גרסה: מאזדה 2 דמיו, 1.5 ל', אוט', Pure Black
מתחרות בולטות: יונדאי i25, סיאט טולדו, סיטרואן C אליזה, סקודה ראפיד, פיג'ו 301, קיה ריו, שברולט סוניק סדאן
מחיר גרסה נבחנת: 120,000 שקלים
לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על מאזדה 2 דמיו חייג ל-3262* או לחץ כאן
עיצוב ונראות
לזכות מעצבי מאזדה ייאמר כי ההשקעה שלהם בעיצוב ניכרת בכל מה שעושה את ה-2 לדמיו; זה ממש לא המקרה של הדבקת ישבן כלאחר יד וכדי יציאת חובה. לדמיו, למלוא אורכה, מראה הרמוני המתקבל בזכות הזנב הגבוה, שמשתלב באופן זורם וטבעי עם גוף המכונית. בחזית לא תמצאו כל שינוי ביחס ל-2 הרגילה, וגם זה בסדר גמור.
למרות המחמאות נציין כי היא נראית מעט צרה מאחור, ומזכירה כי הבסיס הוא למעשה סופרמיני. אורכה של דמיו הוא 432 ס"מ, 26 ס"מ יותר מאשר ההאצ'בק, ותא המטען הנפרד גדול משמעותית מזו האחרונה: 414 ליטר (כמו במאזדה 3) מול 280 ליטר.
פנים הרכב
המכונית שנבחנה היא ברמת הגימור הגבוהה הכוללת שפע אבזור בהיקף שאינו מקובל בקטגוריה. רמת גימור זו כוללת פנסי לד מלאים, חישוקים קלים צבועים, תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה מקורית, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים, 2 חיבורי USB, מראות מתקפלות חשמלית, גלגל הגה מצופה עור, התנעה ללא מפתח, ריפוד עור משולב בד למושבים ועוד (ועוד...).
התוצאה הכללית אומנם פחות מרשימה ויותר קודרת מאשר בהאצ'בק ברמת הגימור הגבוהה, שעוטה עור לבן, אבל עדיין משרה תחושת עושר שאין למתחרות. ועוד לא אמרנו מילה על אבזור הבטיחות (ונאמר לא מעט, בהמשך).
לתא המטען נפח נכבד (כאמור, 414 ליטר), אך התאכזבנו למצוא זרועות חשופות הגונבות חלק מנפח ההטענה. מעבר לכך מבנה התא רבוע ויעיל למדי, אם כי יש מתחרות ישירות המציעות הרבה יותר, הן בנפח והן בנוחות ההטענה.
נוחות נסיעה
הדמיו מציעה נוחות נסיעה טובה במעט מזו של ה-2 האצ'בק. פעולת המתלים נמצאת בצד הנוקשה של הסקאלה, אך אופי הפעולה שלהם מעט עגול יותר. היא עדיין לא נינוחה במעבר על בליטות בכביש, אך בדרך כלל מטפלת בצורה טובה בשקעים ובגלים ושומרת על ריסון טוב של המרכב.
ההגה, עם שטח מת קטן בתחילת המהלך, חייב לא פעם לבצע תיקונים קטנים בזמן שיוט בכביש המהיר, מה שגרר תנודות מרכב לא רצויות. רעשי הכביש נוכחים כמעט תמיד אך נותרים ברמה סבירה, בעוד רעשי הרוח בולטים מדי במהירויות גבוהות.
התנהגות ובטיחות
מנוע וביצועים
ה-2 דמיו עושה שימוש באותה יחידת הנעה שכבר פגשנו ב-2 – מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר המנפק 111 כ"ס ב- 6000 סל"ד ו-14.8 קג"מ ב-4000 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. בסל"ד נמוך-בינוני כוחו מספיק להתנהלות רגועה בקצב התנועה. במצב זה המנוע שומר על רמת סבירה של רעש ועל פעולה חלקה למדי.
מאזדה 2 דמיו היא מכונית טובה, אך כזו שאינה חפה ממגרעות. בתור תת-משפחתית, ה-2 דמיו אינה מצטיינת במרחב מאחור ובנפח ההטענה. בנוסף, נוחות הנסיעה בינונית.
מנגד, היא מתחנפת לנהג עם אבזור עשיר והתנהגות מהנה. מאזדה 2 מציעה גם חבילת אבזור בטיחות מרשימה שאין לה אח ורע בקטגוריה, ועושר זה נשמר כמעט במלואו גם בגרסה הפחות מאובזרת שמחירה 112,000 שקלים.