מיצובישי ASX 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי ASX הוא כבר דגם וותיק, וסביר שכבר היה מוחלף, או לפחות מסומן לו יורש, אלמלא הצרות של מיצובישי עצמה, ושל קבוצת האם – תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי – מלפני כמה שנים.
הדור הנוכחי והשלישי הוצג ב-2010 וכבר עבר 3 מתיחות פנים: הראשונה שב-2016 והשניה שב-2017 התרחשו לפני שהדגם עלה לישראל בנובמבר 2017. עדכון שלישי הגיע לישראל ב-2019 וכלל שידוג ליחידת הכוח ולמערכות הבטיחות האקטיביות, כמו גם תוספת אבזור לרמת הגימור הבסיסית 'אינטנס'. מאז, גם ב-2020 וגם ב-2021 לא השתנה בדגם דבר.
ASX חולק פלטפורמה עם אקליפס קרוס (עד 2021 גם עם אאוטלנדר), כשהשניים מציעים בסיס גלגלים זהה (267 ס"מ). ההבדל הוא באורכי המרכב שנובע מהייעוד של כל דגם. בחרטומו מנוע ותיבת הילוכים שחודשו ב-2019. המנוע הוא בנזין אטמוספרי, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, 150 כ"ס, והתיבה היא אוטומטית רציפה (דור 3 לתיבה שמשותפת גם לאקליפס קרוס).
כבעבר יש 3 רמות גימור, 'אינטנס', 'אינסטייל' ו'פרימיום', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2019.
במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP הוא נבחן ב-2011 וזכה לחמישה כוכבי בטיחות. מאז המבחנים הוחמרו, אבל מנגד הדגם כולל כעת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שלא היו בעבר. כך שציון הבטיחות כיום לא וודאי.
-
עיצוב ונוכחות
ASX הוא דגם ותיק, ועדיין מיצובישי הצליחה במתיחות הפנים השונות לרעננן את המראה ולשאיר אותו עדכני, ומקושר עיצובית למותג.
-
תא נוסעים ומטען
לעומת החוץ, תא הנוסעים של מיצובישי ASX 2021 פחות עדכני. החומרים פשוטים, והמראה מעט מיושן. הנדסת האנוש טובה וכך גם איכות ההרכבה. האבזור נאה אבל המתחרים מציעים יותר.
מלפנים המרחב מספק, כשהקורות הקדמיות העבות מסתירות בצמתים. מאחור המרחב מספק, כאשר מרווחי הברכיים והראש בינוניים. בנוסף, הדלתות האחוריות נפתחות בזווית קטנה מהרצוי. כל המושבים נוחים למרות שבסיסם קצר. תא המטען מציע נפח קטן מהממוצע לסגמנט, וסה"כ סביר.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי מייצר 150 כ"ס, ומספק ביצועים סבירים. במאמץ המנוע רועש, דבר שמועצם גם בגלל אופייה של תיבת ההילוכים הרציפה. צריכת הדלק פחות טובה מזה של המתחרים, כשבמהלך המבחן נמדדו 11 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
מיצובישי ASX 2021 מציע מתלים נוקשים יחסית. עם זאת, נוחות הנסיעה סבירה בעיר, ומשתפרת מחוצה לה בצורה מוחשית. בבינעירוני נשמעו רעשי רוח ומנוע, ובמיוחד רעשי כביש.
המתלים הנוקשים, וההיגוי הכבד (יחסית למקובל כיום), תורמים ליכולת דינמית טובה יחסית. היכולת בשבילים, על אף צמצום מרווח הגחון (שהתרחש בדגם שעלה ב-2019), עודנה נאה.
 
-
תמורה למחיר
העדכונים השונים מנסים לשמר את ASX רענן, אבל הגיל ניכר בעיקר בתא הנוסעים. היכולות טובות, האבזור נאה, והמחיר תחרותי, אבל המתחרים מציעים הרבה יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 2 ליטר עם כ-2000 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי ASX 2021
לא נרשמו שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
דגם וותיק, שמנסה להישאר בתחרות בעיקר בזכות המחיר האטרקטיבי.