מיצובישי אאוטלנדר 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במהלך 2015 הגיעה לארץ גרסה מתוחת פנים של האאוטלנדר הפופולרי. השינויים שעבר הרכב במתיחת הפנים הינם קוסמטיים בלבד, וכוללים סבכה חדשה מלפנים, פגושים מעודכנים מלפנים ומאחור, מסילות גג חדשות, חישוקים חדשים (בחלק מהגרסאות) ושינויים קטנים בעיצוב פנסי הערפל. בתא הנוסעים זכה מיצובישי אאוטלנדר 2016 למושבים שעוצבו מחדש ולשדרוג לרשימת האבזור שכוללת (כבר בגרסאות הבסיס) גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני (7 אינץ'), מערכת ניווט, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס.
היצע המנועים נותר כשהיה והמחירים לא השתנו.
-
עיצוב ונוכחות
אין ספק שעיצוב האאוטלנדר היוצא היה מאכזב. גם במיצובישי ידעו זאת וניסו לתקן את הדברים במתיחת הפנים. כרגיל במהלכים כאלה, עיקר המאמץ הופנה לכיוון החזית והאחוריים, אך במיצובישי טיפלו גם בפרטים קטנים יותר, כמו חישוקים נאים וגוונים חדשים. בסופו של דבר, שפע העדכונים הקטנים הצליחו להקנות לרכב מראה בולט הרבה יותר, גם אם לא מתוחכם במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג שופרו החומרים והגוונים, אך היא עדיין מעוצבת בצורה שמרנית ולא מקורית במיוחד, וחסרה אלמנט של אלגנטיות. מאידך רמת האבזור טובה, ובמיצובישי ישראל גאים במערך המולטימדיה העשיר, שכולל וייז ומכונה 'קונקטד קאר'.
תנוחת הנהיגה טובה לאנשים בגודל ממוצע, אך המושב עצמו היה לא נוח לרוב הבוחנים. בשורה השניה המרחב טוב והמושבים מתכווננים, אך חסרים פתחי אוורור. בשורה השלישית המושב נמוך, אבל המרחב סביר למושבים בסגנון זה. קיפולם יוצר תא מטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח לא עברה שינוי מהותי. זהו עדיין מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס עם תיבה רציפה ואפשרות לתפעול ידני. האאוטלנדר אינו חזק במיוחד, אבל מציע יכולת מספקת. היציאה מהמקום חדה מבעבר, ובשיוט יוצרים המנוע ויחסי ההעברה הארוכים תנועה נעימה. ואולם בהאצות או עליות נחשף אופי קלאסי של תיבה רציפה, עם סל"ד גבוה ואחיד, שמייצר צליל לא נעים. צריכת הדלק נעה סביב ה-10 קמ"ל בתנאים מגוונים. לא רע לרכב במידות כאלה.
מנוע הדיזל (2.3 ל׳, 150 כ״ס) מספק ביצועים טובים בזכות נתון המומנט הנדיב, ותיבת ההילוכים האוטומטית חלקה ונעימה. צריכת הדלק הממוצעת בדיזל עומדת על 13 ק״מ/ל׳.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים החדש והרך יותר מטפל טוב מבעבר במפגעים קטנים, אולם הוא מתקשה על השיבושים הגדולים יותר. בכביש גלי הרכב נע יותר מדי. במיצובישי אמנם שיפרו את הבידוד, מה שמתבטא בפחות רעשי רוח וכביש, אבל רעשי הכביש עדיין בולטים.
ריכוך מערך המתלים פגע, כך נראה, בריסון תנודות המרכב. הרכינה בפניות תאיץ בכם להוריד קצב, וההגה עם התגובות הלא אחידות ישכנע אתכם סופית. הוא משנה משקל באופן לא הדרגתי ומושפע מכוח המנוע.
 
-
תמורה למחיר
הקלף החזק של מיצובישי אאוטלנדר 2016 היה התמורה למחיר, בעיקר בגרסת הבסיס. מתיחת הפנים שיפרה משמעותית את העיצוב החיצוני – עקב אכילס של הדור היוצא – והקנתה לו מראה נחשק יותר, ששיפר את התמורה הכוללת.
-
סיכום
מבחינות רבות האאוטלנדר אינו מצטיין – בתנועה התחושה מעט מגושמת וחסרת הידוק, חטיבת הכוח אינה מבריקה וכך גם עיצוב הפנים. מצד שני ברוב הסעיפים אין לו מגרעות שיפריעו באמת ללקוח האופייני, שישמח לקבל את צמד המושבים הנוסף והאבזור הנדיב.