מיצובישי ספייס סטאר, 1.2 ל', 'אינסטייל' – 79,900 שקלים
מיצובישי ספייס סטאר, 1.2 ל', 'סופרים' – 85,400 שקלים
מיצובישי ספייס סטאר, 1.2 ל', 'פרימיום' – 85,900 שקלים
רקע כללי
ספייס סטאר הוא שם ששירת במיצובישי מאז 1998, ודגמי סופרמיני היו לה כבר ב-1978. כיום הסופרמיני שלה הוא ספייס סטאר, שממדיו כשל מיני של היום, וזה הוצג ב-2011, עבר מתיחת פנים ב-2016, ועוד אחת במחצית 2020 יחד עם אטראז', גרסת הסדאן. בעדכון חרטום אגרסיבי יותר ודומה לזה של דגמי מיצובישי האחרים, יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים המושבים שופרו, נוספו תאי אחסון והאיכות שופרה.
מערך הבטיחות כולל כעת גם התרעה על סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית וברמות הגימור הגבוהות גם עמעום אוטומטי.
בעמידה
חידוש הדגם הביא להארכתו ב-5 ס"מ ל-384.5 ס"מ; שאר הממדים ללא שינוי, כולל נפח תא המטען (235 ליטרים). ברמת הגימור הגבוהה גם פסים אדומים, וחישוקים קלים ("15) בעיצוב שונה.
ספייס סטאר מאובזרת בנדיבות ביחס למחירה, ובמפרט חישוקי "15, שמשות כהות, מערכת שמע (ברמת הגימור 'סטייל'), בקרת אקלים, מולטימדיה מקומית (מיצובישי 'קונקטד') ומסך "8 (ב'סופרים', וב'פרמיום', בנוסף, גם תאורת לד, מפתח חכם, פריטים קוסמטיים בחוץ וריפוד בד משובץ דמוי־עור.
לחובתה בפנים מיזוג רועש, שמש המשתקפת בלוח המחוונים, תצוגה לא טובה בצג המרכזי, מיקום לחצנים שאינו מוצלח.
המרחב מאחור בהחלט סביר, מרווחי הראש והברכיים מספקים, וכל זה בולט לטובה בקטגוריית המחיר של הדגם. תא המטען קטן (235 ל'), שפת הטענה גבוהה, ועם קיפול המושבים נוצר נפח הטענה מרשים (912 ל').
בנסיעה
המנוע אטמוספרי, 1.2 ליטר – 80 כ"ס ב־6000 סל"ד ו־10.8 קג"מ ב־4000 סל"ד – התיבה רציפה (וללא יחסי העברה קבועים), והביצועים סבירים בהתאם: מ־0 ל־100 קמ"ש ב־13.5 שניות ועד 174 קמ"ש. כל עוד הספייס סטאר משייטת במהירות הקרובה ל-100 קמ"ש, היא מתנהלת היטב, אך בהאצות ביניים לעקיפה היא מייצרת רעש רב ויכולת צבירת המהירות נמוכה. צריכת הדלק עמדה על 13.5 ק"מ לליטר; בקצב רגיל הרכב מאוד חסכני, תחת עומס פחות. נוחות הנסיעה אינה טובה בעיר, טובה בהרבה מחוצה לה.
סיכום
מיצובישי ספייס סטאר המחודשת יפה ומאובזרת. מרחב הפנים שלה טוב ביחס לממדים והיא כוללת מערכות בטיחות מקוריות. נוחות הנסיעה שלה טובה מחוץ לעיר והיא חסכונית. בחסרונות ביצועים בינוניים, נוחות נסיעה פחות טובה בעיר, רעש בנסיעה מהירה יותר, וארבעה כוכבים במבחן הבטיחות של 2014.
הספייס סטאר אינה חדשה והדבר מורגש, אך כשלוקחים בחשבון את המחיר ומה שמוצע בו ומשקללים עם האמינות המוכחת, מדובר בהצעה מעניינת לרכב קטן וזול באופן יחסי.