סקודה סיטיגו 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה סיטיגו הוצגה באמצע 2011, כחלק משלישיית מכוניות מיני של קונצרן VAG (אחות לסיאט מי ופולקסווגן אפ!).
לישראל הגיעה סקודה סיטיגו לקראת סוף 2012, עם מנוע בנזין בנפח 1.0 ל' (3 ציל'), עם 60 או 75 כ"ס, ואפשרות לבחור בין תיבה ידנית או אוט'-רובוטית - שתיהן עם חמישה הילוכים.
הסיטיגו שווקה בישראל רק במרכב 5 דלתות. בדומה לאחיותיה, מפרט הבטיחות כלל כסטנדרט מערכת בלימת חירום אוטונומית (עד 30 קמ"ש), מה שהעניק לה (ולאחיותיה) ציון ריסוק של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האירופי (נבחנה ב-2011).
-
עיצוב ונוכחות
הסיטיגו מציעה הופעה שמרנית ותכליתית, אם כי ממדיה הקטנים תורמים להופעתה הנאה והצעירה.
-
תא נוסעים ומטען
סקודה סיטיגו מורשית להוביל ארבעה נוסעים, ומציעה מרווח מפתיע לטובה למרות גודלה. תא המטען גדול (251 ל') ועמוק יחסית למקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
בתנועה עירונית הסיטיגו עושה עבודה מספקת ואף מפתיעה לטובה, כשרק תחת מאמץ (נסיעה בין עירונית או תוואי יותר מאתגר), המחסור בביצועים מורגש. התיבה הרובוטית, למרות תגובה איטית בהאצת ביניים ('קיקדאון'), מפתיעה לטובה בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
יכולת ספיגת שיבושים טובה, בטח ביחס למקובל בקטגוריה או לממדיה.
הסיטיגו קלה לתמרון בתוך העיר, ובכלל מציעה התנהגות כביש טובה ואף חיננית למי שיבקש ממנה מעט הנאה מנהיגה.
בידוד הרעשים פחות טוב, בפרט בנסיעה בינעירונית.
-
תמורה למחיר
כיום, כדגם משומש, נמכרת הסיטיגו במחירים נמוכים יחסית – בטווח שבין כ-25,000 שקלים לדגמים מ-2012 ועד כ-50,000 לשנתונים מאוחרים יותר (בהתאם לגרסה) – עובדה שהופכת אותה לאטרקטיבית (בפרט בשנתונים המוקדמים) כמכונית עירונית חסכונית ובטיחותית.
-
סיכום
קטנה, חסכונית ובטיחותית.