מאזדה CX5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מאזדה CX-5 הוצג לראשונה בשנת 2011 והיה מאז לאחד מכלי הרכב הפופולריים ביותר של היצרנית. הדור השני נחשף בסוף שנת 2016 כשהוא מבוסס על פלטפורמה משופרת של הדור היוצא, ומוסיף עיצוב וסביבת נהג מעודכנים ואת מנועי סקייאקטיב-G החדשים דאז. מאז עברו כמעט 10 שנים.
למרות שהבסיס נעוץ בתחילת העשור הקודם, במאזדה לא מיהרו להציג לו יורש במסגרת הזמנים המקובלת בתעשייה (כ-6 שנים). הדגם עבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2018, בה זכה למספר שיפורים, ובשנת 2022 נחתה בישראל גרסה מעודכנת, לאחר מתיחת פנים נוספת.
בתחילת 2025 הוצע רק מנוע ה-2.0 ל' המספק 165 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ולהנעה קדמית. בחודש יוני 2025 חזר לישראל מנוע ה-2.5 ליטר, שמוצע לראשונה גם בגרסת טורבו.
לגרסה האטמוספרית של מנוע ה-2.5 ליטר הספק של 191 כ"ס ו-25.7 קג"מ. לגרסת הטורבו שני נתוני הספק שונים: בשימוש בדלק באוקטן 95 ההספק עומד על 227 כ"ס ו-42.8 קג"מ, ובשימוש באוקטן 98 ההספק מטפס ל-250 כ"ס ו-44.1 קג"מ.
שתי גרסאות ה-2.5 ליטר עושות שימוש בתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ובהנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
מאזדה CX-5 הוא כבר רכב ותיק, אך גם כיום הוא מציג פרופורציות טובות וקווים נאים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נוטה לקו המנימליסטי והמאופק, ולרוב זה נאמר לחיוב שכן התוצאה מאוד אלגנטית. לתחושה הנעימה מוסיפה איכות החומרים הטובה - אך גילו של התכנון הבסיסי מורגש.
הנדסת האנוש טובה ורוב הפקדים קרובים ליד ותפעולם ברור וקל. צג המולטימדיה קטן ביחס למקובל כיום ומערכת ההפעלה מיושנת.
המרחב מלפנים טוב והמושבים נאים. גם מאחור מרחב טוב והישיבה שם נוחה.
תא המטען מציע נפח ומבנה מקובלים בסגמנט - והינו שימושי ויעיל.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מפיק 165 כ“ס ומציע ביצועים סבירים. הוא דורש טיפוס לסל“ד גבוה כדי לקבל ממנו את המיטב, ואז הוא מעט רועש.
תיבת ההילוכים היא שותפה מצוינת למנוע הזה, פועלת באופן חלק וזריז ומסייעת להפיק ממנו את המיטב.
גרסת ה-2.5 ליטר טורבו טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
בעיר, במהירות איטית, שיבושים גדולים יורגשו מדי, אך ככל שעולה המהירות ישנו שיפור ניכר בספיגת המהמורות - ונוחות הנסיעה טובה למדי.
בידוד רעשים מוצלח תורם לתחושה כללית נינוחה ומעודנת.
התנהגות הכביש טובה מאוד ביחס לסגמנט – מדובר ברכב פנאי מהנה לנהיגה, עניין נדיר בימינו.
השילוב האופייני בשבילים של מהירות נסיעה נמוכה יחסית ומפגעים גדולים, הוא בדיוק התחום בו ה-CX-5 לא מצטיין, כך שנוחות הנסיעה בשבילים אינה מצטיינת.
-
תמורה למחיר
האבזור עשיר, האיכות גבוהה והמחיר תחרותי. כך שלמרות שהוא מדובר ברכב לא-ממש עדכני, התמורה למחיר טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת הבסיס של גרסת ה-2.0 ליטר נקראת 'קומפורט' ורשימת האבזור כוללת חישוקי 19 אינץ', תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור ועוד.
'אקזקיוטיב' מוסיפה גג שמש פנורמי, ריפוד עור, לוח מחוונים מוקרן ועוד.
'פיור בלאק' כוללת גם מערכת שמע מבית 'בוז', תפעול חשמלי למושב הנוסע, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חבילת עיצוב חיצוני שחורה ועוד.
גרסת ה-2.5 ליטר תוצע גם ברמת הגימור 'קומפורט' הכוללת מפתח חכם, תאורת לד עוקבת פנייה, ריפוד דמוי עור, מושב נהג בתפעול חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, חישוקי "19, מולטימדיה "10.25 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת חניה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה לאחור ועוד.
רמת הגימור 'אקזקיוטיב' מוסיפה גג שמש, ריפוד עור, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע ועוד.
רמת הגימור 'פיור בלאק' כוללת גם קיפול מראות חשמלי, מערכת שמע משודרגת של 'בוז', אוורור למושבים הקדמיים, חבילת השחרה ופריטי עיצוב ספורטיביים יותר.
רמת האבזור 'פרימיום בלאק' מוסיפה לרשימה חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען בתפעול חשמלי, חימום מושבים לשורה השנייה ולגלגל ההגה, ומשטח טעינה אלחוטי.
-
בטיחות
מאזדה CX-5 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר מהמבחן הנוכחי) וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 95% בהגנה על מבוגרים ו-91% בהגנה על ילדים.
מפרט מערכות הבטיחות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
רמת 'אקזקיוטיב' מוסיפה ניטור רכב בשטח מת.
רמת 'פיור בלאק' מוסיפה לרשימה גם מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
במבחן דרכים לגרסת ה-2.0 ליטר, נרשמו 12.4 ק"מ לליטר. נאה.
-
מה חדש במאזדה CX5 2025
החזרת מנוע ה-2.5 ליטר להיצע ותחילת שיווק גרסת טורבו בחודש יוני 2025.
-
סיכום
למרות גילו, מאזדה CX-5 הוא עדיין אחד מרכבי הפנאי המוצלחים בקבוצה.