דניאל טובולרס-מילר, הוא האחראי על המרכיב הטכני באודי Q5 החדש, והוא אחראי לא רק על המכלולים אלא גם תכנון המרכב. השאלה הראשונה מתייחסת לחיבור בין הדגם הקודם לזה שהוצג כעת.

איזה מרכיב בדגם הפורש חשוב היה לשמר בדגם החדש?

"השימושיות היומיומית הייתה דבר שהלקוחות שלנו מאוד אהבו אז שמרנו עליה ועל המרחב בתוך הרכב, אבל הוא מעוצב באופן דינמי יותר. שיפרנו את היכול הדינמית באמצעות ההיגוי הפרוגרסיבי שכעת הוא תקני. Q5 היוצא ננהג היטב לטעמנו, אז שמרנו על יכולותיו אלה, אבל כעת יצרנו הבדל גדול יותר בין מצבי הניהוג. הפלטפורמה החדשה, PPC, חולקת לא מעט עם PPE (הפלטפורמה החשמלית הגדולה; א.ש)". 

אודי Q5 סביבת נהג
צילום: אודי

מה עם גרסאות נטענות?

"בדור היוצא יש רק גרסת  299 כ"ס, ואנחנו נוסיף גם גרסת 367 כ"ס. הטווח היה 60 ק"מ והוא יגדל בדור הזה ליותר מ-80". 

היה לכם בעבר מערך היברידי מתון. זה מדוע אתם כל כך מתלהבים מהחידוש?

"היה לנו בעבר מערך היברידי-מתון, זה נכון, אבל כאן ניתן ממש לנוע חשמלית לזמן ולטווחים קצרים – ואת זה לא ניתן היה לעשות קודם. בנוסף, הסוללה נמצאת כעת בתא המטען, ובעיקר, צריך לזכור שמדובר במנועים חדשים".

אודי Q5 2025
צילום: אודי

מה היה האתגר הגדול בפיתוח?

"מבחינתי מערך המערך ההיברידי המתון, מכיוון שכעת יש שני מנועים שצריכים לעבוד יחד. אם נדרשת האצה איטית ועדינה, הביצוע בהתחלה יהיה חשמלי ואנחנו רוצים שהמעבר לבנזין יהיה בלתי מורגש. זו הסיבה שבגללה המנוע החשמלי ממוקם מאחורי התיבה". 

האם נראה גרסת ספורטבק? 

"כן כמובן, והיא תוצג בסוף השנה, אולי בתחילת 2025". 

האם ייצור הדגם במערב יישאר רק במקסיקו? 

"כן, מכיוון שרוב המכירות הן עדיין בארצות הברית". 

אודי Q5 החדש
צילום: אודי