אקספנג G6 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בחודש יולי 2024 החל שיווקו בישראל של דגם הפנאי החשמלי אקספנג G6. זהו הדגם השלישי של המותג הסיני שמושק בארץ, מצטרף למשפחתית הגדולה P7 ולדגם הפנאי הגדול G9.
אקספנג G6 הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) במבנה קופה וממדיו בצד הגדול יותר של הז'אנר. G6 הוא הדגם הראשון של אקספנג המבוסס על הרצפה החדשה של היצרנית, SEPA 2.0.
בסיס הגלגלים של G6 הוא 289 ס"מ, אורכו 475 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 165 ס"מ. נפח תא המטען 571 ליטרים ומשקלו 2100 ק"ג לגרסת המנוע היחיד, 2195 ק"ג לגרסת שני המנועים.
אקספנג G6 מוצע בשלוש גרסאות מנוע/סוללה:
בגרסת הבסיס – הנעה אחורית/טווח רגיל – התפוקה היא 258 כ"ס ו-44.9 קג"מ. הסוללה היא מסוג LFT (ליתיום-ברזל-פוספט) עם 67.8 קוט"ש, הטווח המוצהר 435 ק"מ והספק הטעינה המהירה 215 קילוואט.
בגרסת הביניים – הנעה אחורית/טווח ארוך – ההספק 286 כ"ס, אותו מומנט (44.9 קג"מ). הסוללה כאן היא NCM (ניקל-קובלט-מגנזיום) עם 91.4 קוט"ש, הטווח 570 ק"מ והספק הטעינה המהירה 280 קילוואט.
בגרסה הבכירה – הנעה כפולה/ביצועים – 2 מנועים המייצרים 476 כ"ס ו-67.3 קג"מ. אותה סוללה של 91.4 קוט"ש, הטווח המוצהר 550 ק"מ והספק הטעינה המהירה 280 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
זהו רכב פנאי-קופה אופנתי נעים לעין, עם כל המרכיבים הנדרשים – כולל הקורה המשתפלת מאחור והישבן המורם – אבל העיצוב אנמי ביחס ואינו מספיק בולט.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אופיינית לאקספנג בפרט, לדגמי סין בכלל. במרכז מסך גדול, ללא מתגים. העיצוב והגוונים נעימים לעין אך לא מקוריים במיוחד, ואילו החומרים טובים ונעימים למגע. דרך הצג המגודל שולטים ברוב המערכות ברכב, והלחצנים שעל ההגה מתפקדים כפקדים רבי-תפעול.
התוצאה, כצפוי, היא הנדסת אנוש בעייתית. ההשראה השלילית של טסלה מוצאת ביטוי בגג הזכוכית הלא מכוסה שמכניס שפע חום, ממשיך לפתחי המיזוג אותם יש לכוון דרך הצג בצורה מסורבלת, ומגיע כמובן למראות-הצד המתכוונות בעזרת פקדי ההגה באופן לא נוח.
לוקח זמן להתגבר על שלל הצפצופים והמצלמה שמשתלטת על המסך בתחילת הדרך, וכרגיל החיוויים החשובים בלוח המחוונים קטנים למדי.
המולטימדיה שופעת תפריטים עמוסים באפשרויות עד שקשה למצוא את הדברים החשובים. הצג עצמו אינו רגיש מספיק ללחיצות ולעיתים צריך כמה ניסיונות עד שמצליחים להפעיל מה שרוצים. המיתוג הרב-תפקודי על ההגה לא פחות מסורבל.
למרות שפע התנוחות והעיצוב הנאה של המושבים, זה של הנהג אינו מצטיין בנוחות בנהיגה למרחקים ארוכים.
תנוחת הנהיגה אינה מושלמת, שדה הראייה לצדדים נפגע מקורות עבות, והראות לאחור ממש גרועה.
במושב האחורי מרחב נאה, פתחי המיזוג טובים וניתן להטות את מסעד המושב.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה אינה החזקה של G6, אבל עם 286 כ"ס ו-44.9 קג"מ התפוקה מכובדת.
אין לכך ביטוי בתחושה, מכיוון שהשקט של המנוע החשמלי והאופן הלינארי בו גדל ההספק מעמעמים את התחושה הכוחנית - אבל הביצועים מצוינים בכל מצב.
רעש ה"כאילו מנוע" שבא להזהיר עוברים ושבים נשמע יותר בתא הנוסעים מאשר בחוץ, והוא מורגש מדי. בשיפוע הרכב עשוי להידרדר לאחור אם אינו נבלם.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה טובה על כביש עם שיבושים קלים או טלאי אספלט. על שיבושים בינוניים וגדולים, גם פסי האטה, נוחות הנסיעה טובה פחות, בגלל כיול מעט נוקשה של המתלים.
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה יותר, אבל חסר ריסון בכביש גלי. רעשי הרוח, למרות השמשות הכפולות ואולי בגלל היעדר המסגרת, מורגשים למדי.
אותה נוקשות של הבולמים מוצאת ביטוי גם בשבילים, שם שינויי גובה גורמים לרכב להתנדנד מעט. בנהיגה ממש איטית בשטח העברת הכוח אינה חלקה.
בפיתולים, ההתנהגות תחת עומס אינה רהוטה ומעט פראית, גם כי תגובות הרכב לא תמיד צפויות ורצויות; הן גם מושפעות יותר מהמקובל מתוואי הכביש ומרמת האספלט.
ההיגוי אינו מהסוג המחבר את הנהג לגלגלים ולכביש, ובעיקר הוא קל מדי במהירויות נמוכות.
לבלמים עוצמה מספקת אך הפעולה אינה מדויקת, הם נוטים להינעל תחת עומס ולעיתים להפריז בהפעלת תאורת אזהרה. הבלימה הרגנרטיבית אינה מספיק מדויקת אף היא.
-
תמורה למחיר
למרות ביצוע לא בשל ויומרות פרימיום ללא כיסוי, אקספנג G6 מוצע במחיר אטרקטיבי למדי. ועם אבזור, מרחב, ביצועים וטווח שכאלה, הוא מציע תמורה נאה - חרף מגרעותיו.
-
גרסאות ורמות גימור
במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש להם חימום ואוורור, צג "14.9, בקרת אקלים דו-צדדית ופתחי מיזוג לאחור, 2 משטחי טעינה אלחוטיים ועוד.
וו גרירה מוצע כסטנדרט בגרסת הביצועים, בתוספת תשלום בשאר הגרסאות.
-
בטיחות
אקספנג G6 מוצע עם מפרט בטיחות מכובד ביותר, המבוסס על מערך עשיר של חיישנים למיניהם – 5 מכשירי רדאר, 12 חיישנים על-קוליים, 12 מצלמות – ובמערכות: בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, עקיפה אוטומטית, בלימה אוטונומית, התרעה אקטיבית על רכב בשטח מת ופתיחת דלת מסוכנת. בין השאר מוצע גם ניטור עירנות ונהיגה מוסחת באמצעות מצלמת פנים.
אסקפנג G6 גרף חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCAP ב-2024, והשיג ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-75% על מערכות הגנה אקטיביות.
-
טווח נסיעה
בקצב התנועה וביום המבחן הלוהט הטווח נע בין 445 ק"מ ל-475 ק"מ והצריכה הייתה בין 5.2 ל-5.4 ק"מ/קוט"ש – ואלו נתונים טובים מאוד.
-
סיכום
אקספנג טוענת למעמד של מותג יוקרה ורצונה להתחרות בכאלה. יש לה הרבה להציע מול דגמים כאלה, אבל אין לה את הנדסת האנוש, ההתנהלות בכביש והיכולת הדינמית; היא חסרה את הרהיטות בפעולה ואת הבשלות הכוללת מהסוג שיש בדגמים מקבילים של מותגי יוקרה - ופשוט לא מקיימת את ההבטחה.