הסגמנט הבולט ביותר בשוק הרכב הישראלי מציג חזות לא-אחידה: מחד רשימת חידושים נרחבת ל-2024, מאידך יוצעו דגמים עם מערכות הנעה שאינן כל-חשמליות - חלק מהדגמים יוצעו כהיברידיים, חלק כהיברידיים עם טעינת-רשת, חלק אפילו רק עם מערכת חשמל משנית (48 וולט) צנועה. מנגד, ייתכן שהיצרנים מבינים את רגישות מעמד הדגמים הקומפקטיים בשוק - ועל כן בוחרים להציג מגוון מערכות הנעה שיתאימו לכל שימוש.

אלו שמות הדגמים הקומפקטיים שיגיעו לישראל ב-2024.
 

ספיישל ראש השנה

 - המכוניות הקטנות שעתידות להגיע לישראל
 - המשפחתיות הקומפקטיות שעתידות להגיע לישראל
 - המשפחתיות הגדולות שעתידות להגיע לישראל
 - מכוניות הסלון והפאר שעתידות להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הקטנים שעתידים להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הקומפקטיים שעתידים להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הבינוניים שעתידים להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הגדולים שעתידים להגיע לישראל
 - מכוניות הספורט והקבריולה שעתידות להגיע לישראל
 - רכבי השטח שעתידים להגיע לישראל
 - דגמי מובילי הנוסעים שעתידים להגיע לישראל
 

פנאי קומפקטי

אלפא רומיאו טונאלה – גרסה חדשה. היברידי־נטען עם מנוע טורבו־בנזין 1.3 ליטר ומנוע חשמלי לסרן האחורי להנעה כפולה, 279 כ"ס, 6.2 שניות ל־100 קמ"ש. לסוללה 15.5 קוט"ש.

ספיישל ראש השנה: רכבי הפנאי הקומפקטיים שעתידים להגיע לישראל
צילום: יצרן

אקספנג G3i – דגם חדש (כאן), חשמל. במקורו ותיק יחסית (2018), מוצע עם אחת משתי סוללות – 50.5 קוט"ש או 65.5 קוט"ש, עם טווחי נסיעה של 400־520 ק"מ לפי התקן הסיני המלטף.

ספיישל ראש השנה: רכבי הפנאי הקומפקטיים שעתידים להגיע לישראל
צילום: יצרן

ג'יפ קומפאס – גרסה חדשה. קומפאס קשישא (2016) יוצע (שוב) עם מנוע טורבו־בנזין חדש, 1.5 ליטר (גם באלפא טונאלה), עם 130 כ"ס או 160 כ"ס, מגדש עם גיאומטריה משתנה ומערך היברידי מתון 48 וולט.

ספיישל ראש השנה: רכבי הפנאי הקומפקטיים שעתידים להגיע לישראל
צילום: יצרן

הונדה ZR-V – דגם חדש. היברידי, אלטרנטיבה זולה ל־CR־V, מבוסס על רצפת הונדה סיוויק/CR־V העכשוויים ומצויד במערכת הייחודית של הונדה: מנוע בנזין 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים (אחד להנעה, שני לטעינה, גם סיוע בהנעה). 

הונדה ZR-V
צילום: הונדה

הונדה CR-V – דור חדש. חולק אותה רצפה עם סיוויק העכשווית, גדול מקודמו אך ללא שורה שלישית. הנעה היברידית מבוססת מנוע 2.0 ליטר מערכת ההנעה (HEV, היברידית טעינה עצמית, על בסיסי מנוע בנזין 2.0 ליטר) מוכרת מדגמי הונדה אחרים, כאן עם הנעה כפולה. לצידה, תוצע גרסה היברידית־נטענת עם מערכת כמו ב־HEV, אבל עם סוללת 17.7 קוט"ש לטווח עד 82 ק"מ. ההנעה קדמית.

ספיישל ראש השנה: רכבי הפנאי הקומפקטיים שעתידים להגיע לישראל
צילום: הונדה

וולוו XC40/C40 – גרסאות מחודשות, חשמל. בגרסאות עם מנוע יחיד המנוע הועבר לסרן האחורי, המנועים מסוג חדש ומערכת הקירור משופרת. בנוסף, בגרסאות הסוללה המוגדלת חדשה עם 82 קוט"ש במקום 78, הטווח גדל ב־40-60 ק"מ והספק הטעינה ב־50 ק"ו ל־200 ק"ו.

וולוו XC40
צילום: יצרן

זיקר X – דגם חדש, חשמל. שתי גרסאות – מנוע והנעה אחוריים, או שני מנועים והנעה כפולה ל־430 כ"ס. סוללה של 69 קוט"ש להספק טעינה של 150 ק"ו ב־DC.

זיקר X
צילום: יצרן

טויוטה C-HR – דור חדש. בסיס הגלגלים ללא שינוי (264 ס"מ) העיצוב מרהיב, ובהנעה מערכת היברידית עם מנוע 1.8 ליטר (140 כ"ס במשולב) ו־2.0 ליטר (197 כ"ס במשולב), וגם הנעה היברידית־נטענת (כמו בפריוס, 223 כ"ס).

ספיישל ראש השנה: רכבי הפנאי הקומפקטיים שעתידים להגיע לישראל
צילום: טויוטה

יונדאי קונה – דור חדש, גם בחשמל. דגם הפנאי הקטן היה לקומפקטי בממדיו, מבוסס על רצפה K3 (אלנטרה, קיה נירו) ובסיס גלגלים של 266 ס"מ. בהנעה, כמו בדור הראשון: בנזין, היברידית, חשמל; התיבה בשתי הגרסאות הראשונות דו־מצמדית (7 היל' בבנזין, 6 היל' בהיברידי).

יונדאי קונה
צילום: יונדאי

לקסוס UX – גרסה חדשה, חשמל. סוללה גדולה משמעותית: 72.8 קוט"ש לעומת 54.3, השיפור בטווח בהתאם: 450 ק"מ לעומת 315. המנוע החשמלי (204 כ"ס) ללא שינוי, גם הטעינה: עד 50 ק"ו ב־DC.
 
לקסוס UX
צילום: לקסוס

מיני קאנטרימן – דור חדש, גם חשמל. חולק את מרבית המכלולים עם ב.מ.וו X1 ומיוצר לצדו. העיצוב מרובע וזוויתי יותר, אורך בסיס הגלגלים כשהיה (267 ס"מ), והרכב יוצע עם מנועי בנזין, דיזל, גם חשמל לטווח עד 440 ק"מ.

מיני קאנטרימן
צילום: מיני

נטע U – דגם חדש, חשמל. בישראל עם מנוע קדמי והספק 163 כ"ס, סוללה 70.5 קוט"ש והטווח כ־400 ק"מ; בסין גרסאות חזקות יותר לטווח גדול יותר. U יוצע בישראל בתקינה מוגבלת (עד 400 יחידות).

נטע U
צילום: יצרן

סאנגיונג טורס – דגם חדש, גם בחשמל. דגם זה הוצג ב-2022, חולק רצפה עם קורנדו, ומצויד במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 170 כ"ס או בחשמלי (EVX) עם 204 כ"ס. בסיס הגלגלים 268 ס"מ, האורך 470 ס"מ והעיצוב עדכני ורב־נוכחות.

סאנגיונג טורס
צילום: יצרן

סיטרואן C5 איירקרוס, פיג'ו 3008, 5008 – גרסאות חדשות. מערכת הנעה חדשה: מנוע טורבו־בנזין 1.2 ליטר חדש הכולל מערך היברידי מתון 48 וולט, תיבה דו־מצמדית חדשה עם 6 הילוכים ובתוכה המנוע החשמלי הנ"ל.

פיג'ו 3008
צילום: פיג'ו

סמארט #1– דגם חדש, חשמל. דגם זה הוצג בסוף 2021, כעת בייצור עם תקינה אירופאית מלאה; סמארט כיום היא חלק מג'ילי הסינית. הרצפה ייעודית (SEA B), בסיס הגלגלים 275 ס"מ, אורכו 427 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ וגובהו 164 ס"מ. המנוע מייצר 272 כ"ס ו-35 קג"מ והוא אחורי כמו ההנעה, והביצועים נאים: 6.7 שניות ל־100 קמ"ש, עד 180 קמ"ש. לסוללה 66 קוט"ש לטווח של 430 ק"מ וטעינה מהירה עד 150 קילוואט.

סמארט #1
צילום: סמארט

סאמרט #3 – דגם חדש, חשמל. הרצפה היא החשמלית-ייעודית של ג'ילי, SEA, ועל בסיס גלגלים נאה של 278.5 ס"מ משתרע מרכב קומפקטי – אורכו 444 ס"מ, רוחבו 184 ס"מ, גובהו 156 ס"מ – של דגם הפנאי החדש הזה של סמארט שהושק השנה. בתפריט: מנוע יחיד 272 כ"ס והנעה אחורית או 2 מנועים ל-422 כ"ס ולהנעה כפולה, סוללה של 66 קוט"ש לטווח של כ-430 ק"מ, טעינה מהירה בהספק 150 קילוואט. 

סאמרט #3
צילום: יצרן

פולקסווגן טיגואן – דור חדש. הבסיס והמנועים ללא שינוי, כמעט ולא בממדים. לראשונה שתי גרסאות היברידיות-נטענות (204 ו־272 כ"ס) לטווח 120 ק"מ וטעינה מהירה. סביבת הנהג חדשה, כמו זו בדגמים החשמליים של המותג, כולל מסכי "12.9 ו-"15.

פולקסווגן טיגואן
צילום: פולקסווגן

צ'רי FX – גרסה חדשה, חשמל. לדגם המוכר כאן תצטרף גרסה חשמלית עם מנוע והנעה קדמיים, 204 כ"ס, סוללת 61 קוט"ש לטווח 450 ק"מ (WLTP).

צ'רי FX
צילום: יצרן

רנו סניק E-טק – דור חדש, חשמל. סניק, שנולד כמיניוואן ב־1996, יהיה לדגם פנאי חשמלי. מידע אין, ולמכונית התצוגה בסיס גלגלים של 283 ס"מ, אורכה 450 ס"מ ורוחבה 190 ס"מ.

רנו סניק E-טק
צילום: רנו

רנו אספאס – דור חדש. המיניוואן הראשון היה לדגם פנאי, בפועל גרסה מוגדלת של אוסטרל, עם בסיס גלגלים ארוך ב־7 ס"מ (274 ס"מ) ומרכב ארוך ב־21 ס"מ (ל־472 ס"מ) ורחב ב־2 ס"מ (184.5 ס"מ). מערכת ההנעה היא היברידית, כמו באוסטרל.

רנו אספאס
צילום: רנו

רנו ראפאל – דגם חדש. בפועל, גרסת קופה לאספאס, והוא רחב במקצת (186 ס"מ). המופע החיצוני ייחודי, סביבת הנהג דומה. מערכת ההנעה ההיברידית כמו באספאס (200 כ"ס), בהמשך חזקה (300 כ"ס).

רנו ראפאל
צילום: רנו

קיה EV5 – דגם חדש, חשמל. הממדים קרובים לאלה של ספורטאז', הרכב ממוקם מתחת ל־EV6 איתו הוא חולק אותה רצפה GMP-E, העיצוב עדכני בעקבות EV9, ובשלב ראשון מנוע אחד 218 כ"ס והנעה קדמית.

קיה EV5
צילום: קיה
 

ספיישל ראש השנה

 - המכוניות הקטנות שעתידות להגיע לישראל
 - המשפחתיות הקומפקטיות שעתידות להגיע לישראל
 - המשפחתיות הגדולות שעתידות להגיע לישראל
 - מכוניות הסלון והפאר שעתידות להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הקטנים שעתידים להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הקומפקטיים שעתידים להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הבינוניים שעתידים להגיע לישראל
 - רכבי הפנאי הגדולים שעתידים להגיע לישראל
 - מכוניות הספורט והקבריולה שעתידות להגיע לישראל
 - רכבי השטח שעתידים להגיע לישראל
 - דגמי מובילי הנוסעים שעתידים להגיע לישראל