סקודה סקאלה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שיווקה של סקודה סקאלה בארץ החל ב-2019, והיא הייתה הדגם הראשון של המותג להתבסס על פלטפורמת הסופרמיני החדשה דאז של קונצרן פולקסווגן, שמשרתת בין היתר את פולקסווגן פולו, סיאט איביזה אודי A1 ואחרות.
היצע יחידות הכוח בישראל כולל שני מנועי טורבו בנזין: 1.0 ל', שלושה צילינדרים, 115 כ"ס, ו-1.5 ל' ארבעה צילינדרים, 150 כ"ס.
ב-2020 הצטרף מנוע 1.6 ל' טורבו-דיזל, 115 כ"ס (שבעיקר יועד לשוק המוניות). ושנה לאחר מכן הופסק שיווקו.
כל המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד ולהנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הרמוני וההופעה נאה, גם אם לא מאוד חדשנית.
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה. איכות החומרים גבוהה והנדסת אנוש טובה ברובה. המושבים מלפנים סבירים.
מאחור המרווח טוב לשני נוסעים. לנוסע במרכז יחסר מקום גם בגלל מנהרת ההינע הגבוהה, וגם בגלל פתחי המיזוג שנכנסים למרחב. תא המטען יעיל ושימושי.
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' מציע ביצועים מספקים לכל צורך רגיל, ומרגיש חסר מחץ רק במצבי קיצון. פעולת התיבה חלקה וכמעט ולא מורגשת. מנוע ה-1.5 ל' חזק משמעותית ומספק ביצועים מעולים. צריכת הדלק טובה מהממוצע בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים רך מקנה נוחות בינונית. הסקאלה מטפלת היטב בשיבושים קטנים הן בעיר והן מחוצה לה, אבל מתקשה להתגבר על שיבושים גדולים יותר.
בגרסת ה-1.5 ל' בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, ואלה מציעים נוחות טובה יותר. פגמים קטנים ובינוניים עדיין מורגשים מדי, בעיקר בעיר, אך שיבושים גדולים מטופלים בצורה נאותה.
בידוד רעשי הכביש לוקה בחסר, של המנוע בינוני ושל הרוח מצוין.
בפיתולים היכולת סבירה, אולם תנודות המרכב מוחשיות וההיגוי קל מידי. בגרסת ה-1.5 ל' היכולות גבוהות יותר, אבל למרות כינוי רמת הגימור "ספורט" היא לא באמת מהנה לנהיגה דינמית.
-
תמורה למחיר
ללקוח הפרטי התמורה בינונית, בגלל קרבת המחיר למשפחתיות קומפקטיות שהן גדולות, איכותיות ומאובזרות יותר. למקבלים רכב מהעבודה, התמורה טובה יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת הגימור הבסיסית נקראת 'אמבישן' וכוללת חישוקי "16, חלונות כהים, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8 בעברית מלאה כולל קארפליי ואנדרואיד אוטו, פתחי מיזוג למושב האחורי ועוד.
רמת גימור 'סטייל' מוסיפה פקדים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מצלמה וחיישני חנייה אחוריים מקוריים, לוח מחוונים מוקרן, תאורת אווירה, בקרת אקלים, הנעה ופתיחה ללא מפתח, תאורת לד אחורית, קיפול חשמלי למראות הצד, חישוקי "17 ועוד קוסמטיקה.
מנוע ה-1.5 ל' מוצע ברמת גימור 'ספורט' שכוללת בולמי זעזועים אדפטיביים והנמכה מרכב של 15 מ"מ, חלון גג, תאורת לד היקפית, חישוקי "18, אפשרות לבחירת מצבי ניהוג, מושבים ספורטיביים, ספוילר גג, חבילת רשתות ועזרי טעינה, איפור ספורטיבי עם פגושים שונים ועוד.
-
בטיחות
סקודה סקאלה זכתה בציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של EuroNCAP, ומגיעה לישראל עם בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב כולל תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית ושבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג). רמת גימור 'סטייל' מוסיפה ניטור "שטח מת".
-
מה חדש בסקודה סקאלה 2022
אין שינויים בדגם בשנה זו.
 
-
סיכום
משפחתית קטנה שמציעה שימושיות גבוהה - אבל יקרה יחסית.