משמאל למעלה בכיוון השעון: הכי זולה, הכי ארוכה, הכי איטית ל-100 והכי יקרה
בישראל נמכרות מדי שנה למעלה מ-150,000 מכוניות מדי שנה, ממאות דגמים שונים. קטלוג אוטו כולל את כל הדגמים הנמכרים בישראל, ומספק לכם אפשרות לבדוק את נתוניהם, וגם להשוות בין דגמים שונים. כדי להמחיש את העושר הרב של הקטלוג, הכנו עבורכם כתבה מיוחדת עם כמה מהניגודים הקיימים בשוק הישראלי.
הכי קצרה, הכי ארוכה
מכוניות רבות כאמור נמכרות בישראל, אבל עם אורך כללי של 343 ס"מ, אף אחת מהן לא קצרה יותר מאשר
פיג'ו 107. מכונית המיני הצרפתית פותחה ומיוצרת על-ידי טויוטה, והיא אחת משלוש מכוניות-אחיות שנמכרות באירופה (השנתיים הנוספות הן סיטרואן C1 וטויוטה אייגו. מבין השלוש, רק ה-107 נמכרת בישראל.
מנגד, מכונית הנוסעים הארוכה ביותר בישראל היא
יגואר XJ בגרסת בסיס הגלגלים הארוך. מכונית הפאר הגדולה והחדשה למדי, מציגה נתון אורך מרשים של 524.5 ס"מ. וכן, זה אומר שהיא ארוכה במטר ו-81.5 ס"מ מפיג'ו 107. ולמרות זאת, עם תג מחיר של 760,000 שקל ליגואר ו-73,000 שקל לפיג'ו, יחס ה"פח לשקל" שהישראלים כל-כך אוהבים לטובת העירונית הקטנה: 1,449 שקל לכל ס"מ של XJ, לעומת 210 שקל לכל ס"מ של 107. צרות של עשירים.
הכי זולה, הכי יקרה
ואם כבר נגענו במחירים, אז בנתון הטריוויה הבא נבחן את הסוגיה מעט יותר לעומק. בשלב זה יש להניח שכולם כבר יודעים מיהי המכונית הזולה ביותר בישראל. אבל למקרה שישנתם בשנה האחרונה, לבטח תשמחו לדעת שתמורת 60,000 שקל בלבד תוכלו לרכוש מכונית חדשה בישראל –
סוזוקי אלטו ידנית (
ואולי תעדיפו בכלל משומשת?).
בצד השני של המחירון, יושבת פנינת ביצועים מרשימה העונה לשם מרצדס SLS AMG, אחת המכוניות היקרות ביותר בישראל אי פעם. מחירה עומד על 2.2 מיליון שקל, מה שאומר שבאותו תקציב תוכלו להקים צי רכב של לא פחות מ-36 סוזוקי אלטו.
צילום: מנהל
המכונית בעלת המהירות המרבית הנמוכה ביותר בישראל היא...
המנוע הכי קטן, והכי גדול
סוזוקי אלטו מחזיקה בתואר נוסף בקטלוג אוטו: המכונית בעלת נפח המנוע הקטן ביותר בישראל: 996 סמ"ק. יחידת שלושת הצילינדרים של היפנית הקטנה מספקת 68 כ"ס, מספיק כדי לדחוף את האלטו ל-100 קמ"ש בתוך 14 שניות.
ובצד השני, שוב
מרצדס, הפעם כמעט עם כל היצע דגמי AMG. גרסאות ה-63 של מרצדס SL ו-S-קלאס למשל, מצוידות במנוע V8 בנפח 6,208 סמ"ק, ומספקות בין 457 כ"ס (C 63 AMG) ל-571 כ"ס (SLS AMG).
הכי מהירה, הכי איטית
והנה עוד כמה נתונים מעניינים מהקטלוג. כלי הרכב האיטי ביותר בישראל לפי נתון המיאוץ (מעמידה ל-100 קמ"ש), הוא הטנדר
מאזדה BT-50. גרסת ה-2.5 ליטר, 4X4-אוטומט, זקוקה ללא פחות מ-22.8 שניות בכדי להשלים את המיאוץ הקלאסי. אבל ה-BT-50 אינו הרכב האיטי ביותר במהירות המרבית: בתואר המפוקפק הזה מחזיק רכב השטח ,
סוזוקי ג'ימני שרושם 135 קמ"ש מרביים בלבד. ממש כמו אוטוביאנקי A112 ג'וניור עם מנוע 0.9 ליטר משנת 1982.
מהצד השני, עומדות שתיים מהמכוניות הנחשקות ביותר בישראל.
פורשה 911 טורבו, פסגת ההיצע של מכונית הספורט הגרמנית, רושמת מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות בלבד. אבל בתואר המכונית בעלת המהירות המרבית הגבוהה ביותר זוכה (שוב) מרצדס, עם ה-
SLS לה נתון של 317 קמ"ש.
כתבות נוספות בסדרה: