הונדה CR-V נחנך עוד ב-1994, הדור החמישי הושק ב-2016 ומתיחת פנים הוכרזה ב-2020. הדגם החדש הגיע לישראל רק ב-2019, וכעת מדובר בתחילת היבוא של המהדורה המחודשת של CR-V.
הונדה ישראל הציגה את הגרסה ההיברידית ב'שיווק שקט' עם פנייה ישירה ללקוחות, ולפי אנשיה כל הכמות המיועדת לישראל כבר הוזמנה.
היברידי, אבל שונה
הגרסה ההיברידית, המכונה 'eHEV', שונה במבנה מגרסאות היברידיות רגילות ודומה לזה שבג'אז החדשה. במערכת זו 2 מנועים חשמליים ומנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר הפועל במחזור אטקינסון ומייצר 145 כ"ס, התפוקה המשולבת היא 184 כ"ס ו-32.1 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.9 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. נתון צריכת הדלק המשולב הוא 14.1 ק"מ/ל' והציון הירוק 9.
מנוע הבנזין משמש גם כמאריך טווח, גם כמניע ישיר של הגלגלים לפי המצב. במצב רגיל, מנוע זה מסובב מנוע חשמלי המשמש כגנרטור הטוען את הסוללה, והמנוע החשמלי השני הוא זה שמניע את הרכב.
מנוע הבנזין מניע את הגלגלים במהירות שיוט, ומעביר את כוחו לגלגלים דרך יחס העברה ישיר המיועד לכך. לכן, גם במהירות גבוהה האצה נחושה תביא לניתוק מנוע הבנזין ולהעברת הפיקוד למנוע החשמלי לבדו.
פריטים, מחירים
הטמעת המערכת ההיברידית הביאה לכך שגרסה זו של CR-V תוצע רק עם חמישה מקומות, ולא עם שבעה מקומות כפי שהיה בגרסאות קודמות. עם זאת, הגרסה ההיברידית תוצע עם הנעה כפולה בלבד.
הונדה CR-V ההיברידי מוצע ב-3 רמות גימור: בבסיסית, שמחירה 230,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה עם צג "8; ברמת הגימור 'לייף סטייל' העולה 240,000 שקלים גם תאורת לד אדפטיבית, ריפוד עור; ברמת הגימור הגבוהה ביותר, 'אקזקוטיב' עם תג מחיר של 260,000 שקלים, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג ותצוגה עילית.
מפרט הבטיחות ברמת הגימור הבסיסית חסר ניטור שטחים מתים, ובשתיים הגבוהות יותר כולל את המערכות המוכרות.