מיצובישי אאוטלנדר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כאשר נחת בארץ הדור השני של האאוטלנדר, ב-2012, הוא נראה מעט אפרורי ביחס לרכבי הפנאי בסגמנט. לכן היה קשה לשער שדגם זה יהיה לאחד המצליחים בשוק הישראלי; אחד הקלפים החזקים שלו, בייחוד בתחילת הדרך, היה מחירו; כמו של דגמי פנאי קומפקטיים אחרים, אבל עם ממדים גדולים יותר – ובעיקר: מקום לשבעה. בהמשך, היו אלה העדכונים שעבר, הן על-ידי היצרן והן על-ידי היבואן שהוסיף אבזור, ששמרו עליו רענן יחסית, למרות גילו.
לקראת סוף השנה זכה מיצובישי אאוטלנדר 2018 בעוד מתיחת פנים. בתחום הוויזואלי הוא קיבל גריל ופגושים מעודכנים, ומתחת לעור בוצעו הקשחת מרכב, כיול חדש למערכת המתלים, ושיפורים במערכות ההיגוי והבלימה, באיכות הנסיעה ובבידוד הרעשים.
בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, לאאוטלנדר, בכל הגרסאות ורמות הגימור, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי והתרעה על סטייה מנתיב. ברמת הגימור 'פרמיום', בנוסף, גם ניטור שטחים מתים בצידי הרכב ומאחור.
-
עיצוב ונוכחות
עדכוני העיצוב העכשוויים בולטים פחות מאלו של מתיחת הפנים הקודמת, מעודנים יותר; בצידי הרכב בולטים חישוקי "18 חדשים ומאחור מגן תחתון חדש וספוילר עילי, המוצע ברמת הגימור 'פרמיום'. התוצאה נעימה לעין, גם אם במבט מהצד האאוטלנדר אינו שיא המודרניות.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג השינוי אינו גדול, אך שילוב מוצלח של ריפוד ודיפונים בהירים, יוצר אווירה נעימה. חלק מהחומרים משופרים, ואילו חלק ממתגי התפעול נראים מיושנים ומיקומם אינו מבריק. עם זאת, הנדסת האנוש טובה ברובה.
בספסל האחורי בוצע שינוי פחות מקובל במתיחות פנים: הוספת פתחי אוורור נחוצים לחלק האחורי של הרכב. בסביבת הנהג נוסף גם בלם חנייה בתפעול חשמלי.
תנוחת הנהיגה טובה והמושבים שחודשו נוחים מאלה שהיו באאוטלנדר קודם, גם אם עדיין חסרים מעט בתמיכה לגב תחתון. מאחור המרחב טוב והמושבים מתכווננים. בשורה השלישית המושב נמוך, אבל המרחב סביר ביחס לכלים כאלה. תא המטען גדול והוא מציע נפח יעיל.
 
-
מנוע וביצועים
בחרטום האאוטלנדר פועם מנוע ה-2.0 ליטר המוכר שמייצר 150 כ"ס ומשודך כמו קודם לתיבה רציפה. האאוטלנדר אינו חזק במיוחד, אבל מציע יכולת מספקת. בשיוט, מאפשרים המנוע ויחסי ההעברה הארוכים לנוע באופן נעים, אך בהאצות או בעליות נוצר רעש שאינו מזמין.
-
נוחות והתנהגות
האאוטלנדר המחודש מעט נוח מקודמו, ונראה שהוא מעט יותר שקט, אבל רעשי הכביש עדיין בולטים והנוחות הכללית נאותה אך לא מצוינת. הרכב מתקשה על שיבושים גדולים, בייחוד בעיר. היינו שמחים גם למעט יותר ריסון בתנודות מרכב.
התנהגות הכביש צפויה, אבל הרכב אינו יוצר תחושה שהוא דינאמי במיוחד והרכינה בפניות מורגשת. בעומס עדיין מקבלים יללות גומי בהאצות, החלקות קלות ולוחמת הגה. קצב מתון הוא הכרח.
 
-
תמורה למחיר
מיצובישי אאוטלנדר 2018 אינו שונה משמעותית מקודמו, אך בפירוש השתפר. יתרונו הגדול של האאוטלנדר היה בתמורה – והוא שומר עליו גם בדגם המחודש.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 2 ליטר עם כ-4600 יחידות.
אחריה גרסת סופרים 2.4 ליטר פלאג-אין עם כ-400 יחידות.
 
-
סיכום
מבחינות רבות, הן בתנועה והן בעיצוב החוץ והפנים, התחושה שהאאוטלנדר מעניק מודרנית פחות ממה שמציעים מתחרים צעירים. מנגד, הוא הוא מפצה על כך בחבילה עשירה, הן באבזור נוחות והן בתחום הבטיחותי, ואופי הנסיעה שהוא מציע נעים. כך שהאאוטלנדר הוותיק עדיין מעניק תמורה מצוינת וחבילה מאוד אפקטיבית עבור מי שמחפש רכב פנאי עם שבעה מושבים.