגרסת AMG לדגם עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 381 כ"ס.
כל הגרסאות משודכות לתיבת 7 הילוכים דו-מצמדית. ה-GLA מוצע גם בגרסת Off-Road בעלת הנעה כפולה, הגבהה למרכב ושינויים קוסמטיים.
מתיחת פנים שעבר בינואר 2017 כללה עדכונים וויזואליים קלים (מעבר לתאורת לד מלא), שיפורים טכנולוגיים למערכות הנוחות והבטיחות (מצלמות היקפיות, מסך "8, בלימת חירום אוטונומית תקנית), ושדרוגי מנועים קלים בחלק מהגרסאות.
-
עיצוב ונוכחות
גם אם העיצוב לא נראה "שטח" במיוחד, המראה השרירי והדחוס מעניק למרצדס GLA 2019 הופעה נאה ובעלת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה לשהייה, אך לאחר הרושם הראשוני היוקרתי קשה שלא להתאכזב מאיכות החומרים הנמוכה ורמת ההרכבה הלא מרשימה.
המושבים מלפנים נוחים ומרחב המחייה נאה, אך מאחור המרווח מוגבל לראש ולרגליים.
תא המטען גדול (421 ליטר) ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר (156 כ"ס) מעניק תגובה ראשונית טובה וביצועים מספקים בגדול, בקטן תחת עומס/מאמץ המחסור ביכולת ניכר, גם בגין תיבת הילוכים איטית ובעלת יחסי העברה ארוכים.
צריכת הדלק ממוצעת ברוב התנאים.
 
-
נוחות והתנהגות
מרצדס GLA 2019 סופגת באופן סביר את פני האספלט, כל עוד לא מדובר בבורות גדולים, מה שנכון גם בשבילים קלים. עם זאת, רעשי הרוח בשיוט נוכחים מאוד, דבר הפוגם באיכות הנסיעה הכללית.
התנהגות הכביש טובה מאוד, עם תגובות מיידיות, ריסון מרכב ראוי והיגוי מדויק.
 
-
תמורה למחיר
הסמל והעיצוב הם נקודת החוזקה של ה-GLA, אך יחידת ההנעה חלשה (בגרסת הבסיס) ואיכות פנים בינונית, בצמוד למחיר הגבוה, יוצרים בעיית תמורה מול המתחרים.
-
מה חדש במרצדס GLA קלאס 2019
בסוף 2019 נחשף דור חדש למרצדס GLA, אשר נחת בישראל בשנת המודל 2020.
-
סיכום
רכב פנאי קומפקטי בעל רושם יוקרתי - בעיקר בזכות הסמל בחזית.