קיה EV6 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קיה EV6 הוא רכב פנאי חשמלי אשר נחשף לראשונה במרץ 2021. ה-EV6 היה הרכב הראשון של קיה להשתמש בפלטפורמה החשמלית הייעודית של קבוצת יונדאי (E-GMP) המאפשרת גמישות גבוהה בתכנון הרכב. כך למשל, למרות שהוא מוגדר בפי קיה כרכב פנאי קומפקטי הוא בעל בסיס גלגלים של 290 ס"מ, כ-20 ס"מ יותר מהמקובל בסגמנט.
היצע יחידות ההנעה והסוללות בישראל כולל גרסאות הנעה אחורית או כפולה בהספק 229 כ"ס או 325 כ"ס בהתאמה, בצימוד לסוללת 77.4 קוט"ש.
בראש ההיצע בחו"ל ניצבת גרסת ה-GT: זו מצוידת בהנעה כפולה משני מנועים המפיקים יחד 585 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד - אך זו עדיין לא מוצעת בארץ.
המערך החשמלי הוא 800 וולט וזה מאפשר ל-EV6 טעינה סופר מהירה בקצב של עד 350 ק"ו, המתורגם לטעינה (תיאורטית, כי בארץ אין עמדות בהספק הזה) מ-10% ועד 80% ב-18 דקות בלבד.
בשנת 2022 קיה EV6 זכה בתואר מכונית השנה באירופה. בשנת 2023 הוא זכה גם בתואר 'אוטו השנה' מטעם מגזין 'אוטו'.
-
עיצוב ונוכחות
לקיה EV6 עיצוב מיוחד מאוד – מלפנים הוא שגרתי, אך מבט מן הצד או מאחור יחשוף קימורים נאים ומופע המשלב בין ספורט לפנאי באופן מוצלח ומקורי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה, בעלת עיצוב נקי ומודרני למדי. בולטת במיוחד הקונסולה המרכזית הנאה ומול הנהג ישנם שני מסכים גדולים ואיכותיים.
הכניסה לפנים ולאחור פחות נוחה בגלל קו גג נמוך. גם המושבים אינם מוצלחים במיוחד, אך המרחב לנהג ולנוסעים נדיב ביותר.
הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת – אין חיבור אלחוטי לממשקי אפל ואנדרואיד, משענת היד לא ניתנת לכוונון, תנוחת הנהיגה אינה אידיאלית, תאי האחסון קטנים ולא נגישים.
תא המטען גדול (520 ל') ושימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הכניסה הנעה אחורית ו-228 כ"ס ואלה מספקים ביצועים נאותים ליום יום עם מספיק כוח לעקיפות ושמירה על מהירות גבוהה גם בעליות ארוכות.
גרסת ההנעה הכפולה שנבחנה (325 כ"ס) מציעה ביצועים מצוינים ממש במהירויות נמוכות-בינוניות, במיוחד במצב ספורט הנמרץ. במהירויות גבוהות הקצב דועך, אך עדיין מדובר במכונית מהירה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הנוקשה, וזה מוביל לנוחות נסיעה בינונית ופחות מכך בעיר – כתלות באיכות האספלט ורמת השיבושים. מחוץ לעיר הנוחות נאותה וריסון המרכב טוב.
בידוד הרעשים מוצלח מאוד בעיר, אולם כבר במהירות שיוט לא גבוהה יש יותר מדי רעשי רוח וכביש שחודרים לתא.
התנהגות הכביש טובה מאוד, וגרסת ההנעה הכפולה מעבירה את הכוח לקרקע ביעילות ובמקביל מאפשרת החלקות מהנות. עם זאת, מדובר במכונית כבדה וזה מורגש.
-
תמורה למחיר
המחיר של קיה EV6 גבוה משל מרבית המתחרים העממיים וקרוב לזה של כמה רכבים ממותגי היוקרה. התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'פרימיום' (הנעה אחורית) הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, צג מרכזי "12.3, לוח מחוונים מוקרן "12.3, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד משולב עור ועוד.
'פרימיום טופ' מוסיפה בעיקר גג שמש.
רמת 'GT-ליין' (הנעה כפולה) מוסיפה לא מעט באבזור: חניה אוטומטית, פריטי עיצוב ספורטיביים, תאורה אדפטיבית, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולשני המושבים הקדמיים (מאווררים), חימום מושבים מאחור, ריפוד עור הפוך ועוד.
-
בטיחות
קיה EV6 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וזכתה בדירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים 90%. בנוסף, 86% בהגנה על ילדים ו-64% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת תאונה בצומת ועוד.
-
טווח נסיעה
במבחני הדרכים המאומצים שלנו גרסת ההנעה האחורית הציגה טווח של כ-370 ק"מ וגרסת ההנעה הכפולה כ-325 ק"מ.
עם זאת, בנהיגה רגועה יותר המדמה תנאי אמת שתי הגרסאות הציגו צריכה של מעל 5 ק"מ לקוט"ש המביאה לכ-400 ק"מ בפועל.
-
סיכום
מרשים מאוד, אך יקר.