מיצובישי ASX 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי ASX הגיע לישראל בנובמבר 2017 אחרי דחיות רבות, ולא מעט אבות טיפוס שעלו לחופי הארץ לאורך השנים. זהו דגם וותיק (מ-2010) שכבר הספיק לעבור שתי מתיחות פנים לפני שהגיע לארץ: ראשונה ב-2016 ושניה ב-2017 – חודש לפני שעלה לישראל. בשנת 2019 החל שיווק ASX בגרסה בנזין אוטומטית באירופה – עד עתה הוא נמכר באירופה עם מנוע בנזין ותיבה ידנית ודיזל אוטומטי. שינוי זה סלל את הדרך לשיווק הדגם בתקינה אירופית גם אצלנו (עד אתה שווק הדגם בתקינה אמריקאית). מיצובישי ניצלה את המאורע למתיחת פנים, שלישית ומשמעותית, שהגיעה לישראל בנובמבר שנה זו.
זהו דור שלישי לדגם שהוצג במקור ב-2010. הוא מבוסס על פלטפורמת אאוטלנדר, שגם משותפת לאקליפס קרוס, כשהשלושה מציעים בסיס גלגלים זהה (267 ס"מ), ואורכי מרכב שונים, בהתאם לייעוד. ASX הוא הקטן שבחבורה ובשווקים רבים הוא משמש גם כתחליף ללאנסר המשפחתית שייצורה בתקינה אירופאית הופסק בסוף 2017.
לצד העדכון החיצוני והקוסמטי המתבקש של מתיחת הפנים השלישית, נמצא שינויים רבים ובהן יחידת כוח חדשה. כבעבר זהו מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, אך מדובר במנוע שונה שמגיע מאאוטלנדר העדכני יותר. ההספק לא השתנה ורושם 150 כ"ס, אך המומנט ירד ב-0.2 קג"מ ל-19.9 ב-4200 סל"ד (ללא שינוי). חטיבת הכוח הותאמה לתקינה האירופאית החדשה וכבעבר המנוע משודך לתיבה רציפה, אלא שגם זו חדשה, דור שלישי לתיבה שגם משותפת לאקליפס קרוס. שינוי יחידת הכוח, יחד עם הוספת מערך עצור-סע וצמצום מרווח הגחון ב-2.5 ס"מ ל-19 ס"מ, משפרים את תצרוכת הדלק של ASX.
בנוסף, מערכות הבטיחות שכבר הופיעו קודם, עברו עדכון, נפח תא המטען גדל במעט מ-393 ל' ל-406, ורמת הגימור הבסיסית שופרה. רמת גימור 'אינטנס' כוללת כבעבר שמשות כהות, חישוקי "18 ובקרת אקלים, כשכעת היא מוסיפה גם תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור ודור חדש למערכת 'קונטקטד' של היבואנית ועם תפעול קולי (עדיין עם מסך "8 בהתקנה מקומית). אין שינוי במפרט שתי רמות הגימור. רמת 'אינסטייל' עדיין כוללת בנוסף שינוי קל לעיצוב ומפתח חכם, ורמת 'פרימיום' מציעה חלון גג פנוראמי, ריפוד ודיפונים דמויי עור, מושבים קדמיים משופרים ותאורת לד פנימית.
ASX זכה לציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של EuroNcap בשנת 2011. אך צריך לדעת שמצד אחד הוא נבחן ב-2011 במבחן הישן והפחות מחמיר, ומצד שני מוסיף מערכות בטיחות אקטיביות שלא היו כשנבחן. כך שלא ברור לאיזה ציון היה זוכה היום.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם לאחר מתיחת הפנים מציג חזית חדשה לגמרי שמיישרת קו עם הדגמים העדכניים של מיצובישי – אקליפס קרוס החדש, אאוטלנדר המחודש. מרווח הגחון כעת גם נמוך ב-2.5 ס"מ, ויחד עם סרחי העודף הקצרים, נוצר מראה דינמי. הפרופיל מסגיר את העובדה שמדובר בדגם וותיק.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים שיפרה מעט את חלק מהחומרים, אבל העיצוב הכללי נותר ואין כאן תחושת "איכות" שיש לחלק מהמתחרים. האבזור ברמת הגימור הגבוהה רב, אבל כבר לא חריג לטובה כפי שהיה בעבר.
למושבים בסיס מעט קצר, אבל סה"כ הם נוחים. הקורות הקדמיות הגדולות מעט פוגמות בראות. המרחב מלפנים מספק, כשמאחור חסרים מרווחי ראש וברכיים ופתיחה רחבה יותר לדלת. תא המטען של מיצובישי ASX 2019 מעט מתחת לממוצע הקבוצה, וסה"כ סביר בגודלו.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח החדשה מפיקה הספק דומה אבל מציעה תגובות מעט זריזות יותר וביצועים משופרים במעט וסה"כ סבירים. צריכת הדלק שופרה בכ-10% ועדיין מתחת לממוצע הקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
מתיחת הפנים של מיצובישי ASX 2019 הורידה את מרווח הגחון ב-2.5 ס"מ. זה הקטין את מהלך בולמי הזעזועים שכעת הפכו נוקשים. בעיר לא כל השיבושים מטופלים כראוי, וכשעולה המהירות הנוחות משתפרת. אבל אז מצטרפים רעשי רוח ובעיקר רעשי כביש.
היכולת הדינמית מכובדת עם ריסון מרכב מוצלח ואחיזת כביש סבירה. מורגש לוחמת הגה ביציאה מפניות ומשיבושים.
 
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים לא שינתה את ASX באופן משמעותי. גילו ניכר בסביבת הנהג ובתחומי הנהיגה, אבל הוא גדול ממתחריו, מתומחר באופן אגרסיבי וברמת הגימור הגבוהה גם מאובזר למדי. התמורה טובה, גם אם פחות מבעבר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 2 ליטר עם כ-3200 יחידות.
 
-
מה חדש במיצובישי ASX 2019
מתיחת פנים לדגם (דור שלישי), מנוע חדש, תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, הקטנת מרווח הגחון ב-2.5 ס"מ, תוספת של 11 ל' לנפח תא המטען, עדכון מערכות הבטיחות המתקדמות, עוד אבזור ברמת הגימור הבסיסית ('אינטנס').
-
סיכום
למרות גילו עדיין רלוונטי.