סוזוקי ג'ימני 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
20 שנה חלפו מאז הוצג הדור הקודם שלמרות היותו רכב עתיק, המשיך לצבור מעריצים. אבל הקידמה עושה את שלה ובפברואר 2019 עלה לישראל דור חדש ורביעי לאיקון השטח היפני.
גם בדור הרביעי הבסיס נשמר, כולל שלדת סולם, ההנעה אחורית עם שילוב לכפולה – שמיועדת רק לשטח, והילוך כוח. אלא שזו שלדה חדשה, חזקה וקלה מקודמתה. העיצוב המזוות רב נוכחות, כשהפרופורציות מעט שונות. אמנם בסיס גלגלים זהה לקודמו (225 ס"מ), אבל הוא קצר יותר בחמישה ס"מ (כעת 364.5 ס"מ), רחב ב-4.5 (כעת 164.5 ס"מ) וגבוה ב-6.5 (כעת 172.5 ס"מ, ללא מסילות גג). מפשקי הסרנים גדלו ב-4 ס"מ מלפנים ומאחור, זוויות המרכב השתפרו במעט (תוספת של שלוש מעלות בזוויות הגישה והנטישה ל-37 ול-49 מעלות בהתאמה), מרווח הגחון גדל בשני ס"מ ל-21 ס"מ, והמשקל העצמי נותר נמוך כשהיה, בין 1,090 ק"ג ל-1,110 ק"ג. נפח תא המטען 85 ליטר (הצטמצם ב-28 ליטר) אך השטחת המושבים תייצר נפח הטענה של 377 ליטר (53 יותר).
המנוע חדש וחזק מקודמו: 1.5 ליטר שמייצר 102 כ"ס מחליף מנוע 1.3 ליטר מיושן עם 85 כ"ס. התיבות חדשות גם כן: חמישה הילוכים ידנית, וארבעה הילוכים אוטומטית, מחליפות תיבות קודמות בעלות יחסים דומים.
לא פחות חשוב – העיצוב הפנימי שופר מאוד וסביבת הנהג נראית עדכנית, משודרגת באבזור וכוללת בין השאר בקרת אקלים, מחשב דרך, בקרת שיוט, מסך מגע "7 המתממשק לאפל קארפליי ולאנרואיד אוטו, חימום מושבים קדמיים.
בתחום הבטיחות, לדגם החדש שש כריות אוויר (שתיים בדור היוצא), בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה מפני הירדמות נהג. במבחן הבטיחות של EuroNCAP ג'ימני קיבל ציון מאכזב של שלושה כוכבים כשזה ל-73% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-52% בהגנה על הולכי רגל.
-
עיצוב ונוכחות
בעיצוב הקובייתי של סוזוקי ג'ימני 2019 יש מאפיינים מהדורות הראשונים, שבעצמם מבוססים על מרכיבים גנריים של רכבי שטח. זה בולט בחזית, בדפנות הניצבות לרצפה, בפנסים, ושפע של חלקים קטנים שמקנים לו מראה שובה לב.
-
תא נוסעים ומטען
הגימור פשוט, עם פלסטיקה נוקשה וחלולה וברגים חשופים. יש שיקראו לזה נוסטלגיה. לוח המחוונים הוא הומאז׳ לדור הראשון של סמוראי. המושבים לא נוחים לאורך זמן, וחסרים אפשרויות כיוון, כמו גובה מושב או עומק להגה. תפעול המערכות קל, אבל חסרים תאים שימושיים.
המרחב ליושבים מאחור גדל משמעותית, ביחס לדור היוצא, תנוחת הישיבה גבוהה וחלונות הצד גדולים. כל זה הושג בעיקר כי בסוזוקי ויתרו על נפח סביר בתא המטען, שבדגם הקודם היה גדול בהרבה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' חזק משמעותית מקודמו, אבל במונחי מכונית מודרנית זה לא מספיק. התיבה האוטומטית חלקה, והידנית מאפשרת עוד קצת משחק (למרות שהיא לא קליקית כמקובל כיום). אבל בשני המקרים, המנוע מסתובב בסל"ד גבוה בשיוט וכבר מנקודה זו יוצר המון רעש. צריכת הדלק סבירה עם 13 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
כיול רך של המתלים מאפשר נוחות נסיעה טובה מזה מבעבר, גם אם לא מושלמת במיוחד בעיר. מחוץ לעיר המצב טוב, אבל שם הוא רועש (כביש, רוח, מנוע).
גם היכולת הדינמית של סוזוקי ג'ימני 2019 טובה מאשר בדגם הקודם, הרבה בגלל המתלים המשופרים. אבל השילוב של הגה ארוך מאוד, בסיס גלגלים מאוד קצר וגובה לא נמוך, יוצרים מכונית שרחוקה מלהציע התנהגות דינמית טובה.
בשטח הוא זורח כמו קודמיו ומשדר שהוא חסון ובלתי שביר.
 
-
תמורה למחיר
ג'ימני הפך להיות יקר. הוא טוב מקודמו בכל פרמטר, אבל עדיין רושם המון חסרונות. מנגד הוא מביא משהו ייחודי בקבוצה שכמעט ונכחדה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.5 ליטר אוטומט עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.5 ידני עם כ-50 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי ג'ימני 2019
דור חדש (רביעי), פלטפורמה חדשה, מנוע חדש, תיבות הילוכים חדשות, עוד אבזור נוחות, לראשונה מוצע בדגם אבזור בטיחות.
-
סיכום
זהו רכב שטח אמיתי, עם יכולת לתקל אתגרי עבירות כבר במצבו הסטנדרטי – ועם היצע שיפורי-שטח עשיר.