פיג'ו 2008 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2020 החלה פיג׳ו בשיווק דור חדש של ה-2008 בישראל. הדור השני של 2008 מבוסס על הפלטפורמה הקטנה של הקבוצה, המשמשת גם את פיג'ו 208 ואופל קורסה. העיצוב שונה מזה של הדגם הפורש, והוא אגרסיבי ובעל נוכחות, חולק מאפיינים עם 208 החדשה וכמובן דומה לדגמי הפנאי הגדולים יותר של היצרנית.
הדור החדש לא רק נאה מקודמו אלא גם גדול משמעותית, ועיצוב סביבת הנהג כמו בשאר דגמי פיג'ו, מבוסס על 'i-קוקפיט', שעיקרו גלגל הגה נמוך ולוח מחוונים מעליו.
עם ההשקה הוצעו שני מנועים: טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 3 צילינדרים המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ; טורבו-דיזל 1.5 ליטר המייצר הספק זהה ומומנט הגדול בכמעט שליש, של 30.6 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה היא קדמית.
במהלך המחצית השנייה של 2020 הצטרפה להיצע רמת גימור GT ליין ובהמשך גם גרסת חשמלית, e-2008. לגרסה זו מנוע המייצר 136 כ״ס ומבטיח טווח של 310 ק״מ.
פיג'ו 2008 יוצע ברמת הגימור 'אקטיב' בגרסאות הבנזין והדיזל וברמת הגימור 'פרמיום' רק עם מנוע הבנזין.
ברמת הגימור 'אקטיב' חישוקי "16, תאורת לד, צג מולטימדיה "7 עם ממשק אפל קארפליי, פקדי הילוכים בהגה, מצלמת 180 מעלות, חיישני חניה אחוריים עם תצוגה גרפית ועוד. במערכות הבטיחות: התרעת התנגשות לפנים ובלימת חירום אוטונומית עד 85 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת ערנות נהג, 6 כריות אוויר.
ברמת הגימור 'פרמיום', בנוסף: חישוקי "17, פנסי ערפל עוקבי פנייה, לוח מחוונים מוקרן בתלת-ממד ורב-תצוגות, התנעה באמצעות לחצן, מצבי ניהוג, טעינה אלחוטית לנייד, בלם חניה חשמלי. בתחום הבטיחות, בנוסף: בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה עם שמירה על מרכז נתיב, 8 כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של ה-2008 נאה ומרשים, ולמרות שהדגם כבר נפוץ בכביש הרכב עדיין מושך מבטים. החישוקים הנאים ותאורת הלד מוסיפים להופעה. עם זאת, יהיה מי שיחשוב שהשבכה מוחצנת מדי.
-
תא נוסעים ומטען
מבנה סביבת הנהג, מבוססת על גלגל הגה קטן נמוך ולוח מחוונים מעליו ("i-קוקפיט"), ומתחברת לצג המולטימדיה במרכז, דומה בעיקרון לזו שבדגמי פיג'ו האחרים, ויוצרת גם כאן עיצוב עדכני ומושך.
הירידה לפרטים, כבר אמרנו בעבר, מעט פחות מרשימה.
נגיעה בצג המולטימדיה תגלה שלמרות הדמיון במבנה לזה שב-3008, הצג בתוך המסגרת קטן מזה שבאח הגדול, ותמונת המצלמה אינה איכותית. תפעול בקרת האקלים, כמו תפעול פרטים אחרים, אינו אינטואיטיבי.
מושב הנהג נוח, ותנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת תחושה כי הרכב גדול ממה שהוא, ויהיו כאלה שימצאו שהראות לפנים מעט מוגבלת. המרחב מאחור מכובד, עם זאת המושב שם מעט נמוך וחבל שאין פתח אוורור. לתא המטען נפח גדול ומבנה מאוד שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-דיזל 1.5 ליטר מייצר הספק של 130 כ"ס, כמו בטורבו-בנזין 1.2 ליטר, ומומנט של 30.6 קג"מ – 7.2 קג"מ ו-30% יותר מאשר מנוע הבנזין.
ההתנעה חושפת טרטור דיזל לא חזק אך ברור, וזה נעלם אט אט ככל שהמהירות עולה, ובשיוט מתגלה חטיבת כוח נעימה. פעולת חטיבת כוח אינה נמרצת, והיא במיטבה בהאצות מתונות ונטולות מאמץ.
התיבה האוטומטית עלולה ליצור תחושה שהיא "עסוקה", כאשר לא פעם נשמע שהיא מתעכבת מדי בהילוך נמוך והעברות ההילוכים לעיתים מורגשות.
צריכת הדלק מצוינת, ועמדה בין 15.3 ק"מ/ל' בתוואי מבחן בתנאי עומס, דרך 17.5 ק"מ/ל' בנסיעה רגילה, ולמעלה מ-20 ק"מ/ל' בשיוט. כאשר נראה שמנועי דיזל הם זן הולך ונעלם, גרסה זו מזכירה את יתרונותיהם. השילוב בין חיסכון, כוח זמין וטווחי נסיעה ארוכים באמת מרשים.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר, חלק מהשיבושים האופייניים ודווקא הקטנים, מורגשים יותר מהצפוי, ואליהם מצטרפים רעשי מתלים. עם זאת, אלה אינם מציקים באמת. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה, והרכב מתגבר טוב יותר על פגמים באספלט.
היכולת הדינמית של פיג׳ו 2008 2021 טובה, מאפשרת לרכב לזרום בקצב מצוין בין פניות, והצמיגים מעניקים לו אחיזה גבוהה. הבלמים חסרו מעט בעוצמה.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של גרסת הדיזל מעט יקר ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים, אך הפער לעומת גרסת הבנזין באותה רמת גימור אינו מוגזם והשילוב של עיצוב, אבזור וחיסכון בצריכה יוצר עוד גרסה מוצלחת ל-2008. וכאשר מדובר ברכב פנאי קטן מונע דיזל – לגרסה זו אין כרגע מתחרים בשוק.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.2 ליטר טורבו עם כ-1900 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.5 ליטר טורבו דיזל עם כ-450 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 2008 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
אופי הפעולה הרגוע של גרסת הדיזל הולם את פיג׳ו 2008 2021, וזו יוצרת רכב נעים לנסיעות ארוכות, גם אם לעיתים מעט רועש בזחילה עירונית.