מרצדס GLA קלאס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 הושק בישראל ה-GLA, רכב פנאי קומפקטי אשר מבוסס על ה-A קלאס. הגרסה הבסיסית בארץ ל-GLA היא ה-200 שמצוידת במנוע ה-1.6 ליטר המוגדש של היצרנית הגרמנית ובתיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. גרסה זו הוצעה ברמת גימור Style (חישוקי 17 אינץ') או ברמת גימור Urban (חישוקי 18 אינץ', מפלטים בולטים ועוד). מעליה בהיצע תתמקם ה-200 דיזל עם 136 כ"ס והנעה כפולה. גרסה זו תגיע ברמת גימור Off-Road שתכלול איפור קוסמטי ייעודי יותר כמו גם גג זכוכית. בהמשך הגיעה גם גרסת ה-220 עם 170 כ"ס. בפסגת ההיצע הרגיל (קרי, לא גרסת ה-AMG) עמדה גרסת ה-250 לה מנוע 2.0 ליטר שמייצר 211 כ"ס.
גרסאות ההנעה הכפולה של הרכב יצוידו בתצוגת שטח ייחודית ממסך המולטימדיה וגם בבקרת נסיעה במורד. מרצדס GLA קלאס תוצע גם עם שפע מערכות הבטיחות של מרצדס כולל התראה על סטייה מנתיב ורכב בשטח מת ואפשרות לעקוב אחרי הרכב שמלפנים במהירות של עד 60 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
גם אם ה-GLA לא נראית מאוד "ג'יפ", הרי שהמעצב עשה, לטעמנו, עבודה מצוינת. היא משלבת את המראה המותגי החדש – והאגרסיבי – של מרצדס, יחד עם מכסה מנוע ארוך וקבינה המשוכה לאחור – בפרופורציות כמעט רודסטריות. המסר בהחלט עובר, והוא נכון וקולע למטרה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג והנוסעים גם הוא "מרצדסי" אופייני מהדור האחרון. בולט בה מסך מולטימדיה הצף מעל לדשבורד וחמשת פתחי האיוורור העגולים. חבל רק שחלקי פלסטיק דקים ופשוטים בסביבת הנהג, שגם קרקשו מדי פעם, יצרו את הרושם שחסכו עלינו הפעם.
הישיבה מאחורי גלגל ההגה עמוקה ונמוכה – בוודאי ביחס לז'אנר הג'יפונים. המושבים עצמם מרווחים מאוד, ומקנים תמיכה טובה. הכניסה למושבים האחוריים צרה יחסית ובעיקר נמוכה. משהתיישבתם, תגלו מרווח מוגבל לראש ולרגליים. עוד קצת אחורה תגלו תא מטען נאה ויעיל בנפח 421 ליטר.
 
-
מנוע וביצועים
בתחום המכאני מצוידת מרצדס GLA 2017 שנבחנה במנוע 1.6 ליטר טורבו המפיק 156 כ"ס ו-25 קג"מ. העברת הכוח נעשית על ידי תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, וזו מניעה את הגלגלים הקדמיים בלבד (קיימת גרסת הנעה כפולה).
התגובה הראשונית של המנוע טובה, כמקובל במנועי טורבו, אך מעבר לכך מורגש החסרון בסוסים. העברת הפיקוד למצב "ספורט" תעיר את העניינים אבל אז צריכת הדלק נפגעת. כך הגענו בבחינה לממוצע של 9.5 ק"מ לליטר – לא מדהים.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר ומחוצה לה מרצדס GLA 2017 נוחה למדי, סופגת באופן סביר את תחלואי הכביש כל זמן שאלו לא מוגזמים. בצד השלילי יצוינו רעשי רוח נוכחים מאד כבר ממהירות של כ-100 קמ"ש.
התנהגות הכביש של המכונית טובה מאד. יש נכונות טובה לשנות כיוון, תגובות שלדה נכונות תוך-כדי-פניה וריסון צידי מצוין.
בשבילים היכולת מוגבלת, גם יחסית לקטגוריה, בשל זוויות מרכב שטוחות. אבל טיול שבילים יהיה עניין נעים למדי כל זמן שהשביל לא משובש מדי.
 
-
תמורה למחיר
מחירה הגבוה של ה-GLA אינו מצודק ביחס ליכולת ולמתחרים המוצלחים.
-
מה חדש במרצדס GLA קלאס 2017
בתחילת 2017 הוצגה בחו״ל מתיחת פנים שהגיעה לישראל במחצית השניה של השנה.
-
סיכום
מרצדס GLA מציעה עיצוב מרשים מאד והסמל ה"נכון" עבור אנשים רבים, אבל יחידת ההנעה הבסיסית לא עומדת בקנה אחד עם היכולת בשאר התחומים. הוסיפו לזאת גם ציון בינוני באיכות הפנים ובידוד רעשים, ואת המחיר הגבוה, ול-GLA מתחילה להיווצר בעיית תמורה אל מול המתחרים הישירים.