סקודה סקאלה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
החשיפה הרשמית של סקאלה לעיני כל העולם היתה בישראל בדצמבר 2018. שיווק בעולם ובישראל החל בספטמבר 2019, כשב-2020 נוספו עוד מנועים ועוד רמות גימור. ב-2021 הופסק שיווק מנוע הדיזל בישראל, שאר הגרסאות המשיכו כרגיל.
זו הסקודה הראשונה להתבסס על פלטפורמת הסופרמיני של קבוצת פולקסווגן, 'MQB A0' שמשרתת את איביזה, אודי A1, ובעתיד גם את הדור הרביעי של פאביה. היא גם הראשונה להציג את העיצוב החדש של החוץ ושל הפנים. היצע המנועים בישראל כולל רק את מנועי הטורבו-בנזין: שלושה צילינדרים, 1.0 ל', 115 כ"ס, וארבעה צילינדרים, 1.5 ל', 150 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים והנעה קדמית.
יש שלוש רמות גימור, 'אמבישן', 'סטייל' ו'ספורט', ובכולן נמצא מולטימדיה מקורית עם מסך "8 בעברית מלאה וגם עם קארפליי ואנדרואיד אוטו, פתחי מיזוג למושב האחורי, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות (בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית) ועוד.
ארגון EuroNCAP פרסם ב-2019 את תוצאות מבחני הריסוק שערך לדגם ובו זכתה המכונית לחמישה כוכבים.
-
עיצוב ונוכחות
סקאלה היתה הראשונה להציג את השפה החדשה שכללה חזית זקופה ונמוכה, פנסים אחוריים בולטים מהמרכב ועוד אלמנטים. העיצוב נעים וזורם, אבל גם מעט אנמי.
-
תא נוסעים ומטען
סקאלה גם היתה הראשונה להציג את עיצוב הפנים החדש, כשהרעיון הוא יצירת סביבת נהג שנראית רחבה ממה שהיא בפועל. התוצאה נאה, ואיכות החומרים טובה. רמת גימור 'אמבישן' דלה באבזור, והנדסת אנוש טובה ברובה.
תנוחת הנהיגה טובה, כשהמושבים סבירים עם בסיס מעט שוקע, ומשענת מעט קמורה מדי. מאחור מרווחי הראש והברכיים מצוינים, ואילו של כפות הרגליים בינוני. לנוסע החמישי יחסר מקום גם בגלל מנהרת ההינע הגבוהה, וגם בגלל פתחי המיזוג שנכנסים למרחב. תא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל'מציע ביצועים מספקים לכל צורך רגיל, שמרגיש חסר מחץ רק במצבי קיצון. מנוע ה-1.5 ל' חזק משמעותית ומספק ביצועים מעולים. את שני המנועים אין טעם למשוך לסל"ד גבוהה כי הם לא מספקים יותר מחץ והצליל פחות מזמין. התיבה לא ממהרת להוריד הילוכים, אבל פעולתה נאותה במרבית המצבים. צריכת הדלק טובה מהממוצע בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של סקודה סקאלה 2021 בינונית. בגרסת ה-1.0 ל', פגמים גדולים פחות מסוננים גם בעיר וגם מחוצה לה. היכולת הדינמית סבירה. תנודות המרכב מוחשיות וגלגל ההגה קל מידי.
בגרסת ה-1.5 ל' בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, אבל גם בה הנוחות סבירה בלבד. בעיקר כי שיבושים קטנים ובינוניים פחות מסוננים, במיוחד בעיר. בגרסה זו היכולת גבוהות יותר, גם הודות לאחיזה טובה, אבל היא לא מהנה יותר לנהיגה דינמית.
בשתי הגרסאות בידוד רעשי הרוח מצוין, של הכביש חסר, ושל המנוע בינוני.
 
-
תמורה למחיר
סקודה סקאלה 2021 בנויה היטב, מרווחת, חזקה וחסכונית בדלק. אבל המחיר מציב אותה קרוב מידי למשפחתיות, וביחס אליהם היא פחות מרווחת, וגם מחסירה אבזור. למי שמקבל אותה מהעבודה, זו יכולה להיות עסקה טובה. ללקוח הפרטי התמורה נמוכה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אמבישן 1 ליטר טורבו עם כ-750 יחידות.
אחריה גרסת ספורט 1.5 ליטר טורבו עם כ-80 יחידות.
 
-
מה חדש בסקודה סקאלה 2021
הפסקת שיווק מנוע הדיזל (1.6 ל'), שבעיקר הוצע לתחום המוניות.
-
סיכום
תת-משפחתית שמציעה שמושיות גבוהה, אבל יקרה יחסית.