בריטניה, מחוז יורקשייר. 8 באפריל 2005. בעלת המלון בו בילינו את הלילה מכוונת אותנו אל החווה בה ממוקמת Zcars ומספרת לנו בעיניים בורקות על הקייטרהאמים שהחברה משפרת ועוברות ברעם ברחבי הכפר. את החווה אנחנו בקושי מוצאים, כי היא לא נבדלת משאר החוות ונראית כמו מסגריה קטנה ולא מזיקה. אלא שבתוך הסדנא התמימה יש הרבה ^מזיקים^, החל מרכבי באגי שונים למירוצים, דרך מגוון מכוניות ספורט עם מנועי אופנועים (אריאל אטום, לוטוס אליז ועוד) וכלה בגרסה מיוחדת של אולטימה GTR (פירוט בהמשך).
בעל הסדנא נרגש מכך שהגענו מישראל לעיירת הרפאים הזאת ושאנחנו מדברים אנגלית, והוא לוקח אותנו למחסן טחוב כדי להוציא את המיני. בדרך אנחנו חווים לראשונה את הצליל המטריף ביותר ששמענו אי פעם במכונית (כי זה צליל של מנוע אופנוע), אך זוכים לזמן קצר מדי כדי להתרשם ממנה. פשוט כי בעל הסדנא, שרגיל למזג האוויר הבריטי, אינו מצליח להסתגל לרוח הקפואה. בתמורה הוא מבטיח לנו לעשות ^צלחות^ עם המיני ליד המפעל, כדי לספק לתומר את סחורת הצילומים.
כשאנו חוזרים לחצר המפעל הוא גם מקיים, ושלושתנו מקיפים אותו כדי לתפוס חתיכה מהאקשן - תומר עם מצלמת הסטילס, אני עם מצלמה דיגיטלית שמצלמת סרטונים ואלי עם סלולרי המצויד במצלמה. ואנחנו בהחלט חוטפים חתיכות מהאקשן, כי הוא מעיף עלינו פיסות אספלט וחצץ תוך כדי ביצוע ה^דונאטס^. אחת מהאבנים האלה מתעופפת ושוברת את החלון האחורי של המכונית של אחד העובדים שלו (רנו מגאן חדשה), ואנחנו כבר בטוחים שעומדים לסלק אותנו משם בצעקות. בעל הסדנא לוקח את זה דווקא בהומור, ואפילו בעל האוטו מתגלגל מצחוק. ניצלנו...
קטע מתוך ^רוד טריפ^, יומן מסע באנגליה, גיליון אוטו 231
כתבה מלאה על המיני של Zcars מופיעה בגיליון אוטו 234, עכשיו בדוכנים
דונאטס במיני, מי היה מאמיני? הסרטון
שימו לב שדרוש המקודד החדש ביותר של DIVX לצורך צפייה בסרטון. ניתן למצוא אותו
באתר DIVX
האולטימה האולטימטיבית
הפרויקט האחרון של סדנת Zcars הוא השתלת צמד מנועי היאבוסה טורבו באולטימה GTR, מכונית-על בריטית אותה תכנן לי נובל (ההוא מהנובל M400). האולטימה מיוצרת במקור עם מנוע V8 מרכזי של שברולט, המספק בגרסה העדכנית 640 כ^ס על משקל של 990 ק^ג בלבד. הביצועים בהתאם: 2.8 שניות למאה ומהירות מרבית באזור ה-350 קמ^ש. אולם לטענת בעל הסדנא, היא מתקשה להוריד את ההספק האדיר לכביש, והפתרון ההכרחי הוא הנעה כפולה. קיט ההסבה של זד-קארס מבוסס על זה שנוסה במקור בדגם ישן החברה: כל מנוע אופנוע מניע צמד גלגלים אחר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה והם מתואמים באמצעות מערכת חיישנים מתוחכמת של ^Motec^. כדי ליצור העברת הילוכים מסונכרנת, נמתחים שני כבלי הקלאץ' לאותה דוושה ושתי ידיות ההילוכים מוצמדות כדי שהנהג יתפעל את שתי התיבות בו זמנית. המתלים עברו כמובן שינויים מסיביים והותאמה מערכת בלימה שנלקחה מלמבורגיני.
התוצאה השאירה אותנו פעורי פה והלומי קרב: כל מנוע היאבוסה מוגדש כזה מפיק 500 כ^ס והמשקל הכולל ירד ב-10 ק^ג, כך שהתקבלו 1000 כ^ס על 980 ק^ג (!!!). עלות הרכב פלוס ההסבה עומדת על כ-130 אלף ליש^ט - בערך שליש ממכוניות-העל החזקות ביותר בנמצא. מישהו עוד מתלהב מבוגאטי ווירון?