פולקסווגן קראוול 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
טרנספורטר, הדגם המסחרי הבינוני של פולקסווגן נחנך במרץ 1950 וקראו לו אז "טייפ 2"; טייפ 1 הייתה החיפושית שאותה מסחרית התבססה עליה – מנוע בוקסר אחורי מקורר אוויר, הנעה אחורית. טייפ 2 לא הייתה יחידה, ואותו מבנה שימש בסיס לרכב מסוג שונה לגמרי: פורשה 356 מ-1948. זה כידוע נמצא גם בבסיסו של 911 העכשווי.
עוד באותה שנה הוצגה גרסת קאמפר וספליה – רכב מחנאות עם גג נפתח ואוהל מובנה – וב-1951 נוספה גרסת סמבה: מיניוואן עם חלונות בחיבור הגג, וזה היה גם לאייקון תרבות בגלל שהיה "הרכב של ילדי הפרחים". כפי שהפגינה המסחרית הזאת במהלך שבעת העשורים הבאים, כבר בתחילת דרכה היא חרגה מההיצע הרגיל בתחום זה.
הדור השלישי (T3) שהוצג ב-1979 (ועד 1990) היה שונה מאוד מהשניים הראשונים; בפועל, זה השני (T2) היה המשכו של הראשון, גם בבסיס הטכני, גם בעיצוב. הדור השלישי התאפיין בעיצוב מזוות, מנועים מקוררי מים ולאלה היו הספקים גדלים יותר, הוא היה גדול וכבד מקודמיו – והיו לו שלוש גרסאות חדשות. אחת מהן הייתה סינכרו עם ההנעה הכפולה; השנייה מולטיוואן, מיניוואן מהודר מאוד למשפחה וגם למפגשי הנהלה ממונעים; שלישית הייתה קראוול, מיניוואן ורכב להסעות. מאז הייתה קראוול לאחת הגרסאות המבוקשות של הדגם.
הדור השישי של טרנספורטר (T6) הושק ב-2016, וזה כלל גם גרסת קראוול. ב-2019 הוצגה המסחרית הזאת לאחר מתיחת פנים וזו נקראת "T6.1".
קראוול מוצעת כיום להסעות עד 8 נוסעים, ולמוניות בנסיעה מיוחדת, למורי דרך, גם למשפחות גדולות, כמו-גם לבעלי מוגבלויות עם התקנים נדרשים.
גרסה זו של טרנספורטר מוצעת כיום בשתי רמות אורך של בסיס הגלגלים ושל המרכב. קראוול מצוידת במנוע טורבו-דיזל 2.0 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-34.7 קג"מ או 204 כ"ס ו-45.9 קג"מ, התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית.
רמת הגימור הבסיסית היא 'CS', מוצעת רק בהספק של 150 כ"ס, וזו כוללת בין השאר, בקרת אקלים תלת-אזורית, בקרת שיוט. ברמת הגימור 'קומפורטליין': מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית עם מפשיר אדים, מולטימדיה עם צג "6.5 וממשק סלולרי. במסגרת האופציות: ריפודי עור, תפעול חשמלי לדלתות הצד (תקני במונית), פנסי ערפל עוקבי-פנייה. בחבילת 'לקשרי': תאורת לד מלפנים ומאחור, ריפוד עור לכל המושבים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים המחוממים. במפרט הבטיחות: 8 כריות אוויר, מצלמת נסיעה לאחור חיישני מקוריים מלפנים ומאחור מקוריים, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום