באירוע, ששודר בשידור חי באינטרנט היום (ב'), הוכרזה הזוכה: פיג'ו 208 החדשה, דור שני לסופרמיני הצרפתית והראשון שמוצע גם עם הנעה חשמלית טהורה (e-208). עובדה זו לבטח סייעה ל-208 לגבור על שתי פייבוריטיות לכאורה - פורשה טאייקאן החשמלית זכתה במקום השלישי וטסלה מודל 3, הדגם הצעיר ביותר במבחר החשמלי של טסלה, דורגה במקום השני.
ה-208 זכתה בתואר בפער גדול מיריבותיה, וגברה בדרך גם על מתחרה לקטגוריה ומבית - רנו קליאו החדשה. ה-208 רשמה 281 נקודות, לפני 242 נקודות לטסלה מודל 3 ו-222 לטאייקאן. ברשימת שבע המועמדות הסופיות נכללו גם רנו קליאו, פורד פומה, טויוטה קורולה וב.מ.וו סדרה 1.
זוהי זכייה שישית בתואר של פיג'ו, אך הראשונה בלבד של מכונית קטנה של המותג. קדמו לה זכיית ה-3008 ב-2017, ה-308 ב-2014, ה-307 ב-2002 ולפניהן שתי זכיות של משפחתיות גדולות - ה-405 בשנת 1988 וה-504 ב-1969. תחרות מכונית השנה באירופה מתקיימת מאז 1964.
בצוות השיפוט נמנו השנה 60 כתבי רכב מ-23 מדינות באירופה, כאשר כל מדינה מקבלת מספר שופטים ביחס לגודל שוק הרכב שלה וחשיבותו. בהתאם, בראש השיפוט עומדים עיתונאים מבריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה וספרד. לכל שופט 25 נקודות אותן הוא יכול לחלק בין כמה מכוניות, כאשר הניקוד המרבי שניתן למכונית בודדת הוא 10 נקודות.
מכונית השנה באירופה 2020 - הדירוג הסופי
1. פיג'ו 208 - 281 נקודות
2. טסלה מודל 3 - 242 נקודות
3. פורשה טאייקאן - 222 נקודות
4. רנו קליאו - 211 נקודות
5. פורד פומה - 209 נקודות
6. טויוטה קורולה - 152 נקודות
7. ב.מ.וו סדרה 1 - 133 נקודות