מרצדס S קלאס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השביעי של מרצדס S קלאס הוצג לראשונה בספטמבר 2020, שבע שנים לאחר שהוצג הדור הקודם. זהו דור חדש לגמרי של מכונית הפאר הגרמנית, שנחשבת לאמת מידה ומובילה טכנולוגית בעולם הרכב מאז שהוצגה לראשונה בשנת 1972.
כמקובל, מרצדס S קלאס מוצעת בשתי גרסאות אורך לבסיס הגלגלים: קצרה עם 310.6 ס“מ ”בלבד“ בין הסרנים וארוכה עם 321.6 ס“מ, מדובר על תוספת של כ-7 ו-5 ס“מ בהתאמה ביחס לגרסאות המקבילות של הדור היוצא. S קלאס החדשה גם ארוכה, רחבה וגבוהה מהקודמת וזה אמור לבוא לידי ביטוי במרחב משופר לנוסעים.
מרצדס S קלאס החדשה מצוידת במגוון חידושים טכנולוגיים עבור מרצדס ובתעשייה: היגוי אחורי אקטיבי (לראשונה במרצדס), כריות אווויר לנוסעים מאחור, מערכת בולמים אקטיבית המגביהה את המרכב בזמן תאונה, יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 ועוד.
היצע המנועים בישראל כולל ארבעה: S350d עם מנוע דיזל עם 286 כ"ס, S500 עם מנוע בנזין 6 ציל' טורבו היברידי-מתון עם 435 כ"ס, S580 עם מנוע בנזין V8 טורבו היברידי-מתון עם 503 כ"ס וגרסת S580e היברידית-נטענת עם מנוע 6 ציל' ומנוע חשמלי והספק מירבי משולב של 510 כ"ס.
מרצדס S קלאס החדשה נחתה בישראל בסוף חודש דצמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
הופעתה החיצונית של S קלאס החדשה דומה למדי לזו היוצאת והיא מוצלחת מאוד. המופע המוכר מייצר תחושה של מכונית שאנחנו "מכירים" כך שהיא אפילו מעט סולידית ומצטנעת.
-
תא נוסעים ומטען
מדובר בסביבת נהג מהאיכותיות שבנמצא – שפע החומרים האיכותיים, המרקמים, התאורה העשירה, תשומת הלב לפרטים, ההרכבה, הגימור – הכל משדר איכות יוצאת מן הכלל.
הכניסה לפנים נוחה בזכות מפתח דלת גדול והמושבים מצוינים.
גם מאחור המרחב לנוסעים פשוט מצוין והמושבים מצוינים ואיכותיים.
תא המטען (550 ל') גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת 500 שנבחנה – 6 ציל', טורבו-בנזין, 435 כ"ס, הנעה כפולה – מציגה ביצועים מרשימים מאוד. יחידת ההנעה הזו מאפשרת התנהלות נינוחה ונעימה במיוחד בנסיעה יום-יומית מחד ומאידך ביצועים ראויים ביותר גם בעומס כבד במיוחד כשנדרש.
תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה וזריזה.
לחובתה של יחידת ההנעה פעולת מנוע שעשויה לעיתים להיות פחות מעודנת מן המצופה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מרצדס S קלאס טובה מאוד, בין היתר בזכות שימוש במתלי אוויר תקנים. עם זאת, היא אינה מושלמת – במצב 'רגיל' לעיתים המרכב אינו מרוסן דיו, וב'ספורט' היא נוקשה מדי על שברים – חבל שאין מצב ביניים מוצלח יותר, אולם כאמור הנוחות בכללותה טובה.
בידוד הרעשים, כראוי וכצפוי ממכונית במעמדה, מצוין.
התנהגות הכביש והיכולת הדינמית מרשימות ביותר, בטח כשנזכרים שמדובר במכונית פאר גדול, כבדה ומכובדת. אותה יכולת מופלאה נעזרת בהיגוי אחורי אקטיבי, וזה מסייע גם בתמרונים עירוניים.
-
תמורה למחיר
מכוניות כמו S קלאס אינן נמדדות במונחים של תמורה למחיר, אך גם ביחס למתחרות היא יקרה יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
מרצדס S קלאס 2023 משווקת בישראל במגוון רחב של גרסאות.
בבסיס ישנה גרסת הדיזל (S350d) בעלת מנוע 6 ציל' המפיק 286 כ"ס. מעליה נמצאת גרסת S500 בעלת מנוע 6 ציל' טורבו-בנזין היברידי-מתון המפיק 435 כ"ס. הגרסה היחידה בשלב זה עם מנוע V8 היא ה-S580 בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 4.0 ל' (היברידי-מתון) המפיק 503 כ"ס.
הגרסה המסקרנת ביותר היא ההיברידית-נטענת בעלת מנוע טורבו-בנזין 6 ציל' ומנוע חשמלי להספק מירבי של 510 כ"ס. לגרסה זו סוללה גדולה יחסית של כ-28 קוט"ש המספיקה לטווח נסיעה ארוך של עד 104 ק"מ בין טעינות. לגרסה זו אפשרות גם לטעינה מהירה עד 60 ק"ו. תא המטען כאן מצומצם מאוד ונפחו 350 ל' בלבד – 200 ל' פחות משאר הגרסאות.
בכולן אבזור עשיר ביותר ומגוון האפשרויות הניתנות להתאמה אישית ארוכה כיד הדמיון.
-
בטיחות
מרצדס S קלאס 2023 טרם נבדקה ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות עשיר במיוחד וכולל: 12 כריות אוויר, כולל כריות חזית ליושבים מאחור, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, מעבר נתיב, ניטור שטחים מתים, מניעת תאונה ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 8.3 ק"מ לליטר בממוצע.
-
סיכום
אמת המידה של הסגמנט.