פולקסווגן טוראן 2015 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
פולקסווגן טוראן הוצג לראשונה ב-2002 והגיע לישראל באמצע 2006.
במהלך חייו עבר הטוראן שתי מתיחות פנים - הראשונה ב-2006 (אכן, קצת אחרי התחלת שיווק הטוראן בארץ), במסגרתה קיבל, בין השאר, גם מנוע 1.4 ל' טורבו כפול מגדשים (140 כ"ס) ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל' - יחידת הנעה איתה שווק גם בארץ, במקום מנוע ה-2.0 ל' האטמוספרי (עם תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 היל').
מתיחת הפנים השנייה בוצעה לדגם באמצע 2010, עם עיצוב מעודן יותר מלפנים ויחידות תאורה חדשות מאחור.
כמו כן, מנוע ה-1.4 ל' טורבו הוצע בדגם המחודש עם תיבה בת 7 היל' ובגרסת הדיזל הותקן מנוע 1.6 ל' חדש, במקום ה-1.9 ל' הקודם; ההספק, 105 כ"ס, נותר כשהיה - אך זמינות הכוח שופרה.
ייחודו של הטוראן לא נבע מיכולות דינאמיות או מהנדסת אנוש יוצאי דופן, אלא מהיותו הרכב הראשון בישראל שהציע מערכת חנייה אוטומטית, כבר ב-2007.
-
עיצוב ונוכחות
החזית החדשה של הקונצרן עושה טוב לעיצובו הרבוע של הטוראן.
שילוב יחידות תאורה אחוריות חדשות מוסיפות לו מראה מעט מודרני יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציעה תחושה איכותית, והעדכונים החדשים מוסיפים לאווירה.
תנוחת הנהיגה גבוהה, וכיווני המושב וההגה נוחים.
בשורה המרכזית מציע הטוראן שלושה מושבים מפוצלים, עם מרחב טוב.
בזכות התכנון הקופסתי, בשורה השלישית יש יותר מקום מהצפוי - אבל הישיבה מאוד נמוכה.
קיפול המושבים האחוריים אורך זמן ודורש פירוק משענות הראש או הזזת המושבים המרכזיים.
-
מנוע וביצועים
מנוע 1.4 ליטר עם מגדש על וטורבו, מייצר כאן 140 כ"ס המועברים דרך תיבת DSG (שבעה הילוכים), מה שמסייע לביצועים טובים וגם לצריכת דלק טובה.
כמעט בכל מצב הוא מייצר כושר טוב אך תחת עומס הוא מעט רועש.
-
נוחות והתנהגות
הטוראן מפגין נטייה ברורה לתת-היגוי תחת עומס. הוא רוכן באופן מורגש בפניות, וחסר ריסון הולם על כבישים גליים.
אבל מעבר לכך ההתנהגות סבירה ובטוחה.
נראה שהטוראן המחודש מעט נוח מבעבר, ועבר ריכוך מסוים למערך המתלים. עדיין, על רצף שיבושים בעיר או מחוצה לה, הוא מתקשה לפעמים.
-
תמורה למחיר
בסך הכל הטוראן נעים ומכובד אך אפרורי, כזה שלא יכול להוביל את קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים, וזה עוד לפני שמשקללים פנימה את המחיר הגבוה מאוד.
-
סיכום
בתחילת 2015 נחשף דגם חדש לחלוטין, שהיה אמור להגיע לישראל ב-2016.