מיצובישי אטראז' 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי אטראז' משווקת בישראל מסוף 2013 ובאופן מפתיע, לא זכתה עד עתה למתיחת פנים או עדכון כלשהו. עובדה זו רק חושפת את הצרות של מיצובישי עצמה, ושל קבוצת האם – תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי. השדרוג היחיד בדגם נוגע להוספת בקרת שיוט ב-2016, שאר העדכונים שייכים לתחום השיווק: הפסקת שיווק הגרסה הידנית במהלך 2015, חזרתה של התיבה הידנית בסוף 2017 כתשובה לדאצ'יה לוגאן בקרב על רוכשי הסדאן המוזלות, והפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית בגרסה האוטומטית במהלך 2016.
ישראל היתה מהשווקים הראשונים באירופה לקבל את מיצובישי אטראז'. משפחתית קטנה שמיוצרת בתאילנד ומשמשת כגרסת הסדאן של מיצובישי ספייס סטאר. השתיים חולקות פלטפורמה ומכלולים רבים כולל יחידות הכוח, אבל ממדיה של אטראז' גדולים משל ספייס סטאר כולל בסיס הגלגלים והרוחב הכללי.
רק מנוע אחד מוצע בישראל – החזק בהיצע הדגם שגם זהה לזה שנמצא בספייס סטאר: בנזין אטמוספרי, 3 צילינדרים מסדרת MIVEC בנפח 1.2 ל', שמפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה או תיבה ידנית עם 5 הילוכים.
שתי גרסאות המנוע משווקות בשתי רמות גימור שונות, שבפועל כמעט זהות. את תכולת רמות הגימור ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2017. אבזור הבטיחות, כמקובל בקבוצת המשפחתיות הזולות, דל וכולל את המינימום ההכרחי: שש כריות אוויר ומערכת התרעה של מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
היא הוצגה ב-2013 ומאז לא עברה אף שינוי או עדכון. זה ניכר, כשהמכונית נראית פשוטה ומזדקנת.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה בתא הנוסעים של מיצובישי אטראז' 2019 היא כמו ברכב מיושן ופשוט מ"פעם", וכזה שמכוון כיום באמת לעולם שלישי ולא למערב. האבזור נדיב ומשפר את האווירה, אבל כבר לא חריג לטובה.
לא חסר מקום מלפנים והמושבים בסיסיים וחסרי תמיכה. מפתן הדלת האחורית רחב וכניסה מאד נוחה לשורה השניה שם נמצא מרווח ברכיים טוב ומרווח ראש גבולי. תא המטען רחב ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' אטמוספרי, לא מנפק תפוקה מסעירה (80 כ"ס). אלה מספיקים כדי להציע התנהלות סבירה בעיר ושיוט רגוע. בעקיפה נחושה צבירת המהירות איטית, אז הוא גם רועש. בעמידה המנוע רועד. אופי תיבת ההילוכים האוטומטי איטי. התיבה הידנית ממוקמת היטב, בעלת מהלך ודיוק סבירים, ודוושת מצמד רכה. בקצב רגיל צריכת הדלק מאוד חסכנית. תחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
במהירות עירונית, מיצובישי אטראז' 2019 רגישה למרבית השיבושים. במהירות בינעירונית נוחות הנסיעה נעשית טובה מאוד ונשמרת עד למהירויות גבוהות מאוד. בידוד רעשי הכביש מעולה, ואילו בידוד רעשי הרוח והמנוע חסר.
בתחום הדינמי, המתלים מתקשים לרסן את המאסה, והתנהגות הכביש סבירה. ההגה ארוך מאוד ויש לו שטח מת במרכז. מנגד יכולת התמרון מעולות וכך גם הבלמים.
 
-
תמורה למחיר
אטראז' מציעה חבילה מעניינת של מרווח, חיסכון בדלק ואבזור, במחיר אטרקטיבי. על אף כל אלה, התמורה בינונית, כי כיום זה כבר לא מספיק. דרישות הבטיחות עלו, וכמעט כל רכב אחר בסגמנט הזה (שבעצמו כמעט ונעלם) או מסגמנט אחר, יספק חבילה טובה משמעותית ותמורה עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-250 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי אטראז' 2019
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אותות הגיל ניכרים באטראז' בכל פינה, והתחושה בה היא כמו ברכב מיושן ופשוט מ"פעם" – כזה שכיום מכוון יותר לעולם שלישי המתפתח ולא לשווקי המערב.