סובארו אימפרזה STI 2014 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סובארו אימפרזה STI החדשה חזרה אלינו ב-2014, אחרי שלוש שנות היעדרות.
הבסיס נלקח מהאימפרזה, אך בזכות חזית עדכנית ואגרסיבית יותר, תפיחות בבתי הגלגלים והכנף האחורית העיצוב מצליח להיראות מושך, מודרני וספורטיבי בהרבה.
בניגוד לדור היוצא ובדומה לדורות עברו, ה-STI מוצעת רק במרכב סדאן.
מה שכן נלקח מהדור היוצא הוא המנוע – בוקסר 2.5 ל' טורבו עם 300 כ"ס ו-41.5 קג"מ, העוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית (6 היל') ודיפ' מרכזי הניתן לשליטה (DCCD) כמו בדורות הקודמים.
-
עיצוב ונוכחות
קל לזהות את האימפרזה שבבסיס העיצוב (כן, סובארו חזרה לסדאן) אבל הניפוחים והתוספות עושים בדיוק את הנדרש, ומעניקים לרכב מראה ספורטיבי ודרוך. היא מושכת תשומת לב, והרבה.
-
תא נוסעים ומטען
הפנים עונה לאותה נוסחה בדיוק - ברור מה היה המקור, אבל התוספות והשינויים משנים את הרושם הכללי לחלוטין.
 
מושבי הספורט מעבירים תחושה ספורטיבית והם איכותיים למראה ולמגע.
-
מנוע וביצועים
המנוע ב-STI הוא ותיק יחסית, עם אופי "כמו של פעם". עד 3000 סל"ד כמעט ולא קורה כלום, אבל בתחום החי (מ-4000 סל"ד) המנוע מושך בדיוק כמו שניתן לצפות מ–300 סוסים למשוך, עם חיבה מובהקת לרוץ אל מנתק ההצתה (ב–6700 סל"ד).
-
נוחות והתנהגות
ה–STI היא ממש לא האוטו הנכון לנסיעות יומיומיות לעבודה.
 
את הדיבידנדים מרוויחים בנהיגה ספורטיבית, שם ה-STI זורחת.
-
תמורה למחיר
בשנים האחרונות הצטרפו כמה וכמה מתחרות חזקות לקטגוריה הזו, ובמחירים דומים למדי. מול התחרות הזו יהיה קשה לכנף הכחולה לחדש את הדומיננטיות ממנה נהנתה בעבר בסצנת מכוניות הספורט המקומית.
-
סיכום
ה-STI נולדה למטרה אחת בלבד - נהיגה אמיתית.