סיאט איביזה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיאט איביזה, המכונית הנמכרת והחשובה ביותר של החברה מספרד, הוצגה ב-2008 בדורה הרביעי, וחגגה ב-2016 את השנה האחרונה לחייה (מחליפתה הוצגה בתחילת 2017). היא הוצעה בתצורת האצ'בק, קופה (SC) או סטיישן (בארץ מכונה FLOW). מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר אטמוספריים (85 ו-105 כ"ס בהתאמה) שהוצעו בתחילת דרכה הוחלפו במנועים מוגדשים (TSI) מודרניים יותר, תחילה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (105 כ"ס), כשמתיחת פנים שנייה (ב-2012 עברה עדכון קליל) שעברה ב-2015, הביאה איתה גם מעבר ליחידת הנעה מוגדשת חדשה; שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס). כלל המנועים הוצעו עם אפשרות לתיבה ידנית 5 הילוכים או רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים. גרסאותיה הספורטיביות – FR וקופרה – הוצעו עם מנוע "טווין-צ'רג'ר" (מגדש טורבו ומגדש על יחד), עם 150 ו-180 כ"ס בהתאמה; גם כאן עם אפשרות לתיבה ידנית או רובוטית. גרסת קופרה מעודכנת שקיבלה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר (192 כ"ס) הוצגה בתחילת 2016. במתיחת פנים ב-2015 (חוץ מהמנוע החדש), סיאט ביצעה גם שדרוגים לאיכות תא הנוסעים ולאפשרויות האבזור שהועשרו.
-
עיצוב ונוכחות
העדכון החיצוני שעברה האיביזה במתיחת הפנים מינורי, ורק חובבי טריוויה אדוקים יבחינו בו. אם אהבתם את המראה קודם, אתם תאהבו אותו גם עכשיו.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג בצעו קצת יותר שינויים, ויחד עם השיפור ברמת האבזור, התחושה השתפרה משמעותית. מלפנים המרווח ממוצע, מאחור הוא אינו גדול במיוחד, כך גם תא המטען.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.0 החדשה, שהחליפה את יחידת ה-1.2 ליטר, הביאה לעוד קצת שיפור לביצועים ולתצרוכת הדלק. המנועים האטמוספריים הישנים (1.4 ו-1.6 ליטר) מציעים ביצועים פחות נמרצים, כשגם תצרוכת הדלק פחות טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה שופרה משהו, אך עדיין לא מצטיינת. יותר מדי מטלאי הכביש – בייחוד בעיר – מועברים לנוסעים, אבל בצורה קצת פחות חדה, כשגם רעשי כביש ורוח חודרים. לאיביזה הבסיסית התנהגות כביש בטוחה וצפויה.
-
תמורה למחיר
בגילה המופלג (דהיום), זו אינה הסופרמיני הטובה בשוק, אך השילוב בין מחיר תחרותי לחבילה נטולת פגמים משמעותיים (ואפילו כמה יתרונות - בדגש על יחידת ההנעה), הופך אותה לאחת העסקאות המוצלחות בשוק הרכב הישראלי.
-
סיכום
הזדקנה, אך עדיין סופרמיני שימושית, זריזה ומשתלמת