מיצובישי ספייס סטאר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לאורך השנים הסופרמיני של מיצובישי שווקה בשמות שונים. אם נסכם את כולן נגלה כי זהו הדור השישי לסופרמיני, ודור שני לשם ספייס סטאר (שבעבר הוצמד למיניוואן קטן). כיום ספייס סטאר היא אחת מהמכוניות הגלובליות של מיצובישי, וגם יש לה אחות סדאנית, שברוב העולם נמכר בשם מיראז', ובישראל ובעוד כמה שווקים כמיצובישי אטראז'.
הדור הנוכחי הוצג בסוף 2011, הגיע לישראל בינוי 2013, וסביר שכבר היה מוחלף, או לפחות מוצג לו יורש, אלמלא הצרות של מיצובישי עצמה, ושל קבוצת האם – תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי – מלפני כמה שנים. הזמן הרב שחלף מהצגתה הוביל ל-6 עדכונים מהן 2 מתיחות פנים: באוקטובר 2014 (תוספת אבזור), בספטמבר 2016 (דגם לאחר מתיחת פנים), ביוני 2017 (הוספת מערכת המולטימדיה 'קונקטד' כסטנדרט בגרסת ה-1.2 ל'), במהלך 2018 (צירוף רמת גימור חדשה, 'סופרים', והפסקת שיווק גרסת ה-1.0 ל'), בפברואר 2020 (מתיחת פנים שניה שכוללת קוסמטיקה חיצונים, שידרוגים בתא הנוסעים, וצירופן לראשונה של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות), והשנה עדכון נוסף – כשבינואר 2021 המנוע הוחלש כדי לעמוד בדרישות התקן האירופאי העכשווי לזיהום.
מנוע ה-1.2 ליטר, 3 צילינדרים, מפיק כעת 71 כ"ס (80 לפני כן) ומשודך עדיין לתיבה אוטומטית רציפה שנותרה ללא שינוי.
יש עדיין שלוש רמות גימור, 'אינסטייל', 'סופרים' ו'פרימיום', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של 2020.
ארגון EuroNcap העניק לספייס סטאר ארבעה כוכבי בטיחות. אבל כדאי לדעת שמצד אחד הוא נבחן ב-2013 במבחן הישן והפחות מחמיר, ומצד שני נוספו מערכות בטיחות אקטיביות שלא היו כשנבחן. כך שלא ברור לאיזה ציון היה זוכה בתנאי המבחן כיום.
-
עיצוב ונוכחות
החרטום אגרסיבי ודומה לזה של דגמי מיצובישי האחרים. המראה מלפנים נאה אבל השאר שיגרתי יותר וניכר כי פחות עדכני.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים פשוטים נוקשים וחלולים, אבל עיצוב סביבת הנהג של מיצובישי ספייס סטאר 2021 נאה, ואיכות ההרכבה טובה. האבזור עשיר, אבל ללא יתרון על המתחרות. הנדסת האנוש לא טובה: ההגה נע רק בציר הגובה, המיזוג רועש למדי, השמש משתקפת בלוח המחוונים, תצוגת המולטימדיה לא טובה וגם סובלת מהשתקפויות, ומיקום חלק מהלחצנים לא מוצלח.
המרחב סביר גם מלפנים וגם מאחור (בין היתר כי מאז 2020 היבואנית מציעה את הדגם מול סגמנט המיני ולא הסופרמיני כפי שהיה לפני כן). המושב האחורי עדיין פחות נוח. תא המטען הוא מהגדולים בקבוצה (235 ל').
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' מופחת ההספק טרם נבחן, אבל על הנייר הוא חלש משמעותית. גם צריכת הדלק פחות טובה כנראה מהחמרת שיטת המדידה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מיצובישי ספייס סטאר 2021 אינה טובה בעיר. היא טובה בהרבה מחוצה לה, אבל אז נשמעים רעשי הדרך השונים: רוח, כביש ומנוע.
התנהגות הכביש סבירה וצפויה, וכושר התמרון העירוני מצוין.
 
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר היא סופרמיני במעמדה ובמקורה, אבל כיום היבואנית דוחפת אותה כ"מיני" גדולה ולא כסופרמיני קטנה. בשקלול המתחרים בסגמנט, מרחב פנימי הוא כמעט היתרון היחידי שהיא מביאה. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-2400 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2021
מנוע 1.2 ליטר מוחלש עם 71 כ"ס במקום 80 בעבר, וביצועים חלשים יותר. גם צריכת דלק פחות טובה כנראה מהחמרת שיטת המדידה.
-
סיכום
היא תמיד היתה הקטנה מבין דגמי הסופרמיני ועם השנים כשהמתחרות גדלו הפער גדל. זו הסיבה שמשנה שעברה היבואנית ממצבת אותה בקטגוריה נמוכה יותר. אבל גם בסגמנט הזה יש חידושים וספייס סטאר מתקשה להציג יתרון מהותי.