מיצובישי ASX 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מוצובישי ASX הוא דור שלישי לדגם שהוצג במקור ב-2010 ועבר מאז 3 מתיחות פנים, האחרונה ב-2019. ה-ASX מבוסס על פלטפורמת אאוטלנדר הקודם ובשווקים רבים הוא משמש גם כתחליף ללאנסר המשפחתית שייצורה בתקינה אירופאית הופסק בסוף 2017.
במהלך מתיחת הפנים האחרונה (ב-2019) קיבל ה-ASX מנוע חדש, תיבה רציפה חדשה, הקטנת מרווח הגחון ב-2.5 ס"מ, תוספת של 11 ל' לנפח תא המטען, עדכון מערכות הבטיחות המתקדמות ועוד אבזור ברמת הגימור הבסיסית ('אינטנס').
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מיושנת, והחומרים פשוטים למדי. הנדסת האנוש טובה וכך גם איכות ההרכבה. האבזור נאה ומעשיר את האווירה בפנים, אבל המתחרים מציעים יותר.
מלפנים המרחב מספק, אך הקורות הקדמיות העבות מסתירות בצמתים. המרחב מאחור סביר בלבד. נפח תא המטען מספק בהחלט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי מייצר 150 כ"ס, ומספק ביצועים סבירים. במאמץ המנוע רועש, דבר שמועצם גם בגלל אופייה של תיבת ההילוכים הרציפה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים נוקשים יחסית, ועדיין נוחות הנסיעה סבירה בעיר, ומשתפרת מחוצה לה בצורה מוחשית. בידוד הרעשים לא מוצלח במיוחד, בתא הנוסעים נוכחים רעשי המנוע בעת מאמץ, רעשי רוח ובעיקר רעשי כביש.
המתלים הנוקשים, וההיגוי הכבד (יחסית למקובל כיום), תורמים ליכולת דינמית טובה יחסית. היכולת בשבילים, על אף צמצום מרווח הגחון (שהתרחש בדגם שעלה ב-2019), עודנה נאה.
-
תמורה למחיר
העדכונים השונים מנסים לשמר את ASX רענן, אבל הגיל ניכר בו. היכולות טובות, האבזור נאה, והמחיר תחרותי, אבל המתחרים חדשים ומודרניים יותר, חסכוניים יותר, ומציעים תמורה עדיפה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'אינטנס' כוללת שמשות כהות, חישוקי "18, בקרת אקלים, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור ומולטימדיה "8 בהתקנה מקומית.
רמת 'אינסטייל' כוללת בנוסף שינוי קל לעיצוב ומפתח חכם, ורמת 'פרימיום' מציעה חלון גג פנורמי, ריפוד ודיפונים דמויי עור, מושבים קדמיים משופרים ותאורת לד פנימית.
-
בטיחות
במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP הוא נבחן ב-2011 וזכה לחמישה כוכבי בטיחות. מאז המבחנים הוחמרו, אבל מנגד הדגם כולל כעת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שלא היו בעבר. כך שציון הבטיחות כיום לא וודאי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק פחות טובה מזו של המתחרים, כשבמהלך המבחן נמדדו 11 ק"מ לליטר בממוצע.
-
מה חדש במיצובישי ASX 2023
בסוף 2022 מיצובישי הציגה את הדור החדש של ה-ASX, שמעניק משמעות חדשה למונח "מותג מדבקה", שכן הוא זהה כמעט-לחלוטין לרנו קפצ'ור.
ממש כמו העיצוב החיצוני, גם יחידות ההנעה זהות לאלו של האח הצרפתי; המבחר מתחיל עם מנוע 1.0 ליטר המספק 91 כ"ס, מעליו מנוע הטורבו 1.3 ליטר המשודך למערכת היברידית-מתונה ומוצע בשני הספקים: 140 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, או 158 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד.
בנוסף, יוצעו שתי גרסאות היברידיות עם מנוע 1.6 ליטר בנזין, משודכות לשני מנועים חשמליים אחוריים ליצירת הנעה כפולה: הראשונה היא היברידית "רגילה" עם הספק משולב של 143 כ"ס; השנייה היא היברידית נטענת עם הספק משולב של 159 כ"ס, סוללת 10.5 קוט"ש וטווח חשמלי של 49 ק"מ.
ה-ASX החדש משווק באירופה החל מחודש מרץ 2023, וצפוי לנחות בישראל במהלך 2024.
-
סיכום
גם התמחור האטרקטיבי כבר לא מספיק כדי להשאיר אותו במשחק מול היריבים המודרניים בהרבה.