אופל גרנדלנד X 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2019 שודרג המפרט של אופל גרנדלנד X בישראל, שעיקרו הוא החלפת תיבת ההילוכים האוטומטית בחדשה, אף היא מתוצרת ׳איסין׳ היפנית, ועם שמונה יחסי העברה במקום שישה. תיבת ההילוכים החדשה משפרת במעט את הביצועים ותצרוכת הדלק.
באותה הזדמנות היבואנית השיקה בישראל את גרסת הדיזל החדשה, המצוידת ביחידת ה-1.5 ליטר המפיקה 130 כ״ס, ומשודכת אף היא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
כמו כן, בוצע גם שיפור קל לרמות הגימור השונות: לרמה הבסיסית, "אינג'וי", נוספו בקרת שיוט אדפטיבית חישוקי "18 ללא תוספת תשלום, בעוד רמת הגימור "אינוביישן" מצטיידת בנוסף גם במסך "8 למולטימדיה במקום "7 בעבר. למפרט אבזור ובטיחות מלא, אנא ראו דף דגם למודל 2018.
-
עיצוב ונוכחות
אופל גרנדלנד 2019 מציע אלטרנטיבה אלגנטית ושמרנית ביחס לאחיו הצרפתי, אך אינו מותיר חותם או בעל נוכחות מופגנת. בקטגוריה בה רושם מקבל חשיבות גבוהה, זהו חיסרון.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בגרנדלנד פשוטה מאוד בעיצובה, אך עשויה מחומרים רכים ונעימים למגע, ואיכות ההרכבה טובה מאוד. המרווח מאחור טוב אבל לא מצטיין. תא המטען גדול ונוח להטענה.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים בהחלט, הרכב צובר מהירויות גם תחת עומס, והאצות הביניים שלו מספקות בהחלט גם במהירויות תלת־ספרתיות נמוכות. התיבה החדשה פועלת בצורה חלקה, ושילוב ההילוכים כמעט ואינו מורגש. התפעול הידני אינו מבריק, והיציאה מהמקום אינה חלקה. צריכת הדלק הכוללת במבחן עמדה על 12 ק"מ/ל' (זהה למבחן טרום העדכון). נתונים מכובדים למדי לרכב פנאי קומפקטי עם מנוע בנזין.
-
נוחות והתנהגות
למרות המתלים נוקשים, הגרנדלנד זז מעט על ציר הרוחב בנסיעה. שיבושים קטנים וחדים מורגשים, אך בעומס מעט גבוה יותר הספיגה משתפרת והנוחות מצוינת. בשבילים, ספיגת השיבושים נעשית באופן ראוי, והגרנדלנד מתגלה כרכב נעים בכל תוואי. רעשי רוח כמעט ולא נשמעים עד 100 קמ"ש, ובמהירויות מעט גבוהות יותר הם נשמעים ברמה סבירה בהחלט. רעשי הדרך לעומתם מאוד מושפעים מסוג ואיכות האספלט, ונעים על ספקטרום של בין סביר־פלוס לרועשים־מדי. בפיתולים מפגין הגרנדלד יכולת דינאמית נאה ביותר; הוא מעניק תחושת ביטחון בפניות גם כאשר לוחצים על המצערת ועליו.
-
תמורה למחיר
הגרנדלנד X מתחרה בקטגוריה עמוסה במתחרים איכותיים במחירים דומים. כך שבגרסת הבסיס מדובר בעסקה לא רעה, אך הגרסאות המאובזרות פחות מצטיינות בתמורה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינוביישן פרמיום 1.2 ליטר טורבו עם כ-150 יחידות.
אחריה גרסת אנג'וי 1.2 ליטר טורבו עם כ-80 יחידות.
-
סיכום
אופל גרנדלנד 2019 הוא רכב פנאי איכותי: תא הנוסעים שלו ברמה גבוהה, הוא מספיק מרווח, ביצועיו טובים, הוא חסכוני בדלק, היכולת הדינאמית שלו מצוינת והוא נעים לנסיעה. וכן, התיבה החדשה מוסיפה, אולי לא לצריכה, אבל כן לנהיגה נינוחה יותר (וגם, קצת, לביצועים).